اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بهره‌برداری از فاز نخست بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور تا شهریور ماه

معاون وزیر نیرو از بهره‌برداری فاز نخست نیروگاه بزرگ‌مقیاس شهرستان محلات تا شهریورماه خبر داد.

بهره‌برداری از فاز نخست بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور تا شهریور ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمود کمانی ظهر امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک میان استانداری مرکزی و وزارت نیرو در زمینه سرمایه‌گذاری انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار کرد: رشد صنعت برق در دنیا در انرژی‌های تجدیدپذیر در چند سال اخیر افزایش قابل توجهی داشته به طوری که در سال ۲۰۲۰ این رشد به ۳۱ درصد رسیده است.

وی افزود: تأمین سوخت نیروگاه‌های یکی از چالش‌هایی بود که در سال گذشته با آن دست و پنجه نرم می‌کردیم به همین منظور تصمیم گرفته شد تا به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برویم.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: دولت بنا دارد با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در مدت چهار سال به سمت تولید و احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه انرژی‌های تجدیدپذیر گام بردارد.

کمانی ادامه داد: یکی از برنامه‌های دولت تأمین ۴ هزار مگاوات برق به‌وسیله نیروگاه‌های خورشیدی است که به همین منظور در حال بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاران است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی از نظر تعریف ساختگاه‌ها در جایگاه خوبی است، اضافه کرد: مرحله دوم مناقصه سرمایه‌گذاران بخش انرژی‌های تجدیدپذیر در هفته بعد انجام می‌شود و ساخت نیروگاه‌ها نیز تا یک ماه آینده کلید می‌خورد.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه هدف‌گذاری تولید دو هزار مگاوات با استفاده از نیروگاه‌های خود تأمین صنعتی و همچنین تولید سه هزار مگاوات از طریق نیروگاه‌های بادی انجام شده، ادامه داد: استان مرکزی یکی از قطب‌های صنعتی کشور است و صنایع استان می‌توانند نیروگاه خورشیدی احداث کنند.

کمانی بیان کرد: با تزریق برق از انرژی‌های تجدیدپذیر این قول داده می‌شود تا با قطعی برق روبرو نشویم.

وی با بیان اینکه نیروگاه‌های خورشیدی در اکثر نقاط که شرایط مناسبی داشته باشد قابل احداث است افزود: امکان ساخت نیروگاه در شهرک‌ها و همچنین امکان احداث نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس فراهم شده است.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه می‌توان ۱۱۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در قالب طرح احداث نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس تولید کرد، ادامه داد: این طرح با هدف حمایت از خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی در دستور کار است؛ در این طرح که منابع مالی به صورت وام به خانواده‌ها اختصاص پیدا می‌کند و با احداث نیروگاه، برق ۲۰ سال از آنها خریداری و قسمتی از درآمد حاصل از تولید نیز بابت تسهیلات کسر می‌شود.

کمانی بیان داشت: ایجاد زباله‌سوز نیز یکی از برنامه‌هایی است که در تفاهم‌نامه در نظر گرفته است که الگوی خوبی برای تبدیل زباله به انرژی است که می‌طلبد شهرداری‌ها نیز همراهی لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی افزود استان مرکزی ظرفیت خوبی در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر دارد که امیدواریم در این زمینه به یک نمونه تبدیل شود.

معاون وزیر نیرو همچنین از بهره‌برداری فاز نخست نیروگاه بزرگ‌مقیاس شهرستان محلات تا شهریورماه خبر داد.

استاندار استان مرکزی نیز در این آیین گفت: تغییرات آب و هوایی، تغییر اقلیم، تغییر نقش نفت، تغییرات در استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر چهار عاملی است که باعث تحت تاثیر قرار گرفتن انرژی در جهان می‌شود.

فرزاد مخلص‌الائمه با بیان اینکه کشورمان در تولید و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر از پایگاه‌های مهم به شمار می‌رود اظهار کرد: تا ۲۰ سال آینده بیش از ۴۰ درصد برق جهان و همچنین دوسوم سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی نیز به انرژی‌های تجدیدپذیر اختصاص پیدا می‌کند.

وی افزود: استان مرکزی با ظرفیت‌های خوبی که در تولید تجهیزات مورد نیاز انرژی های تجدید پذیر دارد می‌تواند با استفاده از این ظرفیت‌ها به توسعه نیروگاه های خورشیدی سرعت ببخشد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول