اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاجیکستان میزبان کنفرانس «چشم‌انداز توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر در آسیای مرکزی»

کنفرانس منطقه‌ای با موضوع «چشم‌انداز توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر در آسیای مرکزی» در ابتدای ماه ژوئن در تاجیکستان برگزار خواهد شد.

تاجیکستان میزبان کنفرانس «چشم‌انداز توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر در آسیای مرکزی»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دهه اول ماه ژوئن سال 2022 در شهر دوشنبه کنفرانس منطقه‌ای در زمینه دورنمای توسعه منابع انرژی تجدید پذیر در منطقه آسیای مرکزی برگزار می‌شود.

این کنفرانس را وزارت انرژی و منابع آب تاجیکستان، برنامه «انرژی آسیای مرکزی» اداره توسعه بین‌المللی آمریکا، برنامه توسعه سازمان ملل، انجمن انرژی تجدیدپذیر تاجیکستان و سازمان غیر دولتی «نیروی جدید» سازماندهی کرده‌اند.

هدف از برگزاری آن، ارتقای توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی در آسیای مرکزی عنوان شده است.

انتظار می‌رود که این کنفرانس به تصمیم‌گیری و تعریف اقدامات خاص برای حمایت از نهادهای دولتی برای بهبود قوانین در این زمینه کمک کند.

این کنفرانس به مطالعه عمیق تجربیات کشورهای آسیای مرکزی در زمینه ارزیابی منابع انرژی خورشیدی و بادی کمک خواهد کرد و علاوه بر این، فرصت مناسبی برای تبادل تجربیات و ارائه توصیه‌هایی برای تشدید و تقویت دستیابی به اهداف توسعه پایدار در زمینه انرژی را فراهم می‌کند.

دستیابی به استقلال انرژی یکی از 4 هدف راهبردی دولت تاجیکستان در چارچوب استراتژی توسعه ملی این کشور تا سال 2030 است .

با هدف بسیج منابع دولت، سازمان‌های بین المللی و غیر دولتی، بخش خصوصی و سایر طرف‌های ذینفع برای دستیابی به اهداف استراتژی توسعه ملی تاجیکستان تا سال 2030 کنفرانس منطقه‌ای «چشم‌انداز توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر در آسیای مرکزی» می‌تواند به یک بستر ضروری تبدیل شود.

گفتنی است که در هتل «هیلتون» شهر دوشنبه ششمین دور کنگره بین المللی سالانه و نمایشگاه «برق آبی آسیای مرکزی و خزر 2022» افتتاح شده و تا 27 می ادامه داشته است.

در این کنگره روسای 150 شرکت معتبر در زمینه انرژی تجدیدپذیر، سرمایه گذاران، پیشتازان فناوری از تاجیکستان، ازبکستان، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، ارمنستان، روسیه، قرقیزستان، آلمان، فرانسه، لهستان، بلژیک، چین، بریتانیا، لوکزامبورگ، ترکیه، ایران، صربستان، سوئیس، کانادا و سایر کشورها شرکت دارند.

تاجیکستان دارای ذخایر عظیمی از منابع انرژی آبی است که 527 میلیارد کیلووات ساعت در سال تخمین زده می‌شود، اما 95 درصد از پتانسیل از نظر اقتصادی توجیه شده انرژی آبی این کشور تاکنون توسعه نیافته است.

علاوه بر برق آبی، همچنین پتانسیل قابل توجهی برای تولید برق از باد، خورشید و سایر منابع انرژی تجدید پذیر وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول