اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جوان زنجانی جان 4 بیمار را نجات داد

مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: سومین اهدای عضو در استان با اهداف کبد، کلیه‌ها و قلب یک جوان زنجانی به ثبت رسید.

جوان زنجانی جان 4 بیمار را نجات داد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شهریار اماموردی در جمع خبرنگاران از ثبت سومین ایثار ماندگار در زنجان از آغاز سال جاری خبر داد و اظهار کرد: هادی قاسمی نژاد ۲۵ ساله ساکن زنجان، به علت سانحه رانندگی به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان انتقال یافته بود، اما با وجود تلاش و پیگیری‌های پزشکان و کادر درمان دچار مرگ مغزی شد.  

مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان اضافه کرد: به دلیل وخامت وضعیت بیمار، تلاش پزشکان و پرسنل تلاشگر بیمارستان برای نجات وی موثر واقع نشد و پس از اعلام مرگ مغزی بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد.  

وی ادامه داد: با کسب رضایت از خانواده و پس از تایید مرگ‌مغزی توسط تیم معالج، بیمار شب گذشته برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد که در نهایت با اهدای چهار عضو بدن، چند هموطن از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

اماموردی افزود: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ - شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا می‌دهد.

اماموردی با قدردانی از تلاش کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان و واحد آی، سی، یو بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان برای کمک به اهدای عضو افزود: پیش از این نیز در شرایط کرونایی همکاری جراحی اعصاب و تیم واحد اهدا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در تحقق این امر مقدس بسیار ارزشمند بوده است.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول