اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

وظیفه نماینده تقنین قوانین است نه انتصابات

امام جمعه رشت با بیان اینکه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون از وظایف نمایندگان مجلس است، گفت: نمایندگان مجلس گرد هم جمع شدند تا مشکلات مردم را برطرف کرده و با تقنین ماده قانون مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کنند.

وظیفه نماینده تقنین قوانین است نه انتصابات

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در آئین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: هفتم خرداد سالروز نخستین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۵۹ است، لذا تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی برعدم ورود نمایندگان در انتصابات قابل تامل بوده و نمایندگان باید به آن توجه داشته باشند. 

وی با بیان اینکه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون از وظایف نمایندگان مجلس است تا بر حسن اجرای وظایف مسؤولان و مدیران محل حوزه انتخابیه خود نظارت داشته باشند، گفت: نمایندگان مجلس گرد هم جمع شدند تا مشکلات مردم را برطرف کرده و با تقنین ماده قانون مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کنند. 

خطیب جمعه رشت با تاکید بر ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی، به خلق صحنه‌های زیبای سرود سلام فرمانده اشاره کرد و گفت: ورزشگاه آزادی در این ایام یکی از روزهای زیبای خود را با خلق حماسه دهه نودی‌ها تجربه کرد، در روز گذشته نوجوانان با اشک و عشق در این تجمع حضور پیدا کرده و صاحب الزمان را صدا می‌زدند از این رو، از بانیان این سرود پرمعنا تشکر می‌کنم. 

فلاحتی ایجاد حماسه زیبای سلام فرمانده را یک عمل جهادی دانست چرا که هر عمل خوبی که باعث عصبانیت و خشم دشمن شود، خود یک جهاد است، بیان کرد: دشمن از هرسو در تلاش است تا جلوی این حرکت مردمی و خلوص نوجوانان و جوانان را بگیرد. 

وی با اشاره به اهمیت امنیت غذایی در جهان و وضعیت نامطلوب گندم در دنیا و به ویژه بعد از جنگ روسیه و اوکراین تصریح کرد: اخیراً هندوستان اعلام کرد گندم خود را صادر نمی‌کند چرا که یک‌سوم گندم از روسیه و اوکراین تامین شد و آینده جهان از نظر امنیت غذایی با مشکل مواجه هست. 

امام جمعه رشت با بیان اینکه ملت و دولت ایران در تلاش هستند تا با مدیریت، آسیب کمبود گندم در جهان به ایران وارد نشود، گفت: تولید گندم توسط کشاورزان و خرید تضمینی دولت در حال انجام است اما انسان‌های سوءاستفاده‌گر نیز از هر سو در تلاش هستند تا در این چرخه اختلال ایجاد کنند لذا کشاورزان توطئه سوءاستفاده‌گر آن را نقش برآب کرده و اجازه ندهند بدخواهی آنان نتیجه داشته باشد. 

فلاحتی با بیان اینکه گندم تولید شده در کشور نیاز داخل را تامین می‌کند، افزود: از حیث تولید گندم نگرانی وجود ندارد و در تلاش هستیم تا در آینده بتوانیم این محصول استراتژیک را به سایر کشورها نیز صادر کنیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول