اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دهاقانی‌ها معلم شهید خود را در آغوش گرفتند

مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر معلم شهید محمود دهقانی امروز بر دستان مردم مؤمن و انقلابی شهر دهاقان، گلشن و روستاهای این شهرستان برگزار شد‌.

دهاقانی‌ها معلم شهید خود را در آغوش گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس  از دهاقان، پیکر مطهر معلم شهید محمود دهقانی، که به تازگی شناسایی شده است، شامگاه پنجشنبه پس از تشییع در شهر اصفهان ، وارد زادگاه خود روستای پوده دهاقان شد.

 

مراسم دعای کمیل روستای پوده مهمانی ویژه  داشت؛ مهمانی که پس از قریب به ۴۰ سال چشم انتظاری خانواده و همشهری‌هایش  بالاخره به این فراق پایان داد.

پیکر مطهر این شهید والامقام پس از دعای کمیل به مهدیه شهر دهاقان منتقل شد و در ادامه پس از حضور در دعای ندبه شهر دهاقان و روستای پوده، پیکر شهید مهمان روستاهای همجوار بود.

پیکر مطهر این معلم شهید بر روی دستان مردم متدین روستاهای قهه، پوده،جمبزه،علی آباد جمبزه ، قمبوان و گلشن که از صبح منتظر حضور مهمان خود بودند تشییع شد.

پیکر شهید دهقانی وارد شهر دهاقان شد تا از مقابل مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تا میعادگاه نماز عبادی سیاسی جمعه تشییع شود.

امروز مردم ولایتمدار شهر دهاقان اعم از پیر و جوان و زن و مرد چشم خود را به لاله‌ بی‌نشانی روشن کردند که روزی غریبانه شهید شد و اکنون پس از ۴۰ سال عزتمندانه به آغوش خواهران و برادران خود بازگشت.

در این میان  چه زیبا بود نجوای مادر شهیدی که از دردانه خود سخن می‌گفت و با امید بازگشت او روزها و ماه‌ها را می‌گذراند.

دانش آموزان که امروز همگی  سرود سلام فرمانده را خواندند پیامی را داشتند و آن هم این بود که ای معلم شهید من، ما دانش آموزان مکتب ایثار تو هستیم.

امروز پیکر مطهر این معلم شهید با استقبال مردم فهیم و بااصالت دهاقان تشییع شد و دهاقانی‌ها بار دیگر ثابت کردند که فرهنگ ایثار و شهادت همچنان در بین کوچک و بزرگ و خرد و کلان این مردم زنده است و خواهد ماند.

همه آمده بودند بگویند حاج محمود دهقانی؛ اگر پدر و مادرت از داغ فراقت جان به جان آفرین سپردند ، امروز ما همه پدر و مادر تو هستیم.

مردم عزیز این دیار همیشه ثابت کرده‌اند که در پیروی از آموزه‌های شهدا در صحنه حضور دارند و حال این مسؤولان و مدیران هستند که باید با خدمت صادقانه اثبات کنند که حرف و عمل آن‌ها یکی است و در این راه ثابت قدم هستند.

پیکر این شهید والامقام پس از نماز جمعه برای تشییع و خا‌کپساری در روستای کره، لاریچه و پوده راهی شد و سپس در گلستان شهدای پوده آرام گرفت.

به گزارش فارس، پیکر مطهر معلم شهید محمود دهقانی پس ۴۰ سال در منطقه عملیاتی فکه شناسایی شد و پس از تشییع در شهر اصفهان به همراه دو شهید والا مقام دیگر، شامگاه پنجشنبه وارد شهرستان دهاقان شد و مردم این شهرستان از ساعات ابتدایی صبح میزبان او بودند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۲/ق/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول