اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

تاریخ دفاع مقدس گنجینه ای عبرت آموز برای تمام نسل‌ها

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان فردیس گفت: تاریخ دفاع مقدس به ویژه عملیات بیت المقدس، گنجینه ای از عبرت‌ها و آموزه‌ها برای همه نسل‌های انقلاب است که باید از آن درس بگیریم.

تاریخ دفاع مقدس گنجینه ای عبرت آموز برای تمام نسل‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، سرهنگ احسان علیزاده، فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان فردیس، امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز، ضمن گرامیداشت سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، بیلن کرد: در عملیات بیت المقدس رزمندگان اسلام باتوکل بر خدای متعال و رهبری داهیانه امام راحل(ره) و اتکا به توانمندی‌های خود به پیروزی رسیدند. دوران ۸ ساله دفاع مقدس به ویژه عملیات بیت المقدس یک گنجینه تمام نشدنی است که هر برگ زرینی از انقلاب که ورق می‌خورد، نیازمند رجوع به این درس ها و آموزه‌هاست.  

وی از نکات عبرت آموز عملیات بیت المقدس را همت جهادی، تقویت توانمندی‌های داخلی و اتکا به این توانمندی‌ها ذکر کرد و افزود: اگر ما بخواهیم منتظر کمک دیگران باشیم، هیچ کس به ما کمک نخواهد کرد. اگر عربستان منتظر کمک آمریکا در برابر یمن است؛ زهی خیال باطل دنیا دنیای زور و قدرت است و کشور‌های دنیا بر مبنای منفعت خود تصمیم می‌گیرند و هرکس در این میان قدرتمند باشد، باقی می‌ماند و کشورهای ضعیف توسط ددمنش‌ها دریده می‌شوند. 

این مقام مسؤول یادآور شد: سال ۵۹ که حزب بعث در عرض هزار کیلومتر و در برخی نقاط تا عمق ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر وارد خاک کشورمان شده و صدام گفته بود سه روز دیگر خوزستان را می‌کنند که عملیات بیت المقدس انجام شده، پس از ۹ ماه حصر آبادان شکسته شده، سوسنگرد و خرمشهر آزاد و دشمن تا خارج از مرزهای بین المللی عقب رانده شده است و این نشان می‌دهد که آنها همه به فکر منافع خود‌ هستند.

وی بر لزوم تکیه بر توانایی‌های داخلی تاکید و بیان کرد: علت اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اقتصاد درون‌زا و مقاومتی و اشتغال دانش بنیان تاکید دارند؛ عبرت گرفتن از منفعت طلبی‌ها و نامردی‌ها و دیدن تزویر دشمنان است. 

 وقتی شورای امنیت و سازمان ملل پس از دوسال دیدن وحشی گری‌ها و تجاوزهای حزب بعث در ایران و از دست رفتن جان هزاران انسان قدمی برای پایان جنگ بر نم‌دارند، منفعت طلبی آنها در ادامه دار شدن جنگ مشخص می‌شود.

علیزاده یادآور شد: وقتی پس از موفقیت رزمندگان ما در عملیات بیت المقدس، آزادسازی حدود ۹ هزار کیلومتر از خاک کشور و اسیر کردن ۱۹ هزار نفر از نیروی مقابل، فرمان آتش بس از سوی نهادهای بین المللی به ظاهر بانی صلح اعلام می‌شود، چیزی جز منفعت طلبی نمی‌تواند باشد.  

وی با اشاره به فتوحات سیاسی، اجتماعی و نظامی در عملیات بیت المقدس، گفت: پس از این عملیات امام راحل(ره) برای اینکه دچار غرور نشویم، گفتند که خرمشهر را خدا آزاد کرد. ما باید بدانیم رمز موفقیت در عملیات بیت المقدس اتکا به خدا و توسل به اهل بیت(ع) و تکیه بر توانایی‌های داخلی در سایه رهبری امام خمینی (ره) بوده و این همان درسی است که عملیات بیت المقدس به ما می‌آموزد و ما باید از تاریخ عبرت بگیریم. 

وی در ادامه سخنانش بر لزوم جلوگیری از ایجاد تحریف تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و انتقال اخبار تحریف شده به نسل جدید تاکید کرد و گفت: در حالیکه پس از فتح خرمشهر عراق از طریق کشورهای مختلف در خصوص تامین سلاح و مهمات تغذیه می‌شد، دشمنان اخبار را وارونه به نسل جدید منتقل می‌کنند.

فرمانده سپاه فردیس با بیان اینکه دشمنان می خواهند با انقلاب اسلامی مقابله کنند، افزود: به گفته یکی از سیاستمداران امریکایی در مصاحبه با یک نشریه آلمانی در سال ۲۰۰۲، موضوع مقابله آمریکا با ایران موضوع هسته ای نیست. بلکه ایران تابع آمریکا نشده و اولین کشوری است که خط قرمز امریکا را کنار گذاشته است. 

وی با اشاره به برگزاری کنگره و گرامیداشت شهدای روحانی در کشور، گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون حدود ۴ هزار شهید روحانی تقدیم انقلاب اسلامی شده و جامعه روحانیت از زمان مشروطه تا دفاع حریم اهل بیت (ع) تا کنون بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است. درحالیکه کار روحانیت جهاد تبیین است؛ اما جان برکف در صف دو جبهه تبیین و دفاع از کشور جنگیدند. 

علیزاده خاطر نشان کرد: یادمان باشد این انقلاب حاصل تلاش شهدا، ایثارگران و جانبازان است و همه ما مدیون خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان و ایثارگرام دفاع مقدس هستیم.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول