اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

138 ایستگاه جدید مترو برای پایتخت/ برنامه مشترک رئیس جمهور و شهردار تهران چه بود؟

تحول در مترو از برنامه‌های مدیریت شهری برای تهرانی ها است. زاکانی می‌گوید در افق ۱۴۰۵ خطوط جدید مترو با ۱۵۰ کیلومتر و ۱۳۸ ایستگاه وارد مدار می‌شود و رییس‌جمهور هم اخیرا اعلام کرد درخصوص تأمین اعتبارات و کمک در راستای توسعه و بهبود ناوگان حمل و نقل ریلی با تمام قوا و توان موجود، حمایت و پشتیبانی می کند.

138 ایستگاه جدید مترو برای پایتخت/ برنامه مشترک رئیس جمهور و شهردار تهران چه بود؟

خبرگزاری فارس، گروه شهری: مترو تهران هم اکنون جز 20 مترو برتر دنیاست و این از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و افرادی که سکان دار مدیریت مترو هستند همگی فرزندان بعد از انقلاب محسوب می شوند.توسعه مترو علاوه بر کاهش ترافیک و تسهیل در رفت و آمد شهروندان در سطح شهرها، راهکاری جهت مقابله با آلودگی هوا محسوب می شود و توسعه آن همواره مورد توجه مدیران شهری در کلانشهرهای مختلف جهان بوده و نشانه‌ای از توسعه یافتگی شهرها محسوب می شود.

 شورای ششم و مدیریت شهری جدید اعلام کرده اند برای حمل و نقل عمومی برنامه‌های سریع، فوری و انقلابی دارند و اختصاص اتوبوس و واگن در اسرع وقت برای پایتخت از اولویت های آنها است. علیرضا زاکانی شهردار جدید تهران هم بر این موضوع تاکید دارد و قرار است توسعه حمل و نقل عمومی و تکمیل خطوط مترو با برنامه ریزی مورد توجه قرار گیرد تا به مطالبه شهروندان در این زمینه پاسخ داده شود. شهردار تهران تأکید ویژه‌ای بر تکمیل خطوط 6 و 7 و اضافه کردن واگن‌های جدید به مترو دارد و مدیران شهری می‌گویند ما سعی کرده‌ایم اقدامات لازم را در این راستا انجام دهیم.

فعالیت مترو تهران از حدود سال 65 و با فعال‌سازی پروژه مترو در تهران انجام شد، 245 کیلومتر خطوط مترو طی این سال‌ها در خطوط یک تا 7 به بهره‌برداری رسیده و 141 ایستگاه مترو در پایتخت فعال است. از اسفند 77 تا کنون شتاب توسعه مترو در خطوط مختلف بیشتر شده و ثمره زحمات فرزندان این آب و خاک با خودباوری در طراحی مترو چه در بخش اجرا و چه در بخش ساخت تجهیزات و بهره‌برداری به بار نشسته است.

به گفته مدیران شهری، اقدامات ساختمانی مترو هم شامل احداث تونل‌ها و ایستگاه‌ها سال‌هاست که توسط مهندسان و دانشمندان ایرانی در حال انجام است و در این راستا به خودکفایی رسیده‌ایم و دانش مهندسی در زمینه توان اجرایی و مصالح ساختمانی برای تونل‌ها و ایستگاه‌ها به کار گرفته شده است.

با این وجود همزمان با کاهش آمار ابتلا به کرونا و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، به آمار مسافران مترو و اتوبوس افزوده شد و ارتقاء‌ وضعیت حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک یکی از مطالبات مردم تهران است.

افتتاح ایستگاه 17 شهریور تا چند روز آینده

درباره آخرین اقدامات انجام گرفته برای مترو تهران به سراغ مسعود درستی، مدیرعامل شرکت مترو تهران  رفتیم وی درباره توسعه مترو تهران به خبرنگار فارس گفت: طی چند روز آینده شاهد بهره‌برداری از ایستگاه 17 شهریور مترو تهران خواهیم بود. خط 7 متروی تهران از حدفاصل ورزشگاه تختی تا میدان بوستان سعادت آباد(شمال غرب تهران)  به طول حدود 27 کیلومتر است و 22 ایستگاه دارد.

وی افزود: تاکنون 18 ایستگاه شامل ایستگاه‌های بسیج، آهنگ،‌ دولاب، میدان قیام، مولوی، میدان محمدیه، مهدیه، هلال‌احمر، بریانک، کمیل، رودکی، شهید نواب صفوی، توحید، مدافعان سلامت، دانشگاه تربیت مدرس، بوستان گفت‌وگو، برج میلاد و میدان صنعت به بهره‌برداری رسیده است.

درستی گفت:4 ایستگاه ورزشگاه تختی، شهدای 17 شهریور، شهید دادمان و میدان کتاب در مرحله اجرا قرار دارند و با تکمیل آنها پرونده خط 7 بسته خواهد شد.

پایانه اکباتان نیز تکمیل شده و آماده بهره‌برداری

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه پایانه اکباتان نیز تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است، گفت: این موضوع هم رسما با حضور شهردار تهران بزودی افتتاح می‌شود.

 تکمیل خطوط 6 و 7 در اولویت کاری ما قرار دارد /همکاری دولت و شهرداری برای مترو 

وی خاطر نشان کرد: تکمیل خطوط 6 و 7 در اولویت کاری ما قرار دارد و با همکاری دولت و شهرداری برنامه‌های بسیاری برای مترو پایتخت در نظر گرفته شده است.

حمایت دولت برای تامین اعتبارات ناوگان حمل و نقل ریلی پایتخت/ تاکید رییسی به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام 

به گفته سید سعید صدرزاده، دستیار شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی، رییس‌جمهور در جلسه شورای اداری استان تهران تاکید کرده است؛ درخصوص تأمین اعتبارات و کمک در راستای توسعه و بهبود ناوگان حمل و نقل ریلی شهر تهران و حومه با تمام قوا و توان موجود، حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نکته بعدی رئیس جمهور ویژه شهرداری تهران و درباره سامانه ریلی شهر تهران و حومه بود، توضیح داد: ایشان گفت که موضوع مدیریت این پروژه به شهرداری تهران و شهردار پایتخت سپرده شده است. همچنین رئیس جمهور تأکید کرد که به شهردار تهران گفته است، درخصوص تأمین اعتبارات و کمک در راستای توسعه و بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل ریلی شهر تهران و حومه با تمام قوا و توان موجود، حمایت و پشتیبانی خواهد کرد. 

دستیار شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی افزود: رییس جمهور تأکید کرد که این نکته را به شهردار تهران بیان کرده که دولت در کنار شهرداری تهران و مدیریت این پروژه خواهد بود.

ورود هزار و 50 دستگاه واگن به چرخه بهره برداری خطوط مترو

به گفته شهردار تهران؛ ورود هزار و 50 دستگاه واگن به چرخه بهره برداری خطوط مترو نیز یکی از برنامه‌های شهرداری طی دو سال آینده است که بخشی از آن از طریق قطار ملی و واردات تأمین می‌شود.

وی درباره اقدامات سال جدید برای حوزه حمل و نقل ریلی، توضیح داد: درحال حاضر هفت خط مترو در پایتخت وجود دارد که هزار و 500 دستگاه واگن در گذشته در این خطوط فعال بوده است. 364 دستگاه واگن از این تعداد از رده خارج و 112 دستگاه واگن دیگر اوراق و حدود دوم سوم از واگن‌های موجود نیاز به اورهال  دارد.

در افق ۱۴۰۵ خطوط جدید مترو با ۱۵۰ کیلومتر و ۱۳۸ ایستگاه وارد مدار می‌شود

زاکانی با بیان اینکه اولویت ما تکمیل و بهره برداری از هفت خطوط موجود است و تلاش می‌کنیم ۲۰ ایستگاه باقیمانده خطوط سابق را تکمیل و مورد بهره برداری قرار دهیم تا ظرفیت جابجایی مسافران افزایش یابد، گفت: کار مطالعاتی چهار خط جدید مترو آغاز شده و تلاش می‌کنیم در افق ۱۴۰۵ این ۱۵۰ کیلومتر خطوط جدید با ۱۳۸ ایستگاه را وارد مدار کنیم که بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که برای تامین اعتبار این خطوط بارگذاری ایستگاه‌ها و همچنین دریافت طلب‌هایمان از دولت را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیران شهرداری تهران می‌گویند خبرهای خوش مترویی دارند از افتتاح ایستگاه‌ها و پایانه‌های جدید گرفته تا ایجاد تسهیلات ویژه در حوزه حمل و نقل، حالا باید منتظر ماند و دید تغییر و تحولات در مترو تهران چطور خواهد بود و وضعیت ناوگان چگونه پس از 4 سال بی توجهی مدیریت شهری سابق بهبود می‌یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول