اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رفع موانع تجارت در بازارهای داخلی مهم‌ترین خواست سران اوراسیا

در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا به ریاست قرقیزستان، بر رفع موانع در بازار داخلی اتحادیه تأکید شد.

رفع موانع تجارت در بازارهای داخلی مهم‌ترین خواست سران اوراسیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا به ریاست «سادیر جباراف»، رئیس جمهور قرقیزستان برگزار شد.

در نشست سران کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان، «الکساندر لوکاشنکو»، «قاسم ژامرت تاکایف»، «ولادیمیر پوتین»، «میگل دیاز کانل برمودز»، «شوکت میرضیایف»، روسای جمهوری بلاروس، قزاقستان و فدراسیون روسیه، کوبا و ازبکستان و «میخائیل میاسنیکوویچ»، رئیس هیئت مدیره کمیسیون اقتصادی اوراسیا شرکت کردند.

در این نشست برای سران کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا در مورد اجرای دستورالعمل‌های استراتژیک برای توسعه یکپارچگی اقتصادی اوراسیا تا سال 2025 پس از نتایج سال 2021، گزارش ارائه شد.

همچنین در مورد اجرای دستورالعمل‌های اصلی فعالیت‌های بین المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال 2022 گزارشی تهیه شد.

در این نشست در قالب‌های گسترده و محدود، موضوعاتی از جمله دستورالعمل‌های اصلی سیاست‌های کلان اقتصادی کشورهای عضو اوراسیا برای سال‌های 2022-2023، نتایج کار برای رفع موانع در بازار داخلی اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای سال 2022 و سایر موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.

شایان ذکر است که شورای عالی اقتصادی اوراسیا تصمیم به آغاز مذاکرات با اندونزی برای انعقاد توافقنامه تجارت آزاد گرفته است.

گفتنی است شورای عالی، روز اتحادیه اقتصادی اوراسیا را 29 می تعیین کرد. با توجه به اینکه در چنین روزی در سال 2014، سند اساسی ایجاد اتحادیه - معاهده اتحادیه اقتصادی اوراسیا - امضا شد. همانطور که اشاره شد، برپایی چنین روزی به تقویت همبستگی و تعمیق همکاری بین کشورهای متحد کمک خواهد کرد.

همچنین شورای عالی اصلاحاتی را در آیین نامه نمادهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال 2014 تصویب کرد. به ویژه، رویه استفاده از پرچم کشورهای ناظر اتحادیه اقتصادی اوراسیا، از جمله در جلسات اعضای اتحادیه در قالب یک کنفرانس ویدئویی، تنظیم شده است.

در نتیجه نشست، تعدادی تصمیمات و اسناد با هدف توسعه همکاری‌های اقتصادی و تعمیق بیشتر ادغام اورسیایی کشورهای عضو اتحادیه به تصویب رسید.

 نشست بعدی شورای عالی در دسامبر 2022 در بیشکک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول