اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پاسخ بِنت به نگرانی‌ها از راهپیمایی «پرچم»: از مسجدالاقصی عبور نمی‌کنیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشستی امنیتی با مقامات تل‌آویو، و در پاسخ به نگرانی‌ها درخصوص راهپیمایی «پرچم» اعلام کرد که شهرک‌نشینان از داخل مسجدالاقصی عبور نخواهند کرد.

پاسخ بِنت به نگرانی‌ها از راهپیمایی «پرچم»: از مسجدالاقصی عبور نمی‌کنیم

طبق گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته (جمعه) ضمن اذعان کرد که راهپیمایی «پرچم» طبق روند برنامه‌ریزی‌شده در روز یک‌شنبه برگزار خواهد شد اما از مسجدالاقصی عبور نخواهد کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴»، بنت شب گذشته نشستی با حضور «عمر بارلو» وزیر امنیت داخلی، «کوبی شبتای» فرمانده پلیس در مناطق اشغالی و سایر مقامات رژیم صهیونیستی داشته است؛ آن‌ها در این نشست آخرین وضعیت آمادگی پلیس و مرزبانی، تلاش‌های اطلاعاتی، و تقویت حضور نظامیان اشغالگر در مسیر راهپیمایی را بررسی کرده‌اند.

بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این نشست، حمایت خود را از راهپیمایی پرچم اعلام کرد و اذعان کرد: «ما اجازه داریم و می‌توانیم هر راهپیمایی‌ای که بخواهیم در پایتخت خود برگزار کنیم».

وی در این باره افزود: «ما هیچ قصدی برای نقض وضعیت موجود در مسجدالاقصی نداریم و پلیس برای جلوگیری از درگیری بین مردم و ایجاد اصطکاک عمدی در آنجا حاضر خواهد بود».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن درخواست پرهیز از هرگونه تنش در طول مسیر راهپیمایی، به عملیات «سیف‌القدس» سال گذشته نیز اشاره کرد و مدعی شد: «حماس دیگر حاکمیت ما را تهدید نخواهد کرد. سال گذشته، حماس تصمیم گرفت طی آن عملیات به سوی ما راکت شلیک کند؛ اما من هم‌اکنون به این باور دارم که عقلانیت آن‌ها باعث خواهد شد تا از این امر اجتناب کنند».

این در حالی است که دو روز گذشته (پنج‌شنبه) گروه‌های فلسطینی پس از یک نشست اضطراری در غزه و در واکنش به تحولات جاری قدس، نیروهای خود را به حالت آماده‌باش عمومی درآورده و به مقامات تل‌آویو هشدار دادند که برگزاری مراسم موسوم به راهپیمایی پرچم مثل یک بشکه باروت، کل منطقه را به آتش خواهد کشید.

در همان روز «توماس نایدز» سفیر ایالات متحده در رژیم صهیونیستی، تماسی تلفنی با وزیر امنیت داخلی تل‌آویو داشته و مراتب نگرانی خود از مراسم پرچم و منجرشدنش به تشدید تنش‌ها در قدس را ابراز کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول