اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

فارس من| امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود

طی تفاهم ستاد امر به معروف با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قرار است در برنامه‌ای 5 ساله موضوع تدریس امر به معروف در حوزه و تربیت مربی و استاد در این زمینه پی‌گیری شود.

فارس من| امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس امر به معروف و نهی از منکر موضوعی است که این روز‌ها به عنوان حلقه مفقوده در جامعه از آن نامبرده می‌شود.

مطالبه مخاطبان فارس برای تدریس امر به معروف در حوزه‌های علمیه

کاربران خبرگزاری فارس هم در این راستا مطالباتی دارند که در موضوعات عفاف و حجاب، مفاسد اقتصادی، خلأ امر به معروف در دروس حوزوی و... است که در این گزارش به پیگیری موضوع خلأ دروس امر به معروف در حوزه‌های علمیه پرداختیم. برای مشاهده این پویش می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

خان‌محمدی: در حوزه امر به معروف استاد و مربی کم داریم

حجت‌الاسلام سید علی خان‌محمدی سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در گفت‌وگو با فارس درباره نبود دروس مرتبط با امر به معروف در حوزه‌های علمیه گفت: قطعاً در موضوع امر به معروف در حوزه‌های علمیه خلأ اساسی وجود دارد، اما در این راستا یکی از مشکلاتی که بر سر راه وجود دارد کمبود مربی و استاد متخصص در زمینه امر به معروف است که نیاز است کار جدی انجام شود.

برنامه‌ریزی ۵ ساله برای تربیت مربی و جبران خلأ امر به معروف در حوزه علمیه

سخنگوی ستاد امر به معروف از مذاکره با حوزه در این زمینه خبر داد و گفت: برای حل این مشکل جلساتی را با مرکز مدیریت حوزه علمیه و شخص آیت‌الله اعرافی داشتیم که با انجام کار کارشناسی برنامه‌ریزی ۵ ساله‌ای برای تربیت استاد و طراحی دروس امر به معروف انجام شد.

انعقاد تفاهم‌نامه ستاد امر به معروف با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: طی این تفاهم‌نامه قرار است در موضوعات آموزش، پژوهش، فعالیت‌های رسانه‌ای و استفاده از ظرفیت طلاب در امر به معروف همکاری‌هایی را داشته باشیم. همچنین موضوع تربیت مبلغ و آموزش به طلاب در زمینه امر به معروف از دیگر بند‌های این تفاهم‌نامه است.

تشکیل کارگروه امر به معروف در حوزه‌های علمیه

خان‌محمدی از تشکیل کارگروه امر به معروف در حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: از دیگر محور‌های این تفاهم‌نامه تشکیل کارگروه امر به معروف در حوزه‌های علمیه است و قرار است این کار گروه موضوع دروس امر به معروف، تربیت مبلغ و استاد را در حوزه‌های علمیه پی‌گیری کند.

سخنگوی ستاد امر به معروف ادامه داد: این کارگروه ذیل معاونت تهذیب حوزه از نظر محتوا، برنامه‌های اجتماعی و اعزام مبلغ و تربیت نیروی متخصص را پی‌گیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول