اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

کمپانی کیا موتورز کجاست؟

شرکت کیا که معمولاً با نام کیا شناخته می‌ شود، یک خودروی چند ملیتی کره جنوبی است. دفتر مرکزی سازنده در سئول، کره جنوبی. این شرکت با فروش بیش از 2.8 میلیون دستگاه خودرو در سال 2019، پس از شرکت مادرش هیوندای موتور، دومین خودرو ساز بزرگ کره جنوبی است.

کمپانی کیا موتورز کجاست؟

کمی بیش از 6 میلیارد دلار آمریکا کیا به نوبه خود مالک اقلیت بیش از بیست زیر مجموعه هیوندای است که از 4.9٪ تا 45.37٪، در مجموع بیش از 8.3 میلیارد دلار است.

کمپانی کیا موتورز در طی دوران تولیدات خودرو شروع به تولید لوازم یدکی کیا نیز کرد. قطعات یدکی با کیفیت و اورجینال که موجب می شود خودروی کیا شما مدت های طولانی کار کند و هزینه های جانبی شما بکاهد. برای خرید این قطعات می توانید به فروشگاه های اینترنتی سر بزنید.

تاریخچه کمپانی کیا

خاستگاه و گسترش اولیه

کیا در 9 ژوئن 1944 به عنوان صنعت دقیق کیونگ سونگ، تولید کننده لوله های فولادی و قطعات دوچرخه، در نهایت اولین دوچرخه داخلی کره، Samchully، را در سال 1951 تولید کرد. در سال 1952، صنعت دقیق کیونگ سونگ نام خود را به صنایع کیا تغییر داد، و بعداً موتورسیکلت های کوچک با مجوز هوندا (از سال 1957) و کامیون های دارای مجوز مزدا (1962) و اتومبیل ها (1974) ساخت. این شرکت اولین کارخانه مونتاژ یکپارچه خودرو خود را در سال 1973 به نام کارخانه سوهاری افتتاح کرد.

کیا تا سال 1981 مجموعه خودروهای کوچک بریسا مبتنی بر مزدا را تولید کرد، زمانی که تولید پس از آن که دیکتاتور نظامی جدید چون دو هوان ادغام صنعت را تحمیل کرد، به پایان رسید. این امر کیا را وادار کرد تا خودروهای سواری را کنار بگذارد و به طور کامل بر روی کامیون های سبک تمرکز کند. کیا در سال ‌های 1982 و 1983، پس از اعمال ممنوعیت، چند صد خودرو دیگر مونتاژ کرد، اما در سال‌ های 1984 و 1985 هیچ خودروی سواری ساخته نشد.

قبل از تعطیلی اجباری در سال 1981، کیا خط تولید خودروهای سواری خود را با دو مدل خارجی دیگر که تحت لیسانس مونتاژ شده بودند، تکمیل کرده بود: فیات 132 و پژو 604 . تا زمانی که کیا به ازای هر فیات یا پژو وارد شده، پنج خودرو صادر می‌ کرد، واردات این کیت ‌های ناک داون مجاز بود (هیوندای باید همان شرایط را برآورده می‌ کرد).

ماشین های کیا موتورز

کیا سورنتو ، یک کراس اوور SUV متوسط است (که قبلاً تا سال 2009 یک شاسی بلند بدنه روی فریم بود) که از سال 2002 توسط سازنده کره‌ ای کیا تولید می‌ شد.

اولین نسل سورنتو که در فوریه 2002 معرفی شد، یک شاسی بلند سنتی مبتنی بر کامیون بدنه روی فریم بود. تمامی سورنتو های آمریکایی نیز با دو کیسه هوای جلو و دو کیسه هوای پرده ای جانبی در جلو و عقب عرضه شدند. یک سیستم چهار چرخ متحرک اختیاری با برد کم برای افزودن به توانایی خودرو در خارج از جاده مورد تحسین قرار گرفت.

سوزنتو یک خودرو میان رده است که به نسبت قیمت مناسب کارایی بالایی دارد. اگر شما دارای خودروی زیبا سورنتو هستید و به دنبال خرید لوازم یدکی سورنتو با کیفیت اصلی و تولید شده توسط خود کمپانی کیا هستید می توانید برای خرید حضوری به خیابان ملت تهران بروید .

کیا در سال 2006 طراحی را به عنوان "موتور رشد اصلی آینده" خود معرفی کرد - که منجر به استخدام پیتر شرایر در سال 2006 و استخدام تام کرنز به عنوان مدیر ارشد طراحی در سال 2005 شد. شرایر قبلا در آئودی (طراحی آئودی TT) و فولکس واگن کار کرده بود و برنده جایزه طراحی جمهوری فدرال آلمان شده بود.

کرنز قبلاً در کادیلاک به عنوان مدیر ارشد طراحی کار کرده بود و مسئول تأثیر گذاری بر جهت زوایای سخت و خطوط تیز کادیلاک در طراحی آنها بود. شرایر از آن زمان برای بازسازی کامل خط تولید کیا، بر فعالیت های طراحی در مراکز طراحی کیا در فرانکفورت، لس آنجلس، توکیو و مرکز طراحی نامیانگ در کره جنوبی نظارت داشت.

با خودروی مفهومی Kee که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال 2007 نشان داده شد، کیا یک جلو پنجره جدید شرکتی را معرفی کرد تا یک «چهره» قابل تشخیص برای برند ایجاد کند. شرایر که با نام دماغ ببر شناخته می شود، اشاره کرد که او می خواهد "یک سیگنال بصری قدرتمند، یک مهر و موم، یک شناسه. جلوی یک ماشین به این تشخیص، این بیان نیاز دارد. یک ماشین به یک چهره نیاز دارد و من فکر می کنم چهره جدید کیا قوی و متمایز است.

کیا سوناتا از این دسته خوردو است که ظاهر زیبایی دارد و کاملا توانایی و قدرت این خودرو را به رخ می کشد. نکته مثبت این است که کمپانی کیا ، لوازم یدکی سوناتا را شخصا تولید می کند که دارای کیفیت بسیار عالی هستنند و می توانند به خودرو شما قدرت زیادی ببخشند.

دید بسیار حیاتی است و آن چهره باید فوراً به شما اجازه دهد تا یک کیا را حتی از راه دور شناسایی کنید." احتمالات، و ناگهان آن را پیدا کردم."نظر در مورد جلوپنجره امضاء جدید در سال 2009: "از این به بعد، ما آن را در تمام خودروهای خود خواهیم داشت". خودروهای آنها، از کیا سول جمع و جور گرفته تا طراحی جدید و هیجان انگیز کیا اپتیما، و شاسی بلند بزرگتر، کیا تلوراید. خودروهای کیا برنده جایزه بین المللی خودروی سال مجله Road & Travel در سال های 2013، 2014 و 2015 شدند.

کیا در سال 1997 و در جریان بحران مالی آسیا اعلام ورشکستگی کرد و در سال 1998 با شرکت هیوندای موتور به توافق رسید تا با تبادل مالکیت بین این دو شرکت، تنوع ایجاد کند. شرکت هیوندای موتور 51 درصد از شرکت را تصاحب کرد و از شرکت فورد موتور که از سال 1986 مالکیت سهام کیا موتورز را داشت، پیشی گرفت.

 پس از واگذاری‌های بعدی، شرکت هیوندای موتور حدود یک سوم شرکت کیا موتور را در اختیار دارد. در حالی که شرکت هیوندای موتور همچنان بزرگترین سهامدار کیا است، شرکت کیا موتور نیز مالکیت 22 شرکت تابعه شرکت هیوندای موتور را حفظ می کند.

 از سال 2005، کیا بر بازار اروپا تمرکز کرده است و طراحی را به عنوان "موتور رشد اصلی آینده" خود معرفی کرده است - که منجر به استخدام پیتر شرایر در سال 2006 به عنوان مدیر ارشد طراحی شد[23] و متعاقباً ایجاد یک جلوپنجره جدید شرکتی معروف به عنوان "دماغ ببر".در اکتبر 2006، کیا موتورز آمریکا زمینه را برای تولید کیا موتورز در جورجیا در وست پوینت، جورجیا فراهم کرد که نشان دهنده سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری برای این شرکت بود.

کیا موتورز تولید گرجستان در فوریه 2010 افتتاح شد، پس از اینکه کیا پانزدهمین سال متوالی افزایش سهم بازار ایالات متحده را ثبت کرد.در آگوست 2014، زمانی که پاپ فرانسیس از کلیسای کاتولیک سوار بر یکی از اتومبیل های جمع و جور آنها، کیا سول، در طی یک بازدید پنج روزه از کره جنوبی شد، شرکت مورد توجه بین المللی قرار گرفت.

کیا سول توجه بیشتری را نسبت به دو وسیله نقلیه دیگر مورد استفاده پاپ به خود جلب کرد، کیا کارناوال آنها و سانتافه هیوندای، زیرا در مراسم استقبال از ورود او به فرودگاه سئول در 14 آگوست ظاهر شد. در سال 2016، قابلیت اطمینان مدل کیا موتورز توسط J.D. Power and Associates در رتبه اول در ایالات متحده قرار گرفت و اولین خودرو ساز غیر لوکس از سال 1989 بود که در صدر این لیست قرار گرفت.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول