اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

بازی‌های رسانه‌ای موجب فرار از پاسخ‌گویی مجوز دهندگان احداث «متروپل» نشود

عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به اینکه بازی‌های رسانه‌ای نباید باعث شود مسئولانی که اجازه ساخت متروپل را دارند از پاسخگویی فرار کنند تشریح کرد: دستگاه قضایی باید با مسببان حادثه متروپل برخورد کند.

بازی‌های رسانه‌ای موجب فرار از پاسخ‌گویی مجوز دهندگان احداث «متروپل» نشود

محمد رضا جلیلی عضو هیئت علمی دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی اعلام کرده برای ساخت «متروپل» مجوزی صادر نشده است،گفت: باید با کسانی که علیرغم مخالفت این نهاد تخصصی، باعث شدند به این بنا اجازه ساخت داده شود برخورد مناسب صورت‌گیرد، نباید باز هم شاهد باشیم با وجود مخالفت متخصصان و کارشناسان چنین مجوزهایی صادر شود.

وی با بیان اینکه این اتفاقات تاثیرات اجتماعی و روانی در جامعه از خود برجای خواهد گذاشت تصریح کرد: طبیعتا باید با کسانی که در اجرای قانون اهمال کاری داشتند و باعث بروز چنین حادثه‌ای شدند برخورد شود؛ این مسئله مطالبه مردم، نخبگان و مصداق جهاد تبیین است.

جلیلی با اشاره به اینکه مجازاتِ متخلفین تسکینی برای آلام آسیب دیدگان است افزود: این حادثه باید درس عبرتی برای همه مسئولان باشد چرا که گفته می شود ساختمان های زیادی هستند که شرایط مشابه با متروپل دارند به همین دلیل با انجام اقدامات پیشگیرانه باید مانع از تکرار چنین حوادثی شد. 

وی با تاکید بر لزوم برخورد با مقصران حادثه متروپل گفت: باید با مسئولانی که باعث بروز چنین حادثه‌ای شدند برخورد ‌شود، نباید دستگاه قضایی از جرم مسئولین دولت قبلی که با کوتاهی باعث به وجود آمدن حادثه متروپل شدند و الان در آن جایگاه نیستند بگذرد، باید با کسانی که در زمان مسئولیتشان قصور و کم‌کاری داشتند و باعث شدند مردم دردمند شوند برخورد لازم صورت گیرد. 

وی با اشاره به اینکه بازی های رسانه‌ای نباید باعث شود مسئولان وقت از پاسخگویی فرار کنند تشریح کرد: دستگاه قضایی باید با مسببان این حادثه برخورد کنند. 

عضو هیات علمی دانشگاه با بیان اینکه بیمه‌کردن ساختمان های اطراف متروپل برای جلوگیری از آسیب های بیشتر تنها یکی از کارهای انجام شده توسط دولت است، گفت: حضور وزیر‌ کشور در محل حادثه نشان‌دهنده عزم جدی این وزارتخانه برای حل مشکلات به وجود آمده به واسطه فروریختن ساختمان متروپل است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول