اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

افتتاح پایانه جدید شرق تهران تا پایان امسال» 30 پروژه بزرگ در بوستان جنگلی سرخه‌حصار

شهردار منطقه 13 تهران از راه‌اندازی فاز نخست پایانه جدید شرق تهران خبر داد و گفت:‌30 پروژه هم در بوستان جنگلی سرخه‌حصار اجرایی می‌شود.

افتتاح پایانه جدید شرق تهران تا پایان امسال» 30 پروژه بزرگ در بوستان جنگلی سرخه‌حصار

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علی احمدی شهردار منطقه 13 در مراسم بازدید اهالی رسانه از پایانه بزرگ شرق تهران اظهار داشت: زمانی که مدیریت شهری جدید فعالیت خود را آغاز کرد، تهران با پروژه‌های شهری نیمه‌کاره مواجه بود و بر اساس تصمیم‌گیری‌های اتخاذ شده از سوی شهردار تهران اولویت برنامه‌ها برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه از عوارض اخذ شده از سوی شهروندان برای اجرای پروژه‌های شهری هم استفاده می‌شود و بر همین اساس باید پروژه‌ها به نحو احسن جهت استفاده شهروندان اجرایی شود گفت:‌ از دهه 1370 راه‌اندازی پایانه جدید شرق تهران مدنظر قرار گرفته بود و حدود 30 هکتار زمین برای این مسأله اختصاص یافته است که 13.5 هکتار آغاز کار آن تا سال 92 اجرایی شد.

علی‌احمدی گفت: تا سال 96 برخی از سازه‌ها برای این پایانه ساخته شد و با 94 درصد پیشرفت تحلیل مدیریت شهری سابق شد ولی متأسفانه این پروژه طی 4 سال گذشته رها مانده بو.

شهردار منطقه 13 خاطرنشان کرد: متأسفانه  دلیل بی‌توجهی مدیریت شهری سابق 10درصد با پیشرفت معکوس پروژه همراه شده بودیم و این پروژه که می‌توانست آن زمان با 15 میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد اکنون با فاز نخست 250 میلیارد تومان نیاز دارد ولی با این وجود علیرضا زاکانی شهردار تهران با کرات اعلام کرده که باید پروژه‌های نیمه‌کاره تکمیل شود و ما اهتمام لازم را در این زمینه در نظر گرفته‌ایم.

وی بیان داشت: بر همین اساس در بودجه 1401 اعتباری برای 10 پروژه اولویت‌دار تهران اختصاص داده شد که بخشی از این اعتبار برای پایانه جدید شرق بوده است.

شهردار منطقه 13 تهران گفت: در حال حاضر 108 میلیارد تومان سازمان پایانه‌ها برای این پروژه در اختیار دارد و به مرور قرار است به این اعتبار افزوده شود تا مشکل بودجه‌ای نداشته باشیم. البته بدین منظور 250 میلیارد نقدینگی لازم است تا بتوان خریدهایی مانند خرید پله‌برقی، تابلو و انشعابات را انجام داد که معاون مالی شهردار در حال چاره‌اندیشی است تا تزریق نقدینگی برای فاز نخست بهره‌برداری انجام گیرد.

علی‌احمدی در ادامه به پروژه‌های شرق تهران اشاره کرد و گفت:‌ پایانه فعلی شرق کم کم تخلیه و پایانه جدید با بیش از سه برابر ظرفیت قبلی به کار گرفته خواهد شد و این مسأله علاوه بر کاهش بار ترافیکی در منطقه تسهیل در عبور و مرور را به همراه خواهد داشت.

وی بیان داشت: ایستگاه مترو برای این پایانه در نظر گرفته شده و از انتهای خط 2 راه‌اندازی می‌شود یعنی بعد از ایستگاه فرهنگسرا یک ایستگاه در پایانه جدید شرق خواهیم داشت که مبدأ مترو تهران پردیس می‌شود.

شهردار منطقه 13 تهران در مورد تکمیل پروژه‌های بوستان جنگلی سرخه‌حصار گفت:‌فضای تفریحی و گردشگری در این بوستان با سرمایه‌گذاری شهرداری توسعه می‌یابد و بنا داریم 30 پروژه بزرگ را برای این بوستان در نظر گیریم البته تکمیل پروژه‌های ناقص هم در دستور کار بوده و اجرایی شده است..

وی خاطرنشان کرد:‌راه‌اندازی پلی مشابه پل طبیعت در سرخه‌حصار در صورت دریافت مجوزها و یا افتتاح بوستان پرندگان از جمله این پروژه‌ها  محسوب می‌شود.

علی‌احمدی در پایان در مورد زمان راه‌اندازی پایانه جدید شرق گفت: به احتمال زیاد تا آخر امسال افتتاح فاز نخست پایانه شرق را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول