اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

اجرای 8 پروژه تحولی در حوزه حمل و نقل بار و مسافر در پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران از اجرای 8 پروژه تحولی بزرگ در حوزه حمل و نقل بار و مسافر در پایتخت خبر داد.

اجرای 8 پروژه تحولی در حوزه حمل و نقل بار و مسافر در پایتخت

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مهدی وحدت‌کار، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران در مراسم بازدید اهالی رسانه از پروژه جدید پایانه شرق تهران اظهار داشت:‌ برنامه‌ها جهت راه‌اندازی فاز نخست این پایانه در حال اجرا است و ان‌شاءالله تا پایان سال شاهد افتتاح رسمی فاز نخست این پایانه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه پایانه جدید شرق تهران از لحاظ وجه اقتصادی و گردشگری نیز بسیار حائز اهمیت است، گفت:‌مطالعات ترافیکی به صورت کامل جهت راه‌اندازی این پایانه در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران خاطرنشان کرد: به طور کلی دو دیدگاه برای راه‌اندازی پایانه از نظر کارشناسان حمل ون  قل وجود دارد یکی اینکه آیا پایانه‌ها باید در شهرها باشد و اتوبوس‌ها با جمعیت آن وارد شهر شوند و دیگر اینکه آیا پایانه‌ها باید در بیرون از شهر و حداقل نیم‌ساعت فاصله تا مرکز شهر داشته باشند.

وحدت‌کار گفت:  دسترسی‌پذیری این شهروندان به پایانه‌ها اصل مهمی است که در زمینه راه‌اندازی پایانه شرق در نظر گرفته شده و علاوه بر ایستگاه مترو راه‌اندازی ایستگاه و پایانه اتوبوس و تاکسی هم پیش‌بینی شده است تا تردد شهروندان از طریق این پایانه جدید به نقاط مختلف شهر تسهیل شود.

وی در ادامه به 8 پروژه تحولی این سازمان اشاره کرد و گفت:‌افتتاح و راه‌اندازی پایانه جدید شرق، راه‌اندازی بندر خشک،‌توسعه و ساماندهی پارک‌سوارها، پیاده‌سازی مدل هوشمند مدیریت پایانه‌ها در حوزه بار و مسافر از جمله این برنامه‌های تحولی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران خاطرنشان کرد:‌همچنین احداث پایانه مسافربری در جنوب‌‌غربی تهران، احداث 4 هاب لجستیک در تهران، بهره‌برداری از فرصت‌های درآمدزا در حوزه بار و پایانه مسافری و توسعه پایانه‌های نیمه‌متمرکز و غر متمرکز از دیگر 8 برنامه تحولی این سازمان محسوب می‌شود که اقدامات در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران همچنین گفت: راه‌اندازی پایانه جدید شرق پتانسیل بالقوه و فرصت خوبی برای تجار و صاحبان کسب و کار خواهد بود و ان‌شاءالله شاهد ایجاد تغییر و تحولات جدی برای تبدیل شرق تهران به قطب گردشگری ویژه در سال جاری خواهیم شد چرا که ویژگی‌های لازم را به لحاظ اقلیم، ارتفاع، جمعیت و ... شرق تهران دارد ولی متأسفانه در سال‌های گذشته به لحاظ گردشگری، تفریحی، اقتصادی و تجاری شرق تهران نسبت به غرب پایتخت دچار نوعی فقر بوده و اکثر مال‌ها و هایپرمارکت‌ها در غرب تهران راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول