اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مواجه شدن راه و شهرسازی گیلان با چالش کمبود زمین در تولید مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه ساخت 90 هزار واحد مسکن سالانه را گیلان را متعهد شده‌ایم، گفت: برای احداث ۹۰ هزار واحد نیازمند ۹۵۰ هزار هکتار اراضی هستیم و تاکنون ۴۳۰ هکتار زمین در استان تأمین‌شده است.

مواجه شدن راه و شهرسازی گیلان با چالش کمبود زمین در تولید مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ماکان پدرام امروز در نشست هماهنگی با مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح ملی جهش مسکن، اظهار کرد: ۱۰۷ هزار ثبت‌نام در استان ثبت‌شده که همه آن‌ها پایش شده‌اند.

وی با بیان اینکه ساخت ۹۰ هزار واحد مسکن سالانه را گیلان را متعهد شده‌ایم، افزود: برای احداث ۹۰ هزار واحد نیازمند ۹۵۰ هزار هکتار اراضی هستیم و تاکنون ۴۳۰ هکتار زمین در استان تأمین‌شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اذعان به اینکه در رشت مشکل جهت اجرای جهش مسکن مشکل تأمین زمین داریم، گفت: ۶۰۰ هکتار اراضی قابل‌استفاده در رشت وجود دارد که می‌توان از آن برای بهره گرفت.

پدرام همچنین از ثبت‌نام هفت هزار ۵۴۰ نفر متقاضی در گیلان تحت پوشش نهادهای حمایتی استان خبر داد و افزود: این افراد باید مدارک خود را در سایت بارگذاری کنند تا نسبت به ساخت مسکن آن‌ها اقدام شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت شهرسازی در استان گیلان نیز بیان کرد: طرح تفضیلی انزلی به اتمام رسیده و در شهرستان لاهیجان و لنگرود نیز تقریباً این طرح نهایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان همچنین از اجرای ۴۳ پروژه راه در کل استان خبر داد و گفت: این اداره کل در راه روستایی ۱۳۰ میلیارد تومان بدهکار است که در صورت طرح شکایت توسط پیمانکاران قطعاً این بدهکاری‌ها بیشتر میشود‌.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول