اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دردسر تهیه پوشاک عفیفانه در جامعه!

دبیر کارگروه عفاف و حجاب شورای فرهنگ عمومی از تشکیل کارگروه زیست عفیفانه در شورای فرهنگ عمومی خبر داد و گفت: زنان و دختران ما برای به دست آوردن پوشاک عفیفانه با مشکل روبه رو هستند مسئله‌ای که متأسفانه در جامعه رخ داده و برای اینکه چادر مناسب، مانتوی مناسب و یا روسری مناسب پیدا کنند، به سختی می‌افتند و پوشاک مورد نظر خود را به سختی پیدامی کنند .

دردسر تهیه پوشاک عفیفانه در جامعه!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام مهدی بیاتی در نشست هم‌اندیشی زیست عفیفانه با حضور کنش‌گران و دست‌اندرکاران حوزه عفاف و حجاب در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز با اشاره به تصویب مصوبه‌ای با عنوان تشکیل کارگروه زیست عفیفانه در شورای فرهنگ عمومی  کشور اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم این مصوبه را در سال ۱۴۰۱ اجرایی کنیم و وضعیت جمهوری اسلامی در مسئله عفاف و حجاب در قالب زیست عفیفانه را تبیین نماییم.

وی با اشاره به تنوع و تعدد موضوعات در بحث عفاف و حجاب و اینکه چه تعداد از قوانین این حوزه در نظام حکمرانی ما محقق می‌شودو همچنین با اشاره به برخی استدلال‌های تاریخی، شرعی، سیاسی و اجتماعی اضافه کرد: مساله عفت عمومی، خویشتن‌داری جنسی، حیاء و  مقوله پوشش و حجاب جزو مسائل مهم این حوزه محسوب می‌شود و نباید از آن به سادگی گذشت.

حجه‌الاسلام بیاتی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع فعالان مردمی عفاف و حجاب در سال ۹۷ و آمار حجاب در سطح ملی، مطالبی را درباره انواع راهکارهای برون‌رفت از وضعیت فعلی و چالش‌های آن را بیان کرد.

وی افزود: در این زمینه سه راهبرد را انتخاب کرده‌ایم که راهبرد اول، بحث پایه چرخش گفتمانی از مسئله حجاب است و چرخش گفتمانی یعنی به‌جای صحبت از حجاب، از امنیت و آرامش خانواده صحبت کنیم و به نظر می‌رسد این مسئله از نکات بسیار مهم است.

وی ضمن تبیین دسترس‌پذیری به پوشاک عفیفانه در سطح اجتماع به عنوان راهبرد دوم، گفت: معنی این راهبرد این است که  زنان و دختران ما برای به دست آوردن پوشاک عفیفانه به دردسر نیفتند. مسئله‌ای که متأسفانه در جامعه رخ داده و برای اینکه چادر مناسب، مانتوی مناسب و یا روسری مناسب پیدا کنند، به سختی می‌افتند و پوشاک مورد نظر خود را به سختی پیدامی کنند و در صورت پیدا کردن نیز ارزان و باکیفیت نیست که در اینجا نظام باید نسبت به دسترس‌پذیری مؤمنان به پوشاک عفیفانه  وارد عمل شود.

وی درباره راهبرد سوم، گفت: اثرپذیری تعزیر و درمان افراد فوق هنجارشکن (مانکن) که ادامه راهبرد اول خواهد بود و افراد فوق هنجارشکن تفهیم تخلف شده و به مراکز کلینیکی و اصلاحی ارجاع داده می‌شوند که در قالب مشاوره، مددکاری، کارگاه تبیینی به تقویت روحیه خودکنترلی و قانون پذیری آن‌ها پرداخته می‌شود.

حجت‌الاسلام بیاتی ادامه داد: در این کلینیک مشکلات و اختلالات شخصیتی، روانی، اقتصادی و خانوادگی بررسی و برای رفع آن اقدامات کارشناسی انجام می‌شود.

گفتنی است در ادامه این نشست شرکت کنندگان به تبیین نقطه نظرات خود در حوزه عفاف و حجاب پرداختند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول