اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

ساختار المپیاد دانشجویان علوم پزشکی اصلاح شد/ فعالیت داوران در موسسات خصوصی ممنوع!

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت از اصلاح ساختار و رفع مشکلات المپیاد دانشجویان علوم پزشکی با همکاری وزارت بهداشت خبر داد.

ساختار المپیاد دانشجویان علوم پزشکی اصلاح شد/ فعالیت داوران در موسسات خصوصی ممنوع!

علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس گفت: وزارت بهداشت هرساله المپیاد پزشکی را برای دانشجویان برگزار می‌کند، شرکت کنندگان این آزمون درخواستی را از ما داشتند و اعلام کردند که هرساله پس از برگزاری این آزمون هیچ کارنامه‌ علمی فردی برای داوطلبان صادر نمی‌شود و تنها اسامی پذیرفته شدگان اعلام می‌شود.

به گفته امرایی، همچنین مدت اعتراض به سوالات یک روز بوده است و داوطلبان خواستار افزایش مدت زمان اعتراض بودند. همچنین آنها اعلام می‌کردند که مرجع رسیدگی به اعتراضات نیز مشخص نیست و همچنین آنها می گفتند که داوران المپیاد درحال تدریس در مراکز خصوصی هستند.

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت اظهار داشت: پس از شنیدن اعتراضات و بررسی‌های تخصصی با مکاتبه‌ای که با وزارت بهداشت داشتیم موادر ذکر شده را برای کاهش فساد و تخلفات در آزمون به وزارت بهداشت اعلام کردیم. وزارت بهداشت پس از بررسی این موارد نیز خوشبختانه طی نامه‌ای پاسخ درخواست دیده بان را داد و اطمینان داد که همه این موارد برای المپیاد بعدی اصلاح شود.

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت  تاکید کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، کارنامه فردی مرحله اول المپیاد علمی در اختیار افراد قرار گیرد، همچنین امکان اعلام اعتراضات به سه روز افزایش یافت و همچنین اعلام شد که مرجع پاسخگویی به اعتراضات دبیرخانه علمی وزارت بهداشت است و داوران نیز نباید در موسسات خصوصی تدریس کنند و در صورت عدم اجرای این امر عضویت آنها کمیته فنی و علمی لغو خواهد شد. وزارت بهداشت از داوطلبان خواسته است تا مستندات خود را در این خصوص اعلام کنند تا در صورت بروز تخلفات رسیدگی لازم صورت گیرد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول