اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

از شاه‌نشین پل خواجو به تماشای زاینده‌رود بنشینید

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان پیرامون بازگشایی قسمت شاه‌نشین پل خواجو گفت: بازگشایی درهای بسته اصفهان از آرزوهای همیشگی‌مان بوده و یکی از این موارد ساختمان شاه‌نشین پل خواجو است که جریان ۱۰ روزه زاینده‌رود فرصت مناسبی برای بازگشایی و بازدید از این بنا است.

از شاه‌نشین پل خواجو به تماشای زاینده‌رود بنشینید

مجتبی شاهمرادی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون بازگشایی قسمت شاه‌نشین پل خواجو اظهار داشت: بازگشایی درهای بسته اصفهان از آرزوهای همیشگی‌مان بوده و یکی از این موارد ساختمان شاه‌نشین پل خواجو است که جریان ۱۰ روزه زاینده‌رود فرصت مناسبی برای بازگشایی و بازدید از این بنا است.

وی با یادآوری اینکه فضای عمومی جامعه نیاز به نشاط و سرزندگی دارد، ادامه داد: در ایام عید تجربه خوبی داشتیم و درب بناهایی مانند مقبره باباقاسم و خواجه نظام را برای مردم باز کردیم که استقبال خوبی از آن صورت گرفت، این موارد کمک می‌کند مردم بتوانند به‌صورت خانوادگی در شهرشان بازدیدهای جذاب و مفرحی داشته باشند و با تاریخ شهر خود آشنا شوند.

شاهمرادی ضمن ابراز امیدواری برای بازگشایی تمام بناهای تاریخی اصفهان یادآور شد: زمانی که این بناها بسته هستند، آسیب‌پذیرتر می‌شوند و در تعرض افراد ناآگاه قرار می‌گیرند در مقابل، باز شدن‌شان منجر می‌شود که مردم حافظ چنین بناهایی شوند همچنین به حفظ و مرمت‌شان در بلند مدت کمک کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در خصوص دلیل محدود بودن بازگشایی بخش شاه‌نشین پل خواجو توضیح داد: مورد اول اینکه  چنین بناهایی در گذشته در چرخه بازدید نبوده و دلیل دیگر حفاظت از بنا است، در حال حاضر هم که این بنا بازگشایی شده در هر سانس تنها ۱۰ نفر امکان بازدید دارند تا آسیبی به بنا وارد نشود.

وی با یادآوری اینکه برخی از اماکن، بناهایی است که تنها یک مورد از آن در دنیا وجود دارد و نمونه آن شاه‌نشین پل خواجو است، گفت: در کشورمان نتوانستیم به خوبی از بناهای موجود استفاده کنیم و شاید این برنامه بهانه‌ای برای دعوت از افرادی شود که برای آن ایده‌هایی دارند تا به‌طور ثابت در چرخه بازدید قرار بگیرند.

شاهمرادی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت shahrvandticket.ir برای تهیه بلیط اقدام کنند، تصریح کرد: در سایت سانس‌بندی‌ها مشخص شده است، افراد می‌توانند از ۶ صبح تا ۱۲ شب سانس مورد نظر خود را انتخاب کنند، هزینه‌ای مختصر پرداخت کنند و با پرینت بلیط خود در زمان مقرر به محل مراجعه کنند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اعلام اینکه زمان‌ بازدیدها به‌صورت ۲۰ دقیقه‌ای مشخص شده و در این بازدید مردم از قسمت شرقی و غربی شاه‌نشین بازدید خواهند کرد، تصریح کرد: قسمت شرقی صدای آب به‌صورت خروشان و در قسمت غربی سکوت و آرامشی خاص حاکم است همچنین راهنمایان برای راهنمایی مردم در محل حاضر هستند.

وی ضمن تشکر از میراث فرهنگی برای همکاری در این برنامه یادآور شد: امیدواریم چنین همکاری‌هایی بیش‌تر شود و با کمک یکدیگر برای اعتلای نام اصفهان تلاش‌های بیش‌تری داشته باشیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول