اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر کار آلمان: تحریم گاز روسیه برای جامعه آلمان سم است

وزیر کار آلمان در مصاحبه‌ای هشدار داد که تحریم واردات گاز از روسیه برای جامعه آلمان سم خواهد بود.

وزیر کار آلمان: تحریم گاز روسیه برای جامعه آلمان سم است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هابرتوس هیل» وزیر کار آلمان روز شنبه گفت که تحریم گاز طبیعی روسیه، تاثیر جدی بر اقتصاد و همچنین جامعه آلمان خواهد گذاشت.

وی که با نشریه «فانک» مصاحبه می‌کرد، گفت: «ما باید به تدریج از واردات گاز مستقل شویم اما اعمال فوری تحریم باعث پیچیده شدن شرایط شده و به افزایش قیمت‌ها منجر می‌شود که در نهایت به از دست رفتن فرصت‌های شغلی می‌انجامد که باید از آن اجتناب کنیم».

هیل اشاره کرد که بازار کار در آلمان با وجود آسیب دیدن از پیامدهای همه‌گیری کووید-19 اما در حال حاضر با ثبات است اما اقدامات شدید نظیر قطع واردات گاز از روسیه باعث وخیم شدن شرایط می‌شود.

وزیر کار آلمان گفت: «در صورت تحریم فوری واردات گاز، شرایط کاملا متفاوت اقتصادی و اجتماعی ایجاد خواهد شد و تحریم (گاز روسیه) برای جامعه آلمان سم است».

آلمان به همراه دیگر کشورهای اروپایی درصدد کاهش واردات منابع انرژی از روسیه بوده اما برلین گفته که این کشور نمی‌تواند این کار را فوری انجام دهد و به بحران اقتصادی و صنعتی منجر خواهد شد.

آلمان به طور گسترده‌ای به حامل‌های انرژی روسیه وابسته بوده و تقریبا 25 درصد از نفت خود و 40 درصد از گاز مورد نیازش را از روسیه وارد می‌کند.

بر اساس راهبرد کنونی، برلین قصد دارد به طور کامل زغال سنگ و نفت روسیه را تا پایان سال جاری میلادی جایگزین کرده و تا سال 2024 نیز، گاز مورد نیاز خود را از تامین کنندگان دیگر خریداری کند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه در سخنانی هشدار داد که تحریم روسیه بر کشورهای دیگر نیز تأثیر می‌گذارد و گفت که تحریم‌ها همه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ۴۰ سال است که چنین تورمی در اقتصادهای توسعه یافته وجود نداشته است.

پوتین توضیح داد: «هر چقدر هم که اقتصاد کشورهایی که چنین سیاست کوته‌بینانه (تحریم‌ها) را دنبال می‌کنند باثبات باشد، حتی اگر به شاخص‌های کلان اقتصادی نگاه کنید، وضعیت کنونی اقتصاد جهان نشان می‌دهد که موضع ما درست و موجه است. در این اقتصادهای توسعه‌ یافته، بیش از 40 سال است که چنین تورمی وجود نداشته است. بیکاری رو به رشد است و زنجیرها در حال گسستن است، بحران‌های جهانی تشدید می‌شود و بر کل سیستم روابط اقتصادی و سیاسی تأثیر می‌گذارد».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول