اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

خطیب‌زاده: خدمه نفتکش‌های یونانی در امنیت و سلامت به سر می‌برند

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه خدمه نفتکش‌های یونانی در امنیت و سلامت به سر می‌برند، گفت: روابط ایران و یونان نباید با سوءمحاسبات عمیقا کوته‌بینانه، از جمله راهزنی به دستور طرف ثالث، مختل شود.

خطیب‌زاده: خدمه نفتکش‌های یونانی در امنیت و سلامت به سر می‌برند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (شنبه) هفتم خرداد ماه در پی ضبط محموله نفت ایران در آب‌های یونان توسط آمریکا و همچنین توقیف دو نفتکش متعلق به یونان در توئیتی نوشت: روابط کهن ما با یونان و مردم فوق‌العاده آن همواره بر احترام متقابل مبتنی بوده است.

وی افزود: روابط ما نباید با سوءمحاسبات عمیقا کوته‌بینانه، از جمله راهزنی به دستور طرف ثالث، مختل شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین گفت که خدمه نفتکش‌ها در امنیت و سلامت به سر می‌برند.

به گزارش فارس، پس از آ‌نکه یونان اقدام به توقیف و ضبط محموله نفت ایران در آب‌های این کشور کرد و گفته شد آمریکا نیز در حال انتقال آن است، جمهوری اسلامی نیز در راستای مقابله به مثل ۲ نفتکش یونانی در خلیج فارس را متوقف کرد.

روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه سال‌جاری وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از احضار کاردار یونان (در غیاب سفیر این کشور) به این وزارتخانه در پی توقیف محموله نفتکش تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های یونان و اعتراض شدید به وی خبر داد. روز جمعه نیز کاردار سوئیس (در غیاب سفیر این کشور) به عنوان حافظ منافع آمریکا به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شد. از سوی دیگر جمعه شب ششم خرداد ماه نیز اخباری منتشر شد از این‌که ایران اقدام به توقیف دو کشتی یونانی در پاسخ به اقدام دولت یونان کرده است. روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:  نیروی دریایی سپاه روز جمعه ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرد. این دو کشتی در خلیج فارس، یکی در نزدیکی عسلویه و دیگری در نزدیکی بندرلنگه در نزدیکی جزیره هندورابی توقیف شده‌اند. هر دو کشتی با نام‌هایPrudent Warrior  و Delta Poseidon و تحت پرچم یونان حرکت می کرده‌اند که توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شدند. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول