اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

جزئیات تسویه 90 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تأمین اجتماعی‌

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: 90 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی با ارائه سهام در قالب رد دیون تسویه می‌شود.

جزئیات تسویه 90 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تأمین اجتماعی‌

حسین قربان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که آیا ‌‌قرار است دولت در قالب رد دیون 90 هزار میلیارد تومان سهام به تأمین اجتماعی بدهد؟ اظهار داشت: بر اساس تکلیف بند «ی» یا تبصره قانون بودجه 1401 دولت امسال باید 130 هزار میلیارد تومان از بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی و نهادهای عمومی را بپردازد که 90 هزار میلیارد تومان از این رقم مربوط به طلب سازمان تأمین اجتماعی از دولت است.

وی گفت: باید پیش‌نویس واگذاری 90 هزار میلیارد تومان سهام دولت را آماده کنیم و به هیأت دولت ارسال کنیم بعد از ارزش‌گذاری این سهام، باید هیأت واگذاری ارزش‌گذاری آن را به تصویب برساند و بعد از آن تکلیف قانون بودجه اجرا شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد اینکه واگذاری سهام تکلیفی در قالب رد دیون چگونه است که به گفته شما هم خریدار و هم فروشنده گاهی راضی به نظر نمی‌رسد؟ گفت: این معضل کلی رد دیون دولت است که امیدواریم در سند تحول دولت مردمی این مسأله حل شود که از واگذاری دستوری سهام برای تسویه دیون دولت به سمت روش واگذاری رقابتی و ارتقاء کارآیی در بنگاه‌ها پیش برویم.

وی گفت:‌ لازمه ارتقای کارآیی این است که ما دچار چنین تکالیفی نشویم اما وقتی قانون مجلس تصریح کرده است که دولت باید امسال 130 هزار میلیارد تومان دیون خود را پرداخت کند ما مجبوریم قانون را اجرا کنیم اما باید همین قانون را به نحو شایسته اجرا کنیم.

قربان‌زاده این را هم گفت: بدهی دولت به نهادهای عمومی و تأمین اجتماعی 130 هزار میلیارد تومان است، در مورد اهلیت خریداران نیز باید این را در نظر بگیریم که این نهادهای عمومی و یا سازمان تأمین اجتماعی در مورد کدام سهام اهلیت بیشتری دارند یا  کدام سهام را اگر به آنها واگذار کنیم زنجیره ارزش آنها تکمیل می‌شود و ما باید به سمت ارتقای کارآیی و تکمیل زنجیره ارزش آنها حرکت کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول