اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

یک آمار نگران کننده دیگر در کهگیلویه و بویراحمد/آقایان مسئول؛ زنگ خطر را جدی بگیرید

در یک قلم مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد آماری از فوت شدگان ناشی از سوء مصرف مواد مخدر اعلام کرده که در نوع خود نگران کننده و قابل تامل است.

یک آمار نگران کننده دیگر در کهگیلویه و بویراحمد/آقایان مسئول؛ زنگ خطر را جدی بگیرید

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد استانی با بافت عشیره ای و عشایری است که مردم اعتقادات خاص خود را دارند مردمی معتقد که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را تا پیش از این تجربه نکرده بودند.

اما در سال‌های اخیر همین مردمان نیز در معرض هجمه آسیب های اجتماعی رنگ و وارنگ قرار گرفته اند این آسیب ها در استان ما به مراتب بیش از استان هایی بوده که همواره دارای مشکل بوده‌اند.

برای نمونه باید به اعتیاد اشاره کرد که در گذشته چنین آسیبی در استان رواج چندانی نداشت اما در حال حاضر به دلایل مختلف از جمله بیکاری و حاشیه‌نشینی شاهد رشد اعتیاد و آسیب‌های ناشی از آن در کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

در یک قلم مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد آماری از فوت شدگان ناشی از سوء مصرف مواد مخدر اعلام کرده که در نوع خود نگران کننده و قابل تامل است.

کامروز امینی مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در گزارش سالانه این دستگاه مربوط به سال ۱۴۰۰ چنین اعلام می کند که در بحث فوت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر استان در سال گذشته ۶۶ فوتی داشتیم.

مدیرکل پزشکی قانونی می‌گوید این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد که در این بین ۵۴ نفر فوتی مرد و ۱۲ مورد فوتی هم معتادان زن هستند.

به گزارش فارس، چنین آماری نگران‌کننده‌ای باید از سوی مسئولان دستگاه‌های مختلف جدی گرفته شود و بدانند تنها نیروی انتظامی مسئول برخورد با پدیده اعتیاد نیست.

آنگونه که شرح وظایف مشخص کرده دستگاه های زیادی برای مقابله با اعتیاد وظیفه دارند که ترک فکر کرده‌اند و بیخیال پیشگیری و مقابله با این بلای خانمان‌سوز شده‌اند.

دستگاه‌هایی که باید طبق آنچه که قانون تعریف کرده در وسط میدان باشند اما در این سال‌ها حرکتی از سوی آنها برای مقابله با این بلای خانمان سوز نشده است.

از دستگاه‌های فرهنگی گرفته که دست روی دست گذاشته‌اند و برنامه‌ای برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر و اعتیاد ندارند و دستگاه‌های حمایتی و سایرین که تنها به صورت نمادین به این پدیده خانمان سوز نگاه کرده و کار دیگری انجام نداده‌اند.

مسئولان استان هر چه سریعتر این آمار وحشتناک فوت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر را جدی بگیرند و برای آن چاره جویی کنند تا یک آمار ویرانگر دیگر علاوه بر آمارهای نامطلوب و ناخوشایندی مثل آمار بالای بیکاری در کشور، آمار اول تورم در ایران، آمار تصرف‌ها، آمار غرق شدگی و دهها و صدها آمار نامیمون دیگر به نسبت کشور به استان تحمیل نشود.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول