اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مبارزه با آفات و بیماری‌ها در ۲۰۰ هکتار از تاغ‌زارهای میامی

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی از آغاز اجرای طرح مبارزه با آفات و بیماری‌ها در ۲۰۰ هکتار از تاغ‌زارهای این شهرستان خبر داد.

مبارزه با آفات و بیماری‌ها در ۲۰۰ هکتار از تاغ‌زارهای میامی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، ابراهیم صادقی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی از آغاز اجرای طرح مبارزه با آفات و بیماری‌ها در ۲۰۰ هکتار از تاغ‌زارهای کلاته‌های شرقی روستای پویه در این شهرستان خبر داد.

وی اضافه کرد: تقریباً ۲۰۰ هکتار از ۱۳ هزار هکتار تاغ‌زارهای شهرستان میامی به بیماری سفیدک آلوده بودند که مبارزه با آفات در آن صورت گرفت.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی با اشاره به بیماری برخی از تاغ‌زارهای این شهرستان بیان کرد: ۲ درصد از تاغ‌زارهای منطقه کلاته‌های شرقی شهرستان میامی به آفت شپشک و سفیدک تاغ آلوده شده است.

صادقی خاطرنشان کرد: با اجرای قطع و برش تاغ‌های آلوده و جمع‌آوری ضایعات بعد از قطع و سوزاندن آنها باعث جلوگیری از گسترش این امراض به مابقی تاغ‌ها شده است و همچنین با این کار باعث جست زدن و رشد نمو آنها شده و امیدواریم که نهال‌های تاغ بهتر از قبل رشد کنند.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول