اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

بلیت پرواز سوریه ۵۳۰ دلار شد

در حالی که سازمان حج و زیارت سفر یک هفته‌ای به سوریه را به کمتر از ۱۰ میلیون تومان رسانده، بلیت ۲ طرفه به سوریه برای سفرهای انفرادی ۵۳۰ دلار یعنی بیش از ۱۵ میلیون تومان شده است.

بلیت پرواز سوریه ۵۳۰ دلار شد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، از اول خردادماه سفر به سوریه بدون نیاز به تأییدیه اسامی انجام می‌شود و با توجه به اینکه برای سفر سوریه نیازی به ویزا نیست، علاقه‌مندان می‌توانند با تهیه بلیت دمشق، به این سفر معنوی مشرف شوند.

هزینه بلیت پرواز سوریه ۵۳۰ دلار شد

این اقدام به منظور سهولت روابط اقتصادی ایران و سوریه و تردد تاجران ۲ کشور انجام شده است. البته به دلیل بالا بودن هزینه بلیت سفر، سفرهای زیارتی بدون همراهی با کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت مقرون به صرفه نیست. چرا که هزینه کاروان زیارتی به مدت یک هفته از هشت میلیون تا ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. در حالی که در روزهای نخست عرضه بلیت سوریه بدون تأییدیه اسامی، هزینه بلیت یک طرفه به سوریه از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود و فقط بلیت رفت فروخته می‌شد و افراد باید بلیت برگشت را از سوریه و با هزینه دلاری تهیه می‌کردند.

اکنون با توجه به اینکه بلیت سوریه در برخی از دفاتر فروخته می‌شود، بلیت سفر یک طرفه به سوریه ۳۵۰ دلار و ۲ طرفه برای رفت و بازگشت به سوریه نیز ۵۳۰ دلار است که این مبلغ در صورت محاسبه با دلار ۳۰ هزار تومانی، برای بلیت یک طرفه بیش از ۱۰ میلیون تومان و برای سفر ۲ طرفه حدود ۱۶ میلیون تومان خواهد شد.

سازمان هواپیمایی بلیت ۲ طرفه سوریه را برای کاروان‌های زیارتی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان کرده است

با تدبیر سازمان حج و زیارت سفرهای زیارتی به سوریه برای یک هفته کمتر از ۱۰ میلیون تومان است که با مذاکرات انجام شده با شرکت‌های هواپیمایی، هزینه بلیت رفت و برگشت برای اعزام زائران به سوریه در قالب کاروان‌های حج و زیارت برای رفت و برگشت، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان درنظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، با توجه به هزینه‌های بالای سفر انفرادی به سوریه، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که به صورت کاروانی به زیارت حرم حضرت زینب و رقیه سلام الله علیهما مشرف شوند؛ به طوری که با استقبال زائران، ظرفیت کاروان‌های این ماه برای تشرف به سوریه تکمیل شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول