اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

وزیر ارشاد: اجتماع دهه نودی‌ها مصداق استفاده از هنر برای ترویج دین بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شعر و سرود و هنر قالب‌هایی هستند که می‌توانند مفاهیم دین را به خوبی منتقل کند، این را در اجتماع دهه نودی‌ها در قلب تهران دیدیم و مباهات کردیم.

وزیر ارشاد: اجتماع دهه نودی‌ها مصداق استفاده از هنر برای ترویج دین بود

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، آیین اختتامیه اولین جشنواره شعر نماز جمعه و اختتامیه دومین جشنواره عکس شکوه جمعه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در مجتمع فرهنگی آدینه تهران برگزار شد.

نماز جمعه قلب شهر‌ها است

در این برنامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی نماز جمعه را قلب شهر‌ها دانست و گفت: امام جمعه هدایت یک شهر را بر عهده دارد و در واقع قلب یک شهر دینی نماز جمعه است که میعادگاه عاشقان الله است.

مصلای نماز جمعه محل تجمعات فرهنگی و هنری برای ترویج دین است

وی ادامه داد: نگاه ما در دولت هم این است که ظرفیت هنر را در خدمت دین قرار دهیم، مصلای نماز جمعه محل تجمعات فرهنگی و هنری هم هست و ما در همین راستا و در مساجد برنامه‌هایی برای ۴۰ هزار نفر اجرا می‌کنیم، البته این برنامه قبلاً طراحی شده بود و من گفتم حتماً آن را در مساجد اجرا کنید.

شعر و سرود و مضامین هنری می‌توانند مفاهیم دین را به خوبی منتقل کند

اسماعیلی هنر را وسیله‌ای برای رساندن پیام دین دانست و گفت: شعر و سرود اینها قالب‌هایی است که می‌تواند مفاهیم دین را به خوبی منتقل کند، این را در اجتماع دهه نودی‌ها در قلب تهران دیدیم و مباهات کردیم، اینجا فرهنگ و هنر در خدمت دین قرار گرفته و در دفاع مقدس شعرا و خوانندگان و مداحان نقش کم‌نظیری در ترویج روحیه ایثار داشتند. اینها دستاوردهای ما از فرهنگ و هنر است و ما اینها را در خودمت دین بکار گرفتیم

مردم با انتقال پیام‌های دین توسط هنر به سعادت دنیا و آخرت می‌رسند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اینکه با موضوع نماز جمعه محلی برای بروز استعداد‌های شعر و عکس فراهم می‌شود، این جای تحسین دارد و مایه افتخار است و باید باز هم بتوانیم در حوزه دین از اینها استفاده کنیم زیرا مردم با انتقال پیام‌های دین توسط هنر به سعادت دنیا و آخرت می‌رسند. البته این تعلیم امام و بزرگان است که از همه ابزار‌ها برای تعلیم و سعادت مردم استفاده کنیم.

شرکت‌کنندگان در جشنواره خادمان فرهنگ و هنر هستند

وی با بیان اینکه تمدن دینی تلاشش این است که مردم سعادتمند شوند، گفت: دولت دینی جایی موفق است که این قدرت را بیشتر در خدمت اهداف بزرگ قرار دهد و امیدواریم بتوانیم در کنار همه بزرگان و علما ما هم به دین خدمت کنیم. همچنین شرکت‌کنندگان در جشنواره خادمان فرهنگ و هنر هستند و امیدوارم این کارشان در پرونده آنها ثبت و ضبط شود.

آقای حاج علی‌اکبری وجودشان منشأ خیر است

اسماعیلی با تقدیر از فعالیت‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: آقای حاج علی‌اکبری این شخصیت متواضع و دانشمند وجودشان در مجموعه منشأ خیر است و مورد اعتماد رهبری هستند، امیدوارم بتوانند اهدافشان را در نماز جمعه دنبال کنند و به ارواح شهدای محراب درود و سلام می‌فرستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تسلیت حادثه ریزش ساختمان در آبادان گفت: به مردم عزیز آبادان و خوزستان تسلیت می‌گوییم و امیدوارم خداوند به این عزیزان خدا صبر عنایت کند. همچنین باید با کسانی که این فاجعه را ایجاد کردند اشد برخورد و مجازات شود تا دیگر شاهد این حوادث تلخ نباشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول