اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

هفتمین روز حادثه «متروپل»/ استاندار خوزستان: از ۳۸ تن مفقودی تاکنون پیکر ۲۹ نفر پیدا شده است

هفتمین روز آواربرداری از متروپل با تمرکز ویژه امدادگران بر نقاط از پیش شناسایی شده برای یافتن پیکرهای محبوس شده زیر آوار ادامه دارد.

هفتمین روز حادثه «متروپل»/ استاندار خوزستان: از ۳۸ تن مفقودی تاکنون پیکر ۲۹ نفر پیدا شده است

خبرگزاری فارس، خوزستان: هفتمین روز از آواربرداری از برج فروریخته متروپل با حضور نیروهای امدادی ادامه دارد.

استاندار خوزستان: از ۳۸ نفر مفقودی تاکنون پیکر ۲۹ نفر از زیر آوار خارج شده است

صادق خلیلیان امروز یکشنبه ۸ خردادماه در حاشیه حضور در محل حادثه ساختمان متروپل آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس جلسه‌ای که بعد از ظهر روز گذشته با حضور وزیر کشور برگزار شد، قرار شد بعد از مقاوم سازی ساختمان در چهار جبهه کار آوار برداری را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این چهارجبهه کاری فعال شده و از چهار جهت به مناطق حساس رسیده‌ایم، افزود: امید است هرچه سریعتر و با توجه به خطراتی که در بحث ریزش متروپل وجود دارد، بتوانیم کار آوار برداری را انجام دهیم و اجساد گرفتار زیر آوار را خارج کنیم.

استاندار خوزستان گفت: براساس آمار اولیه و بنا به اعلام خانواده‌ها ۳۸ نفر به ما اعلام مفقودی شده، که تاکنون پیکر ۲۹ نفر از زیر آوار خارج شده است.

وی ادامه داد: از این ۲۹ نفر، سه پیکر مجهول الهویه بوده و براین اساس در حال جست‌وجو برای باقی مانده افراد هستیم.

خلیلیان گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا آخرین خانواده‌ای که ادعا دارد فردی براساس مستندات در زیر آوار است را خارج کنیم.

وی عنوان کرد: تمام مناطق احتمالی که این افراد در منطقه حضور دارند را شناسایی کرده‌ایم و کار آوار برداری بر این نقاط متمرکز شده است.

حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در آبادان

امروز انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با حضور در آبادان با خانواده جانباختگان حادثه ابراز همدردی کرد.

وی همچنین با حضور در نشستی در دانشگاه علوم پزشکی آبادان به بررسی مسائل مربوط به خانواده آسیب دیده از این حادثه پرداخت و گفت: باید برای ابراز همدردی با مردم مصیبت‌زده خدمت آن‌ها می‌رسیدم و ضمن رساندن پیام تسلیت و همدردی رئیس جمهور، تلاش کنم تا بخشی از آلام مردم حادثه‌دیده آبادان را تسکین بدهم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین با خانواده مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان دیدار کرد و گفت: دولت با تمام توان در کنار خانواده‌های آسیب دیده از این حادثه است.

 

فیلم| روایت خبرنگار فارس از عملیات نیروهای امدادی در هفتمین روز آواربرداری حادثه متروپل

هفت روز از وقوع حادثه ریزش برج «متروپل» آبادان می‌گذرد، خبرنگار فارس در این ویدئو عملیاتی که توسط نیروهای امدادی از صبح امروز در محل حادثه آغاز شده است را روایت می‌کند.

 

جابجایی چهار سانتی متری سازه «متروپل»

کورش خواجوی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: چهار گروه نقشه‌برداری در محل حضور دارند و اگر جابجایی سازه متروپل بیش از یک سانتی‌متر باشد فعالیت‌ دستگاه‌ها و ماشین‌آلات آواربرداری متوقف می‌شود.

وی افزود: طی روزهای اخیر چهار مرتبه آژیر توقف فعالیت آواربرداری به صدا درآمده است.

 

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان گفت: پس از آواربرداری، سازه متروپل به یک پروژه برای تخریب تبدیل خواهد شد. 

وی ادامه داد: آواربرداری ساختمان متروپل احتمالا تا چهار روز آینده تکمیل خواهد شد.

 

 شبیه سازی لحظه ریزش «متروپل»

در دومین روز از خرداد ماه بود که ساختمان متروپل معروف به برج دوقلو آبادان دچار ریزش شد که لحظه وقوع این حادثه این چنین شبیه سازی شده است.

تاکنون جسد ۲۹ نفر از زیر آوارهای این سازه بیرون کشیده شده است.
 

 

آواربرداری دستی در محل «متروپل» متوقف شده است


صادق خلیلیان استاندار خوزستان، درخصوص آخرین جزییات آواربرداری در محل حادثه متروپل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از دیروز تیم‌های فنی در چهار جبهه عملیات را آغاز کردند و همه گروه‌های امدادی به صورت تخصصی در حال آوار برداری هستند.در حال حاضر ماشین‌آلات مستقر در ساختمان متروپل بسیار پیشرفته و به روز هستند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون آواربرداری به صورت دستی در محل حادثه متوقف شده است، افزود: روز گذشته مقام‌سازی ساختمان مقابل با هدایت مهندسان حاضر در محل انجام شده است و در حال حاضر کار آواربرداری با کمک ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین ادامه دارد تا در صورت ریزش، به نیروی‌های امدادی آسیبی نرسد.


سه پیکر مجهول الهویه هستند

احمد وحیدی وزیر کشور نیز با اشاره به استمرار آواربرداری از ساختمان متروپل در هفتمین روز حادثه، گفت: تاکنون 29 نفر در حادثه ریزش ساختمان جان خود را از دست دادند. همچنین این حادثه 37 مصدوم داشته است.

وی افزود: بر اساس اعلام خانواده‌ها 38 تن نیز در اثر فروریختن ساختمان متروپل در آبادان مفقود شده‌اند و سه پیکر نیز هنوز مجهول‌الهویه باقی مانده‌اند.

این گزارش در حال بروزرسانی است...

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول