اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

تازه‌ترین اخبار از حادثه «متروپل»/ شمار جان‌باختگان به 32 نفر رسید

پس از گذشت 8 روز از حادثه «متروپل» استاندار خوزستان اعلام کرد برآورد می‌شود کمتر از 10 پیکر دیگر زیر آوار باقی مانده باشد.

تازه‌ترین اخبار از حادثه «متروپل»/ شمار جان‌باختگان به 32 نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، تا به این لحظه و در هشتمین روز از حادثه ریزش متروپل هنوز آمار رسمی از اجساد و پیکرهای کشف شده از سوی مقامات مسوول اعلام نشده و تازه‌ترین اخبار این حادثه و عملیات آواربرداریدر ادامه می آید.


تعداد قربانیان «متروپل» به ۳۱ نفر رسید

وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با تلاش بی وقفه یگان‌های امدادی مستقر در محل ساختمان فرو ریخته متروپل، بامداد امروز دو پیکر دیگر شناسایی، رهاسازی و به آرامستان آبادان انتقال یافتند.

وی با اشاره به اینکه جمع اجساد شناسایی و انتقال یافته به ۳۱ پیکر رسید، افزود: این دو پیکر جدید نیز در ادامه عملیات آوار برداری از محل آوار ساختمان بستنی فروشی شناسایی وخارج شده‌اند.

 


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: تلاش برای یافتن مفقودین این حادثه دلخراش در هشتمین روز از وقوع ریزش ساختمان متروپل با تمام توان ادامه دارد و حضور تیم‌های جمعیت هلال احمر در منطقه تا پایان عملیات آواربرداری استمرار خواهد داشت.



علل ریزش ساختمان «متروپل» تحت بررسی تیم حقیقت یاب

محمدحسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور در هشتمین روز از حادثه ریزش برج متروپل آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد:هرچند تاکنون دلایل زیادی در خصوص ریزش ساختمان متروپل مطرح شده است ولی آنچه مسلم و قطعی است فقدان استحکام لازم سازه های اصلی با توجه به حجم و سنگینی ساختمان ۱۱ طبقه متروپل است.

وی گفت: بررسی علل ریزش ساختمان متروپل توسط برخی دستگاههای مختلف از جمله نهاد ریاست جمهوری نیز انجام می شود تا به قطعیت برسیم.

نامی بیان کرد:بعد از پایان عملیات آواربرداری ، کار بررسی علل و عوامل ریزش ساختمان متروپل شروع خواهد شد و به طور قطع با کسانی که به هر عنوان در ساخت و ساز این ساختمان به نحوی مشارکت داشته اند و قصور آنان محرز شده باشد برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: عملیات آواربرداری هم اکنون وارد مرحله تازه و حساسی شده است به همین دلیل کار با ظرافت و حساسیت بالایی در حال انجام است.

وی افزود: عملیات آواربرداری با کندی ولی با دقت انجام می شود تا امکان دسترسی به اجساد احتمالی فراهم شود.

وی با رد مقایسه حادثه ساختمان پلاسکو تهران با متروپل آبادان گفت: دلایل ریزش این ۲ ساختمان و حساسیت های آن کاملا" با هم متفاوت هستند وبه هیچ وجه نباید نگاه یکسان به این ۲ حادثه داشت.

 

 

نامی افزود: ساختمان پلاسکو تهران به یکباره فرو ریخت در حالی که ساختمان متروپل بخشی از آن فرو ریخته و بخش دیگر ساختمان ناایمن است و امکان ریزش آن وجود دارد از این رو آواربرداری به گونه ای صورت می گیرد تا سازه باقی مانده دچار ریزش نشود.

وی گفت: همه کسانی که از نزدیک عملیات آواربرداری را مشاهده می کنند از دلایل کندی کار قانع می‌شوند ولی برخی از دور قضاوت کرده و از کندی عملیات آواربرداری انتقاد می کنند که این درست نیست.


7نفر همچنان زیرآوار «متروپل»

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، احسان عباسپور فرماندار ویژه آبادان در جمع خبرنگاران مستقر در محل حادثه ریزش ساختمان متروپل اظهار کرد: در این حادثه تاکنون 37 نفر ‌دچار مصدومیت شدند که 35 نفر از آنها از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی بیان کرد: دو نفر از مصدومان ‌برای رسیدگی بیشتر به بیمارستان‌های اهواز منتقل شده‌اند.‌

عباسپور درباره آمار قطعی تلفات این حادثه خاطرنشان کرد: آمار مفقودی‌ها حادثه براساس اعلام خانواده‌های مراجعه‌کننده 38 نفر است که تاکنون پیکرهای 31 نفر پیدا شده‌ است.

فرماندار ویژه آبادان همچنین عنوان کرد: احتمالا هفت نفر دیگر همچنان زیر آوار مدفون هستند.‌


روایت حقایقی از متروپل

خبرنگار فارس میان نیروهای امدادی حادثه «متروپل» آبادان رفته و از آنان در خصوص شایعات و شبهاتی که طی روزهای اخیر در فضای مجازی پخش شده، سوال می‌کند.

 




مردم خواستار برخورد با استاندار سابق و شهردار هستند

محمد حسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور، امروز در محل حادثه متروپل آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با بهره‌گیری از ۶ محوری که از روز هفتم شروع شده است عملیات آواربرداری پیشرف بسیار بیشتری پیدا کرده است.  

وی با بیان اینکه آواربرداری از سه منطقه‌ محل حادثه برای ما اهمیت بیشتری داشت، خاطرنشان کرد: ما فکر می‌کنیم در این مناطق هنوز اجسادی باقی مانده باشند به خصوص محلی که بستنی‌فروشی در آنجا مستقر بود.

نامی گفت: همچنین درحال تلاش هستیم که به کافی‌شاپ دسترسی پیدا کنیم و سقف مکان برای این دسترسی به آن نیز برداشته شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه آواربرداری کار بسیار سختی است، عنوان کرد: عملیات آواربرداری در متروپل نسبت به پلاسکو بسیار متفاوت است و خیلی از متخصصانی که تجربه داشتند و کار اصلی را در پلاسکو انجام دادند در حال حاضر در محل حادثه مستقر هستند و اذعان می‌دارند که مشقت‌های این کار بیشتر است.

نامی تصریح کرد: کوچه محل حادثه سه و نیم متر است و ما با فضای بسیار تنگی روبه‌رو هستم و قادر نیستیم از تمامی وسایل مورد نیاز برای آواربرداری با هم استفاده کنیم  البته به تدریج فضا در حال گسترش است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور  افزود: ما اگر اطمینان پیدا کنیم که تمامی اجساد از زیر آوار خارج شده‌اند، ظرف 24 ساعت می‌توانیم نخاله‌ها را تخلیه کنیم و آوار را برداریم.


عزاداری مردم آبادان در شب هفتم حادثه

اجتماع مردم آبادان در سوگ جانباختگان حادثه متروپل با دعوت امام جمعه آبادان، ساعت 21 شامگاه یکشنبه ۸ خرداد در چهارراه امیری برگزار شد.

پس از قرائت قرآن و پخش سرود ملی، در گوشه و کنار چهارراه امیری مردم با صدای مداحی که از بلندگوها پخش می‌شد عزاداری کردند و دسته‌های سینه‌زنی و دمام زدنی در گوشه گوشه چهارراه امیری دیده می‌شد.

دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی از خیابان‌های اطراف وارد چهارراه امیری شدند. عشایر نیز با بیرق‌های خود همراه با هوسه و یزله مراسم عزاداری برای جانباختگان متروپل را برگزار کردند.

 

 

 

حضورسگ‌های خانگی کارجست‌وجو را مختل کرد


نادر گل محمدی رئیس اداره آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس هلال‌ احمر با اشاره به حادثه ریزش ساختمان مترو پل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: فقط دو ساعت پس از وقوع حادثه ۲ تیم آنست یا همان تیم آموزش نگهداری سگ‌های تجسس از اهواز به محل حادثه منتقل شدند و جستجوها آغاز شد.

وی با بیان اینکه هر تیم شامل یک سگ به همراه مربی‌اش می‌شود، افزود: در روز نخست چهار نفر به کمک سگ‌ها و سه نفر با دستگاه‌ها زنده یابی از زیر آوار نجات پیدا کردند.

رییس اداره آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز هشت تیم از استان‌های همجوار در منطقه حضور دارند، گفت: حضور افرادی غیر از تیم هلال‌احمر با سگ‌هایشان برای جستجو در روند امدادرسانی بسیار مخرب است‌.

نادر گل محمدی درباره نحوه آموزش سگ‌های آنست هلال‌احمر، تصریح کرد: این سگ‌ها که از نژاد ژرمن شپرد هستند، از پنج‌ماهگی هر روز آموزش می‌بینند؛ این سگ بسیار باهوش و حس بویایی به‌شدت قویی دارند ‌ و با شرایط آب‌وهوایی ایران سازگار هستند. این حیوانات از نظر جسمی قوی و برای جستجو در عملیات مناسب هستند.

وی بیان کرد: مربیان این سگ‌ها نیز به طور مداوم در دوره‌های آموزشی داخلی و بین‌المللی شرکت می‌کنند و با اطلاعات روز دنیا آشنا می‌شوند و  شناخت کافی از شرایط دارند.

گل محمدی عنوان کرد: برخی از این افراد با حضور چند دقیقه‌ای با سگ‌هایشان اقدام به تولید ویدئوهای متعدد و پخش اخبار نادرست و شایعه و در نهایت معرفی خودشان برای فروش سگ و مربی کردند.

رئیس اداره آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس هلال‌ احمر یکی دیگر از توانمندی این مربیان سگ‌ها را، شناخت نوع آوار دانست، ‌گفت: آوارها انواع متفاوتی دارد؛ به‌ عنوان‌ مثال در زلزله بم نوع آواربرداری به آوار کیکی معروف بود و آوار متروپل بتنی است؛ ‌مربی‌های آنست سال‌های آموزش شناخت نوع آوارها را دیده‌اند و می‌دانند چگونه در آوارهای مختلف و برای نجات افراد گرفتار در آوار تونل بزنند.


آمار جانباختگان حادثه متروپل آبادان به ۳۲ نفر افزایش یافت


صادق خلیلیان استاندار خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دقایقی پیش یک پیکر از زیر آوار خارج شد و آمار جانباختگان حادثه متروپل آبادان به ۳۲ نفر افزایش یافت.

وی افزود: از رسانه‌ها تقاضا داریم آمار را از مراجع رسمی دریافت کنند چراکه ممکن است برخی از آمبولانس‌ها حامل اجزای پیکری دیگر باشند لذا مجموع درست اجساد از طریق مسوولان مربوطه اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، بامداد دوشنبه نیز دو پیکر دیگر از زیر آوارهای متروپل آبادان خارج شده بود.

متروپل آبادان معروف به برج دوقلو ظهر روز دوم خرداد ماه فروریخت که از همان دقایق نخست عملیات آوار برداری و امداد رسانی آغاز شد.

خبر در حال بروز رسانی است...

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول