اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل مالیات لرستان برگزار شد/ تحقق ۱۱۲ درصدی درآمدهای مصوب مالیاتی در لرستان

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی لرستان در سالن جلسات این اداره با حضور معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی کشور، مدیرکل بازرسی سازمان امور مالیاتی کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان، مشاور اقتصادی استاندار، مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری و کارکنان این اداره کل برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل مالیات لرستان برگزار شد/ تحقق ۱۱۲ درصدی درآمدهای مصوب مالیاتی در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی لرستان در سالن جلسات این اداره با حضور معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی کشور، مدیرکل بازرسی سازمان امور مالیاتی کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان، مشاور اقتصادی استاندار، مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری و کارکنان این اداره کل برگزار شد.

در این مراسم از زحمات هادی ملکشاهی مدیرکل سابق امور مالیاتی کشور که دو سال عهده دار این مسوولیت بود قدردانی شد و طی حکمی اسماعیل احمدی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد، از نکات جالب توجه این مراسم تشویق مکرر ملکشاهی از سوی کارکنان بود اتفاقی که کمتر در مراسم‌های تودیع و معارفه شاهد آن هستیم.

شرایط سخت کارکنان مالیاتی در سال جاری

معاون حقوقی  و فنی سازمان امور مالیاتی کشور  در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی لرستان با بیان اینکه جابجایی مدیریتی  در هر دوره طبیعی و بدیهی است، عنوان کرد: هر سال از یکم فرودین تا ۲۹ اسفند ماه کارکنان امور مالیاتی با تلاش و فشار آنچه را که قانون مشخص کرده با ملاحظات اجتماعی، شرایط مردم ،سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی پولی را وصول و به خزانه کشور واریز می‌کنند.

سعید توتونچی افزود: سال ۱۴۰۱ اگر بگوییم خیلی استثنا است حرف بی ربطی نزده‌ایم به دلیل اینکه تمام شاخص‌های اجتماعی،  اقتصادی و سیاسی جامعه که بخشی از آن به دلیل تحریم ناجوانمردانه  و بخشی هم به دلیل شرایط عمومی ناشی از کووید 19 حاکم بود سخت است و همین امر کار را برای همکاران مالیاتی سخت تر کرده است.

 وی بیان کرد: در واقع ممیزان مالی و مالیاتی باید با چانه زنی بیشتر از دل اوراق و اسناد مالی وصول مالیات را داشته باشند که سخت است.

تاکید بر رعایت انصاف توسط کارکنان امور مالیاتی

معاون حقوقی  و فنی سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: تقاضا دارم همکاران ما در امور مالیاتی حتما با رعایت انصاف، حال عمومی مودیان،  شرایط مالی  و اقتصادی اسناد و مدارک معتبر و چارچوب قانون و اندکی به نفع مودی تا جایی که قوانین و مقررات اجازه می دهد به وظیفه خود  عمل کنند، زیرا ما به هر قیمتی حاضر نیستیم درآمدهای مالیاتی را وصول کنیم هر چند که وصول درآمدهای مالیاتی و تامین منابع مالی مورد نیاز دولت اصل مسلم است.

توتونچی خاطرنشان کرد: در این شرایط سازمان امور مالیاتی تقریبا می‌شود گفت یک تنه با قوت و قدرت  بیشتر و با اتکا به توان علمی و تخصصی همکاران مالیاتی در کشور این وظیفه خطیر را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه فروردین هر سال به طور متوسط ورودی خزانه بین ۴۷ تا ۵۵ هزار میلیارد تومان بوده است، اظهارکرد: اما در فروردین ۱۴۰۱ ، ۶۵ هزار میلیارد تومان ورودی خزانه بوده است که ۳۲ یا ۳۳ هزار میلیارد تومان را امور مالیاتی متقبل شده و این باعث شد برای اولین بار در تاریخ اقتصادی چند سال اخیر به ویژه بعد از تحریم و کووید ۱۹ و در فروردین و اردیبهشت برای پرداخت جاری و ضروری کشور به ویژه حقوق و دستمزد که ۸۵ درصد پرداخت جاری را به خود اختصاص نیازی به برداشت منابع تن خواه بانک مرکزی نداشته باشیم، این امر نشان داد می‌توان بدخواهان کشور را مایوس کرد.

ایثار و مردانگی دولت در اصلاح نظام ناکارآمد پرداخت یارانه‌ها

معاون حقوقی  و فنی سازمان امور مالیاتی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر شیوه مالیات ستانی به ویژه با شرایط حساس ۱۴۰۱ عنوان کرد: امسال بر خلاف نرم‌های دولت های قبلی بعد از انقلابی  که در انجام اصلاحات عمیق احتیاط می‌کردند و معمولا اصلاحات  را به  ویژه در مواردی که هزینه‌ی را به خانوارها تحمیل کند به دوره دوم موکول می‌کردند زیرا سیستم و مکانیزم درکشور به صورت نهادی ضعیف است و معمولا با تنش اجتماعی همراه است.

توتونچی بیان کرد: با توجه به اینکه رییس جمهور و تیم اقتصادی دولت اصلاح نظام بسیار نامطلوب، ناعادلانه و هرز دهنده ارایه یارانه را  در سال اول استقرار دولت در دستور کار دارد، می‌توان گفت مردانگی و ایثار کرده است در واقع با این اقدام دولت تمام هزینه های سیاسی و اجتماعی اصلاحات را پذیرفته است.

وی گفت: البته این اصلاح براساس خواست عمومی کارشناسان کشور بود و تاخیر این جراحی اقتصادی هر روز میلیاردها تومان به کشور ضربه وارد می‌کرد، این اصلاح قیمتی اصلاح ساختار تولید، عرضه و سرمایه گذاری بود.

معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: در مراودات فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران، مشاغل و اصناف با وجود قانون اما ملاحظات اجتماعی و شرایط را مد نظر قرار دهیم تا وصول درآمد خوب با تنش اجتماعی همراه نباشد.

تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های خاک خورده

توتونچی  با اشاره به ظرفیت های مالیاتی استاک یا خاک خورده در بخش هیات ها همچنین ظرفیت‌های مشاغل عنوان کرد: باید با چرخش اطلاعات پزها و حساب‌های بانکی در نظام مالیاتی چشم انداز مناسبی را برای صدور حکیمانه و کارشناسی  داشته باشیم، ظرفیت ملیاتی در تراکنش بانکی به ویزه در پرونده های بانکی با نرم بالا همچنین ظرفیت خاک خورده را درارزش افزوده  داریم.

 وی در پایان صحبت‌های خود گفت: معتقدم اگر اقتصاد ما در سال جاری به سلامت عبورکند، اواسط  1402  حتما کار برای ما راحت تر خواهد بود.

 گریز از مالیات بیداد می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان  نیز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی لرستان با اشاره به اینکه یکی از ارکان حوزه اقتصادی کشور و به تبع آن استان‌ها امور مالیاتی است، عنوان کرد: بودجه مملکت یعنی همان دخل و خرج یک‌ساله که بسته می‌شود به امید بازوان و توانایی است که کارکنان امور مالیاتی دارند، چون بخشی از بودجه توسط مجموعه مالیاتی تامین می‌شود.

سیروس ابراهیمی اظهار کرد: امور مالیاتی در بخش‌های مختلف از جمله انعطاف، اخذ مالیات، کمک به سازمان‌های مختلف و کمک به تامین اعتبار استان‌ها تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی ماموریت و کارهای زیادی دارد، افزود: در کشور ما فرار مالیاتی و گریز از مالیات بیداد می‌کند، افرادی که با حداقل درآمد در معرض دید هستند و مالیات آنها وصول می‌شود اما هستند افرادی که با میلیارد تومان درآمد از مالیات گریز می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی لرستان خاطرنشان کرد: توجه امور مالیاتی به استان‌های کمتر توسعه یافته و کم برخودار در حوزه اقتصادی مهم است، ‌بنابراین ما به شدت در حوزه اقتصادی استان نیاز به رویکرد خاصی از امور مالیاتی هستیم.

لزوم توجه  بیشتر امور مالیاتی به استان‌های کم برخوردار

ابراهیمی با اشاره به اینکه ما در کشور با مشکل کمتر توسعه یافتگی و عدم تعادل در توسعه یافتگی مواجه هستیم، عنوان کرد: استان‌های کم برخورار تر در حوزه سرمایه گذاری نیاز به توجه امور مالیاتی دارند، انتظار داریم  سازمان امور مالیاتی در حوزه واحدهای تولیدی و اقتصادی در استان معافیت و مشوق‌های مالیاتی را مد نظر قرار دهند.

وی گفت‌: اگر این مشوق ها و سایر مشوق‌ها را در استان نداشته باشیم سرمایه گذاری در استانی مانند لرستان سخت است، زیرا ما در رقابت با استان‌هایی هستیم که همه زیرساخت های سرمایه گذاری در آن مهیا است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان خاطر نشان کرد: سیستم بانکی باید سود تسهیلات را کمتر از استان‌های توسعه یافته در نظر بگیرد، از طرفی قوانین مالیاتی و نرخ مشوق‌ها باید در استان‌ها متفاوت باشد، نکته دیگر اینکه اصلاح قوانین و مقررات بانکی و گمرکی باید بر اساس نرخ بیکای و درآمد سرانه باشد تا علاوه بر رفع مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت استان سوق دهیم.

تحقق ۱۱۲ درصدی درآمدهای مصوب مالیاتی

مدیرکل سابق امور مالیاتی لرستان  نیز در این مراسم با بیان اینکه  ما سال 1400 شاهد تحقق 112 درصدی درآمدهای مصوب مالیاتی  با پیشرفت 63 درصدی بودیم، عنوان کرد:  در سال 99 هم  122 درصد از درآمدهای مالیاتی تحقق پیدا کرد که پیشرفت 57 درصدی داشت.

سعید ملکشاهی بیان کرد: این درآمدها بدون فشار بر مودیان و با استفاده از ظرفیت معوقات انجام شد، زیرا  معتقد هستیم وصول مالیاتی که بر پایه قانون نباشد خیر و برکتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۹، ۸۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شهرداری‌ها و دهیاری ها در استان از محل درآمدهای مالیاتی پرداخت کردیم، گفت: سال گذشته هم ۱۴۴ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت کردیم.

مدیرکل سابق امور مالیاتی لرستان بیان کرد: اداره کل امور مالیاتی سال 99 رتبه برتر را در شاخص های عمومی و اختصاصی کسب کرد، همچنین سال گذشته  اداره  کل در شاخص های عمومی و اختصاصی  در صدر ادارات استان قرار گرفت، رتبه نخست کشوری  در رسیدگی به پرونده های ارزش افزوده  در سال سال 99  و رتبه دوم در رسیدگی به پرونده های اشخاص حقوقی از دیگر موفقیت‌های اداره کل بود.

ملکشاهی در پایان صحبت‌های خود گفت: سال ۹۹ بالغ بر ۴۰ هزار و  ۸۱۳ پرونده و سال گذشته  و ۴۱ هزار و ۶۲۸ پرونده صدور ارا داشته ایم.

تاکید بر جلوگیری از فرار مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی لرستان نیز در این مراسم با اشاره به برنامه‌های و اهداف مد نظر خود در مسوولیت جدید، عنوان کرد: شناسایی منابع جدید، جلوگیری از فرار مالیاتی، عدالت مالیاتی و داشتن یک اداره کارآمد و پاسخگو از مهمترین برنامه ها و اهدافی است که می‌توانم مطرح کنم.

اسماعیل احمدی گفت: برای تحقق اهداف و برنامه‌های خود از ظرفیت استان و نیروهای متخصص و بدون حاشیه استفاده خواهم کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به قانون پایانه فروشگاهی بیان کرد: این اقدام یکی از مهمترین  قانون هایی بود که در کشور مصوب شد، به نوعی شاهکار سازمان بود امور مالیاتی بود، زیرا در سال‌های گذشته همیشه با مودی اختلافی بابت درآمد داشتیم.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان خاطرنشان کرد: قانون پایانه فروشگاهی اعتماد مودیان به امور مالیاتی را به دنبال دارد، این اعتماد بزرگترین سرمایه برای سازمان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول