اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

طالقانی: از رفتن صالحی امیری متاسفم/غفوری‌فرد: زمانی پوشیدن لباس ورزشی ضد ارزش بود

دو تن از مدیران اسبق ورزش کشور به اظهار نظر در مراسم رونمایی از سردیس چهره‌های ماندگار پرداختند.

طالقانی: از رفتن صالحی امیری متاسفم/غفوری‌فرد: زمانی پوشیدن لباس ورزشی ضد ارزش بود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمدرضا طالقانی در حاشیه مراسم رونمایی از سردیس چهره‌های ماندگار اظهار داشت: خیلی خوشحالم. گرچه قبلا هم این کار شده بود اما الان به بهترین شکل انجام شد. من می‌بینم هرکاری برای ممکلت کردم دیده نشد و امروز دیده می‌شود. متاسفم که صالحی امیری می‌خواهد برود. می‌گویند ورزشی نیست ولی آنقدر کارهای ورزشی کرده که من خیلی خوشحالم. چنین آدم‌هایی باید باشند. آدم‌های غیر ورزشی هستند باید کارهای ورزشی کنند تا این همه آدم ماندگار را به رخ بکشند.

حسن غفوری فرد نیز در این مراسم و در خصوص پروژه تاریخ شفاهی و اینکه تقدیر و تشکر از پیشکسوتان چقدر می‌تواند در نسل آینده ورزش ایران چقدر تاثیر گذار خواهد بود، گفت: تاریخ سرنوشت یک ملت و جزو ضروریات زندگی است که هر ملتی بداند گذشته‌اش چه بوده و چه کسانی در گذشته موثر بودند. در همه زمینه‌ها، چه سیاسی، چه علمی، چه اجتماعی. تاریخ گذشته برای همه دنیا اهمیت زیادی دارد. تاریخ یکی از رشته‌های اساسی علوم در دنیا است.

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی افزود: در ایران با توجه به انقلاب عظیمی که در سال 57 اتفاق افتاد، تحولات بسیار زیادی به وجود آمد. بسیاری از جوانان امروز واقعا نمی‌دانند دوران گذشته چه بوده، ما اطلاعاتی داریم که می‌تواند برای جوانان امروز بسیار مفید باشد. در ورزش هم با آمدن مرحوم هاشمی رفسنجانی تحول صورت گرفت.

وی تصریح کرد: او به من لطف داشت و گفت برای هر وزارتخانه‌ای حدود 10 نفر کاندیدا داریم ولی ورزش فقط شما هستید و می‌خواهیم تحول ایجاد کنیم. تحولی که ما ایجاد کردیم و شاید نتیجه‌اش را الان بتوانید ببینید این است که از یک ضد ارزش در آن موقع به ارزش رسیدیم. آن موقع لباس ورزشی پوشیدن ضد ارزش بود اما من خودم با لباس ورزشی برای تدریس به کلاس رفتم. در نتیجه ورزش وارد زندگی مردم و دید آن‌ها عوض شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول