اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

قیمت خودروهای کارخانه‌ای افزایش نمی یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تصمیمی درباره افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای نگرفته‌ایم و مطلبی هم در این زمینه ابلاغ نشده است.

قیمت خودروهای کارخانه‌ای افزایش نمی یابد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس سیدرضا فاطمی امین امروز در بازدید از خودروسازی سایپا در جمع خبرنگاران گفت: صنعت خودرو یک صنعت بزرگ و مهم است که با مسائل زیادی هم مواجه است، یک برنامه دو ساله در وزارت صمت با مشارکت قطعه سازان و خودروسازان تهیه شده تا این مسائل حل شود و قابل حل نیز هست. 

فاطمی امین بیان داشت: در این نقشه راه مسائلی را از قبل آغاز کرده‌ایم و یکی از مسائل مهم در این ارتباط تولید است، سال گذشته تا حدود 170 هزار دستگاه خودرو ناقص وجود داشت و در سایپا تنها 18 درصد بدون نقص و ایراد از خط تولید عبورد کرده بود. 

وی افزود: 18 درصد عبور مستقیم خودرو به معنای آن است که فقط 18 درصد از خودروهایی که وارد خط تولید می‌شد به صورت کامل از خط تولید خارج می‌شد و این موضوع مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کرد که خوشبختانه با اقدامات انجام شده اکنون عبور مستقیم خودرو در ایران خودرو به 100 درصد رسیده و در سایپا نیز به بیش از 90 درصد رسیده است. 

وزیر صمت اظهار داشت: کارهای دیگری نیز در نقشه راه خودرو آغاز شده است. 30 درصد از قطعات یدکی بازار جزء کالاهای تقلبی و قاچاق است لذا در 9 محور برنامه برای خودروسازان تعریف شده است و از آنها خواسته‌ایم که مطابق این برنامه عمل کنند و لذا از این پس باید متمرکز به تغییرات محصول و محصولات جدید بود. 

وی با بیان اینکه شاهین و تارا دو خودرو باکیفیت تولیدی است، گفت: این خودروها قیمت بالایی دارند و لذا برای عامه مناسب نیست لذا باید تمرکز ما بر این باشد که خودروهای با قیمت پایین تر نیز تولید شود و لذا برنامه 2 ساله تاکنون خوب پیش رفته است. 

فاطمی امین درباره قانون جوانی جمعیت بیان داشت: این طرح از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب شده و دو خودروساز بزرگ کشور را در قبال آن متعهد کرده است که باید مطابق قانون اجرا شده و کارهای آن به پیش بروند.

وی افزود: صنعت خودروی ایران به لحاظ ظرفیت‌های نیروهای انسانی و زیرساخت‌ها بسیار مناسب است، در بازدید از یکی از شرکت‌های خصوصی مشاهده کردم که این شرکت برنامه تولید 20 هزار دستگاه در سال جاری دارند.

فاطمی امین افزود: به نظرم این صنعت هر چند مسائل و چالش‌های بسیار زیادی دارد و باید به مردم بابت ابراز گلایه حق داد و اگرچه وضعیت صنعت خودرو ما هنوز هم قابل دفاع نیست اما نسبت به 5 ماه گذشته رشد قابل توجهی داشته است و مسائل در حال حل شدن است. 

وزیر صمت با بیان اینکه تمرکز ما روی تولید بود، اظهار داشت: وقتی تولید بالا می‌رود چند اتفاق می‌افتد، گردش مالی اتفاق می‌افتد و قیمت تمام شده کاهش می‌یابد و کیفیت قابل تغییر است و نکته دوم نیز تغییر محصول است. 

وی اظهار داشت: بی‌کیفیتی که مردم از خودروساز و خودروها بیان می‌کنند بخشی مربوط به پلت‌فرم‌های قدیمی است که قابل اصلاح نیست لذا نکته مهم آن است که عیوب آنها رفع شود اما این عیوب به طور کامل قابل اصلاح نیست بنابراین باید ترکیب تولید عوض شود و لذا ایران خودرو و سایپا تولید دو خودرو تارا و شاهین که خودروهای با کیفیت است را در دستور کار قرار داده است. 

*قیمت خودروهای کارخانه افزایش نمی یابد

فاطمی امین در پاسخ به این سوال که آیا قیمت کارخانه‌ای خودروها افزایش می‌یابد؟ گفت: در خصوص این قضیه تصمیمی نداریم و مطلبی نیز ابلاغ نشده است. 

وی درباره اینکه از این پس نام و نشان خودروها که بیشتر در معرض دید قرار دارد باید به صورت فارسی بر روی خودروها نصب شود، گفت: مقرر شده تا ایران خودرو، سایپا و سایر خودروسازان نسبت به این موضوع اقدام کنند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول