اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

پیاده‌روی اربعین فرصتی برای انتقال پیام انقلاب به سراسر دنیا است

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به برکات مراسم پیاده‌روی اربعین، گفت: بازسازی اعتاب مقدسه، انتقال پیام انقلاب اسلامی به اقصی نقاط دنیا و مشاهده نفوذ و رسوخ محبت سردار «سلیمانی» در قلب مردم عراق و غیره بخش‌هایی از برکات اربعین است.

پیاده‌روی اربعین فرصتی برای انتقال پیام انقلاب به سراسر دنیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی ظهر امروز در ستاد اربعین استان، اظهار داشت: اربعین حسینی، فرصت مناسبی برای گردهمایی و قدرت‌نمایی شیعه است که  استراتژیست‌های بین‌المللی به ویژه در شرق، از آن به عنوان مانور شیعه نام می‌برند.

وی با بیان اینکه اربعین، حرکتی مردمی است، تصریح کرد: شالوده اساسی اربعین مردم هستند لذا این حرکت باید حفظ شده، تقویت گردد و به اهداف خود نزدیک‌تر شود.

استاندار خراسان‌جنوبی افزود: حماسه اربعین، یک همایش بین‌المللی است به همین دلیل تمام دستگاه‌های صهیونیستی و آمریکایی در تلاش هستند تا این حرکت بی‌بدیل را کمرنگ کرده و تنزل دهند.

قناعت با تأکید بر اقدامات رسانه‌ای دشمن به ویژه مثلث استکباری آمریکا، انگلیس و اسرائیل در سال گذشته و تولید محتواهایی برای به انحراف کشیدن این قدرت‌نمایی شیعه در پیاده‌روی اربعین، متذکر شد: دشمن همواره در تلاش است که مردم از اربعین فاصله بگیرند اما مردم ولایی، متدین و همیشه در صحنه اجازه نمی‌دهند این حرکت کمرنگ شده و خواسته دشمن محقق شود.

وی با اشاره به اینکه اگر از پیاده‌روی اربعین به عنوان کنگره بزرگ شیعه برای نمایش قدرت جهانی اسلام یاد کنیم، اشتباه نیست، بیان داشت: به جهت اهمیت موضوع این وظیفه همه ماست که برای هر چه بهتر انجام شدن این مراسم سنگ تمام بگذاریم.

استاندار خراسان‌جنوبی عنوان کرد: این وظیفه شرعی ماست که مسئولیت‌های اداری که در کمیته ها متقبل شده‌ایم را به نحو احسن انجام دهیم لذا نباید کار برای پیاده‌روی اربعین را تنها در چارچوب اداری ببینیم.

قناعت با اشاره به حجم زائران اربعین، متذکر شد: آل صعود مناسک حج را با دو میلیون زائر نمی‌تواند درست مدیریت کند اما مراسم اربعین با پشتوانه عشق و محبت با ۲۰ میلیون زائر به خوبی و بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: ماندگاری و تداوم پیاده‌روی اربعین به خاطر مردمی بودن آن است و ما تنها بخشی جزئی از کار را انجام می‌دهیم تا شرایط تسهیل شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به برکات مراسم پیاده‌روی اربعین، تصریح کرد: بازسازی اعتاب مقدسه، انتقال پیام انقلاب اسلامی به اقصی نقاط دنیا و مشاهده نفوذ و رسوخ محبت سردار «سلیمانی» در قلب مردم عراق و غیره بخش‌هایی از برکات اربعین است.

قناعت تأکید کرد: برای تبلور عظمت پیاده‌روی اربعین باید با برنامه‌ریزی دقیق، هماهنگی حوزه‌های مختلف و کار تیمی اقدام کنیم.

وی با تأکید بر دقت نظر همه کمیته‌ها در تحقق اهداف و برنامه‌های محوله، هماهنگی و هم‌افزایی بین حوزه‌ها مبنی بر برگزاری جلسات به صورت مستمر و به منظور مرتفع شدن  نارسایی‌ها را خواستار شد.

استاندار خراسان‌جنوبی در ادامه به تشریح مصوبات جلسه پرداخت و در همین زمینه بر اهتمام فرمانداری‌ها در برگزاری جلسات شهرستانی، همکاری و تعامل دانشگاه علوم پزشکی و هلال‌احمر در تأمین نیازمندی‌های بهداشتی و درمانی به ویژه برای سایت کاظمین، فعالیت بیشتر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد در راستای آماده‌سازی مردم و غیره تأکید کرد.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول