اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اختصاص ۵۰ میلیارد به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مدارس گچساران/ به انتقاد منصفانه و واقع بینانه پاسخ مثبت می دهیم

مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: در سالجاری ۵۰ میلیارد ریال به تجهیزات سرمایشی، گرمایشی مدارس این شهرستان اختصاص یافته است‌.

اختصاص ۵۰ میلیارد به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مدارس گچساران/ به انتقاد منصفانه و واقع بینانه  پاسخ مثبت می دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران انوشیروان قیطاسی در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان  اظهار کرد: خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوایی جامعه هستند و می توانند در راستای خدمت به مردم بازوان توانمندی برای مسئولان باشند.

وی بیان کرد: انتقادات منصفانه و واقع بینانه را پاسخ مثبت خواهیم داد و از آنها در بهبود ارائه خدمات له مردم استفاده خواهیم کرد.

مدیر آموزش و پروش گچساران تصریح کرد: انتظار می رود رسانه ها از هیچ موضوعی در شهر عبور نکرده و همه چیز را رصد کرده و ایرادات را گوشزد و انتقادات سازنده خود را در راستای خدمت به مردم انجام دهند، اصحاب رسانه به مسائل نگاه کاریکاتوری و خرد نباشد و بلکه واقع بینانه به میتئل نگاه کنند و بیشتر به سمت حل مشکلات رفته و کمتر فضای نقد بدون راهکار گام بردارند.

وی با اشاره به دیده شدن خدمات گفت: باید ضعف ها را دیده و به تبدیل شدن آنها به فرصت قدم بردارید.

مدیر آموزش و پرورش گچساران خاطرنشان کرد: آزمون استخدامی در گچساران برای یک هزار و ۳۲ نفر به بهترین نحو برگزار شد هر چند در هرجا برگزاری اینگونه استخدام ها حاشیه های خود را دارد،ما سالم ترین آزمون برگزار شد.

قیطاسی بیان کرد: در حال حاضر اولیای بسیاری جهت تخفیف مدارس به ما مراجعه می کنند که در حد توان برای رفع مشکلات آنها اقدام می کنیم.

وی افزود: مدارس سمت و سوی آنها عوض شده و گاه با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند خدمات ارائه نمی دهند، در هر تشکیلاتی تغییرات طبیعی است.

مدیر آموزش و پرورش گچساران با اشاره به اینکه این نهاد نباید وارد مسائل جانبی شود ادامه داد: تلاش ما بر این است که تمام این شهر را با یک چشم و نگرش دیده و برای خدمت به مردم تلاش لازم انجام شود و بدور از هرگونه نگاه جناحی به وظایف خود عمل کنند.

قیطاسی اضافه کرد: آموزشگاه سمپاد که نماد آبروی این شهرستان در حیطه آموزش است به زودی از کارکنان ۱۱ شمالی به مکان دیگر منتقل خواهد شد و به جای مدرسه فضیلت مستقر می شود، هنرستان فاطمه زهرا نیز در کوی نفت شرایطی را ایجاد کرده که به دلیل هزینه ایاب و ذهاب، اولیا برای تردد دانش آموزان خود دچارمشکلاتی هستند که به زودی اقداماتی در این خصوص انجام خواهد شد.

وی افزود: در محله سادات دو پروژه در دست اقدام است که تا کنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد،طرح شهید سلیمانی در دیل، امام زاده جعفر و بابا کلان با اختصاص ۳ میلیارد ریال اقدامات زیر ساخت های آنها در دست اقدام است.

مدیر آموزش و‌پرورش گچساران تصریح کرد: نظارت بر ساخت و سازها در کاهش اتفاقات ناگوار بسیار تاثیر گذار است، هر چه استحکام بناها بیشتر باشد امنیت روحی و روانی اولیا و دانش آموزان بیشتر خواهد بود.

قیطاسی با اشاره به ریزش دیوار مدرسه نیایش بر اثر خاکبرداری در گذشته بیان کرد: نیاز است شهرداری در راستای ایجاد دیوار در این آموزشگاه اقدامات را انجام دهد، تدوین کتابچه ای توسط آموزش و پرورش از دیگر اقدامات است .

وی گفت: از ۹۰ درصد مدارس بازدید انجام شده و بالای ۹۵ درصد مدارس از تجهیزات سرمایشی و گرمایشی بهره مند هستند ولی براثر آب گچساران بعد از مدتی شوفاژ از کار می افتد، باید شرایط اقلیمی گچساران را در نظر بگیرند.

مدیر آموزش و‌پرورش گچساران ادامه داد: در روستاها در نگهداری این تاسیسات مشکلاتی وجود دارد، افزون بر ۵۰ میلیارد ریال در سال‌جاری به تجهیز سرمایشی و گرمایشی مدارس این شهرستان اختصاص داده شده است.

وی افزود: در گچساران افزون بر۱۶ پروژه در حوزه نوسازی مدارس با پیشرفت فیزیکی ۱۰ الی۹۰ درصد وجود دارد.

قیطاسی اظهار کرد: در فصل نقل و انتقالات معلمان قرار داریم و در حال حاضر بخشی از ساعات کار اضافه محسوب شده است، برای همکاری معلمان فراخوان داده ایم.

مدیر آموزش و پرورش گچساران خاطرنشان کرد: کمتر از ۳۰ درصد از دانش آموزان گچساران به رشته های فنی گرایش دارند،۱۲ دانش آموز گچسارنی در رشته پزشکی در سال گذشته قبول شدند. 

وی اظهار کرد: ۷ زمین‌چمن مصنوعی در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد که ۳ مورد آنها با اعتبارات هر کدام ۱ میلیارد و ۴۷۰میلیون ریال آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به وجود ۲۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در گچساران، افزود: یک هزار و ۹۱۸ معلم در این شهرستان وجود دارد که دو هزار ۱۱۲ بازنشسته داریم.

مدیر آموزش و پرورش گچساران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ مدرسه دو شیفته در گچساران وجود دارد که نیاز به ساخت همین تعداد فضای آموزشی در همان محلات داریم.

وی گفت: در گچساران ۶ مدرسه بالای ۳۰ سال که فرسوده محسوب می‌شوند در گچساران وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش گچساران خاطرنشان کرد:بیش از 402 دانش آموز بی سر پرست، یکهزارو 31 دانش آموز بی بضاعت، 417 دانش آموز طلاق و بیش از یکهزار دانش آموز که والدین آنها دارای اعتیاد هستند در مدارس مشغول تحصیل می باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول