اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نتانیاهو و تلاش برای ابراز وجود در قدس

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از نگرانی‌های کابینه تل‌آویو، مدعی شد برای تثبیت حاکمیت صهیونیست‌ها بر قدس با لغو راهپیمایی پرچم مخالفت می‌کرد.

نتانیاهو و تلاش برای ابراز وجود در قدس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» رئیس مخالفان کابینه در پارلمان (کنست) و نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، از نگرانی‌های کابینه «نفتالی بنت» نخست‌وزیر کنونی درخصوص راهپیمایی «پرچم» انتقاد کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «I۲۴»، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) مدعی شد: «از لغو راهپیمایی پرچم خودداری کردیم تا تاکید کنیم که حاکمیت قدس با کیست».

نتانیاهو در مراسمی که یکی از لابی‌های صهیونیسم به نام «فشار برای قدس» برگزار کرده بود، گفت: «ما از لغو راهپیمایی سالانه پرچم خودداری کردیم و نشان دادیم که بر اثر تهدیدات حماس این مراسم را لغو نمی‌کنیم».

رئیس مخالفان کابینه تل‌آویو در ادامه اذعان کرد: «در زمان نخست‌وزیری من، سیاست واضح و روشن بود؛ اما امروز کسانی وجود دارند که فکر می‌کنند قدس متعلق به آن‌هاست».

وی در ادامه و در انتقاد از کابینه بنت خاطرنشان کرد: «در دولت فعلی وزرایی هستند که معتقدند پرچم‌های اسرائیل نباید در مرکز شهر قدس برافراشته شوند؛ از این فراتر، یکی از وزرای دولت گفته است که راهپیمایی پرچم در قدس یک اقدام تحریک آمیز خواهد بود».

این در حالی است که ساعتی پیش و قبل از آغاز راهپیمایی پرچم توسط اشغالگران، نتانیاهو به جمع شهرک‌نشینان صهیونیست ملحق شد و در مقابل «دیوار ندبه» یا «براق» حاضر شد.

در مقابل، روز گذشته نفتالی بنت در جمع مقامات امنیتی تل‌آویو و در پی افزایش نگرانی‌ها از وقوع درگیری به دلیل برگزاری راهپیمایی پرچم، گفته بود این مراسم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برگزار خواهد شد اما از مسجدالاقصی نخواهد گذشت.

برخی گروه‌های افراط‌گرای صهیونیست در ساعات آغازین امروز، به همراه «ایتمار بن غفیر» عضو تندروی پارلمان رژیم اشغالگر وارد مسجدالاقصی شدند و با همراهی نظامیان این رژیم، اقدام به رقص و پایکوبی در محوطه‌های مسجدالاقصی کردند. درگیری و خشونت‌های نظامیان صهیونیست در مسجدالاقصی علیه فلسطینیان تاکنون ادامه دارد.

جنبش مقاومت حماس از دو هفته گذشته با صدور بیانیه‌هایی به ظرف صهیونیستی درخصوص به مسجدالاقصی طی مراسم راهپیمایی پرچم‌ هشدار داده بود. رسانه‌های محلی به نقل از گروه‌های مقاومت در غزه گزارش داد‌ند که یگان‌های مسلح مقاومت از صبح اوضاع را زیر نظر دارند و بر اساس تحولات پاسخ خواهند داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول