اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مافیا و یقه سفیدها با ساخت‌وسازهای غیرمجاز مال مردم را غارت می‌کنند

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به بازدید روز گذشته از ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز با انتقاد از مهندسی شهری در شهر رشت گفت: گروه مافیا و یقه سفید در کلان شهر‌ها و همچنین شهر رشت با استفاده از خلا قانونی، مال مردم را غارت کرده و جان آنان را نیز به خطر می‌اندازند.

مافیا و یقه سفیدها با ساخت‌وسازهای غیرمجاز مال مردم را غارت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نشست شورای حفظ حقوق بیت المال با موضوع ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سطح شهر رشت به ریاست رئیس کل دادگستری استان گیلان امروز در دادسرای مرکز استان برگزار شد. 

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی در این نشست با اشاره به بازدید روز گذشته از ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز با انتقاد از مهندسی شهری در شهر رشت اظهار کرد: گروه مافیا و یقه سفید در کلان شهر‌ها و همچنین شهر رشت با استفاده از خلا قانونی، مال مردم را غارت کرده و جان آنان را نیز به خطر می‌اندازند. 

رئیس شورای قضایی استان گیلان با بیان اینکه این افراد به لحاظ برقرای ارتباطات ناسالم با دستگاه‌های مرتبط مبادرت به ساخت و سازهای غیرمجاز می‌کنند، گفت: این افراد باید شناسایی شده و شناسنامه دار شوند و برخورد قانونی و قاطع با آنان صورت گیرد. 

دادستان مرکز استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه مافیای ساخت‌وساز در کاربری‌های غیرمجاز، خانه‌های نا ایمن احداث می‌کنند، افزود: اغلب این ساختمان‌ها که رای قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ را نیز اخذ کردند باید از سوی شهرداری تعیین تکلیف شوند تا در آینده شاهد اتفاقات تلخی چون واقعه متروپل نباشیم. 

به گفته سید مهدی فلاح میری، مدیران و مسؤولانی که در گذشته و همچنین در زمان کنونی در انجام وظیفه خود اهمال و سستی کرده و می‌کنند باید پاسخگو بوده و حتی در برابر خسارت ناشی از تخریب نیز مسؤول می‌باشند. 

وی با بیان اینکه مشاورین املاکی که در استان گیلان فاقد مجوز هستند باید توسط اتحادیه مربوطه تعطیل شوند، گفت: هیچ کدام از مشاورین املاک نباید قراردادی در مورد خانه‌های خلاف‌ساز و املاکی که در شهرداری تعیین تکلیف نشده‌اند تنظیم کنند یا معامله‌ای در این خصوص انجام دهند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول