اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه

سوء‌استفاده یک جریان سیاسی از سینماگران/ پشیمانی تعدادی از سینماگران از امضای یک بیانیه مغرضانه و شیطنت‌آمیز

افرادی نامعلوم به اسم بیانیه همدردی با مردم آبادان با انتشار متنی مبهم، چندپهلو و غامض ضمن سوءاستفاده از احساسات و عواطف جریحه‌دار هنرمندان و سینماگران نسبت به حادثه تلخ و دلخراش برج متروپل آبادان اقدام به جمع‌آوری امضا نمودند.

سوء‌استفاده یک جریان سیاسی از سینماگران/ پشیمانی تعدادی از سینماگران از امضای یک بیانیه مغرضانه و شیطنت‌آمیز

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از عصر سینما افرادی نامعلوم به اسم بیانیه همدردی با مردم آبادان با انتشار متنی مبهم، چندپهلو و غامض ضمن سوءاستفاده از احساسات و عواطف جریحه‌دار هنرمندان و سینماگران نسبت به حادثه تلخ و دلخراش برج متروپل آبادان اقدام به جمع‌آوری امضا نمودند. این عده از طریق تماس‌های تلفنی و واتساپی با کارگردانان و با ابراز احساسات و بیان همدلانه نسبت به مردم داغدار خوزستان و آبادان سعی کردند رضایت بسیاری از سینماگران را برای تهیه طوماری جمع کنند. حال آن که متن منتشر شده متنی فراتر از یک بیانیه تسلیت و همدردی که نوشته‌ای کاملاً سیاسی و با هدف طغیان علیه حاکمیت و نظام و هجمه علیه اقتدار و امنیت ملی بود.  
از شب گذشته بسیاری از کارگردانان سینِما با پی بردن به اهداف و انگیزه درونی و پشت پرده این بیانیه سیاسی از طریق تماس با برخی از رسانه امضاهایشان را پس گرفتند. داریوش یاری در گفتگویی با یکی از خبرگزاری‌ها ضمن تکذیب امضای این بیانیه گفت: من این بیانیه و روح حاکم بر آن را قبول ندارم.
در این زمینه اسماعیل فلاح پور کارگردان سینما می‌گوید: قصد من، همراهی و همدردی با مردم آبادان بود و چون یکی سری از دوستان هم بودند که امضا کرده بودند فکر می‌کردم در این مسیر حرکت ‌می‌کنیم اما متاسفانه شکل دیگری پیدا کرد. متن بیانیه را کامل نخوانده بودم. یک گروه واتساپی برای کارگردان‌های سینمای ایران دوستان تشکیل دادند و ما را هم دعوت کردند. بحث آبادان بود ما هم گفتیم با این مردم همدردی و امضا می‌کنیم. اصلاً نمی‌خواستم این مسیر را برود. من در جریان کار دوستانی که گروه را تشکیل داده بودند نیستم، من دوست نداشتم که در این مسیر باشم. فقط فکر همدردی بودم و صدایی بودم که مردم آبادان را همراهی کنیم. در همین حدود که فاجعه‌ای رخ داده و عزای عمومی شده است. ولی دوست نداشتم مسیر به این شکل پخش شود و اسامی به این شکل دربیاید. امضای من فقط در جهت همدردی با مردم عزیز آبادان بود که دینی به گردن مردم بابت سال‌ها جنگ و اتفاقاتی دارند که همه ما از سر گذراندیم و آن‌ها بیش‌تر. ما همیشه مدیون این مردم و آن سال‌ها هستیم و اتفاقاتی که افتاده هم یادمان نمی‌رود. فکر می‌کردم کسانی که امضا کرده‌اند مطلب را می‌دانند چیست. در چنین شرایطی باید هوشیار بود. مساله من فقط همدردی با مردم داغدیده آبادان بود. تصویر پدری که فرزندش را برای نجات می‌برد اتفاقی بود که بعداً این مساله را مطرح کردند که همدردی می‌کنید یا نه. آنقدر بعد از دیدن این فیلم آسیب دیدم که تلخ بود و من هم گفتم همدردی می‌کنم.
همچنین عبدالله باکیده کارگردان مطرح سینما که نام او نیز به عنوان یکی از امضاکنندگان در نامه آمده عنوان کرد این متن مورد تایید وی نیست و تنها بحث همدردی با داغ‌دیدگان آبادان بوده نه چنین متنی!
به نظر می‌رسد با توجه به اینکه برخی چهره‌های معلوم‌الحال که پیش از این در دادگاه‌های صالحه محکوم شده بودند جزو امضاکنندگان این بیانیه هستند و با توجه به سوءاستفاده صورت گرفته از افراد مطرح سینمایی، لازم است دستگاه‌های قضایی و نظارتی به ماجرای حرکت خزنده شبه‌براندازان در پوشش سینما ورود کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول