اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

اقتدار کشور نتیجه کنار هم قرار گرفتن اراده جدی و توان دانشگاهیان است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اقتدار کشورمان نتیجه توان دانشگاهیان و کنار هم قرار گرفتن علم و اراده جدی آنان است.

اقتدار کشور نتیجه کنار هم قرار گرفتن اراده جدی و توان دانشگاهیان است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست سراسری مدیران حراست دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که به میزبانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، اظهار داشت: بازگشایی دانشگاه‌ها پس از دو سال و اندی اقتضائات خاصی داشت و شکل و صورت جدیدی از دانشگاه‌ها ارائه داد.

وی افزود: پس از حضوری شدن دانشگاه‌ها مواجه با وضعیتی شدیم که شاید در گذشته شاهد آن نبودیم؛ در دوره تعطیلی دانشگاه ها تحولاتی در جریانات دانشجویی و دانش آموزی رخ داد که نیازمند مطالعه است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: برخی معتقد هستند اگر آموزش و پرورش دو سال تعطیل می‌شد ممکن بود آسیب کمتری به وجود آید تا اینکه آموزش را در فضای مجازی ادامه دهیم.

به گفته وی، در فضای دانشگاه ها حداقل اتفاقات، افت کیفیت آموزش و رواج میل دانشجویان به نمره بالاتر با زحمت کمتر بوده است و بازگرداندن آنها به فضای جدی آموزش نیاز است.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی با بیان اینکه حضور دائم در فضای مجازی ذهن، فکر و دل را متناسب با جو فضای مجازی می کند، افزود: هر کس در محیطی قرار می گیرد در حال دریافت داده هایی است که موثر در ارزیابی او در محیط است. هستند افرادی که در این محیط قرار گیرند و از محیط تاثیر ناپذیرند. عموم جامعه متناسب با بازخوردها جدیت نسبت به کار خود و توانشان نسبت به وظیفه شان متفاوت می شود.

وی خاطرنشان کرد: جامعه، نسل جوان، دانشجویان، اساتید، نخبگان کارکنان و مجموعه مخاطبان شما مواجه با جریانی به هم پیوسته، دارای نظام و در حال پمپاژ ناامیدی و فرسایش ارزش‌ها در جامعه هستند، لذا ما در صحنه‌ای هستیم که جبهه‌ای در حال پمپاژ نقاط آسیب به جامعه است و قطعاً جامعه از آن تأثیر می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر «جهاد تبیین» تاکید کرده‌اند و این امر باید به صورت فوری و ضروری صورت گیرد و اگر از این امر غفلت شود معلوم نیست که فرصت جبران باقی بماند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی بیان کرد: اقتدار کشورمان نتیجه توان دانشگاهیان و نیروی دفاعی ماست که ناشی از کنار هم قرار گرفتن علم و اراده جدی است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال فرسایش امید، باور، مشارکت و ارتباطات عمومی و سرمایه های اجتماعی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین اظهار داشت: جهاد تبیین به معنای روشن کردن راه، روایتگری درست، نشان دادن واقعیت، تحریف زدایی و تکرار حقایق است.

به گفته وی جهاد دارای سه خصوصیت مخلصانه، مجاهدانه و معطوف به رفتار دشمن است و با این سه خصوصیت جهاد تبیین؛ همه عناصر در میدان مواجهه با هیمنه نظام سلطه وظیفه دفاع از ارزش‌ها را بر عهده دارند.

رستمی در خاتمه ضمن قدردانی از تلاش مدیران حراست دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و پارک های علم و فناوری که تلاش می‌کنند به محیط ارزشمند دانشگاه مصونیت ببخشند، وظیفه حفاظت از محیط دانشگاه را بسیار ارزشمند توصیف کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول