اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«جباراف»: افزایش توان نظامی در دستور کار قرقیزستان قرار خواهد گرفت

رئیس جمهور قرقیزستان در مراسم سی امین سالگرد تشکیل نیروهای مسلح این کشور از بازنگری در دکترین نظامی و افزایش قدرت نظامی این کشور در آینده خبر داد.

«جباراف»: افزایش توان نظامی در دستور کار قرقیزستان قرار خواهد گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان با حضور در مراسم باشکوه به مناسبت سی امین سالگرد تشکیل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد که واقعیتهای امروز مستلزم بازنگری در سیاست دولتی در زمینه تضمین امنیت ملی جمهوری قرقیزستان است.

رئیس جمهور در این مراسم گفت: در آینده نزدیک، شورای امنیت قرقیزستان پیش نویس دکترین نظامی جدید را بررسی و در مورد حمایت همه جانبه از فعالیتهای نیروهای مسلح، به ویژه افزایش توان رزمی آنها تصمیماتی اتخاذ خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح قرقیزستان روزهای سختی را پشت سر گذاشتهاند، اما تاریخ 30 ساله تشکیل نشان داده است که میتوانند جلوی هرگونه تلاش برای نقض تمامیت ارضی کشور را بگیرند.

جباراف گفت: اخیراً ما هفتاد و هفتمین سالگرد پیروزی در جنگ بزرگ میهنی را جشن گرفتیم. سربازان قرقیزستان وارثان شایسته فاتحانی هستند که گسترش فاشیسم را متوقف کردند.

به گفته وی، امروزه توسعه وضعیت بین المللی پویاتر میشود. روشهای غیر نظامی برای انجام مبارزه مسلحانه در اولویت قرار دارد که به طور فعال با کار اطلاعاتی و تبلیغاتی همراه است.

جباراف ادامه داد: واقعیت‌های امروز مستلزم بازنگری در سیاست دولتی در زمینه تضمین امنیت ملی جمهوری قرقیزستان است.

وی خاطرنشان کرد: قرقیزستان کشوری صلح طلب است که سیاست نظامی خود را بر اساس اصول دفاع  بنا می‌کند.

جباراف گفت: وظیفه اصلی ما ایجاد نیروهای مسلح موثر برای تضمین امنیت ملی کشور است.

وی در پایان گفت: پس زمینه چالش‌ها و تهدیدهای جاری، قرقیزستان برای همزیستی با سایر کشورها بر اساس اصول هماهنگی و عدالت، همکاری متقابل سودمند و حل مسالمت آمیز مشکلات بین‌المللی و منطقه‌ای تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول