اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نیم‌روز با مردم محروم جلاله/ اینترنت و تلویزیون تعطیل؛ اینجا اعتبار 1000 میلیاردی هم جوابگوی محرومیت نیست+ فیلم

در گوشه گوشه استان کهگیلویه و بویراحمد امروز مناطق محرومی وجود دارد که فقر و محرومیت از سر و روی مردم آن می بارد و یکی از این مناطق در شهرستان دنا و منطقه جلاله این شهرستان است.

نیم‌روز با مردم محروم جلاله/ اینترنت و تلویزیون تعطیل؛ اینجا اعتبار 1000 میلیاردی هم جوابگوی محرومیت نیست+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، از استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استانی محروم اما ثروتمند یاد می‌شود که با داشتن منابع و ذخایر خدادادی همچنان محرومیت در بسیاری از مناطق آن دیده می‌شود استانی که هر چند از حیث ایجاد زیرساخت‌ها کارهای زیادی طی 40 سال گذشته در آن انجام شده اما به دلیل محرومیت تاریخی همچنان بسیاری از امکانات اولیه زندگی همچون راه و آب و اینترنت و تلفن همراه را تجربه نکرده اند.

شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل محرومیت ها با وجود تخصیص اعتبارات هزاران میلیاردی به این استان در طول دهه های اخیر تقسیم ناعادلانه امکانات و اعتبارات باشد که گاها دلیل این تقسیم ناعادلانه رویکردهای منطقه‌ای و طایفه‌ای از سوی سیاسیون و نمایندگان مجلس است.

نمایندگانی که بعضا در طول دهه‌های اخیر خدمات و اعتبارات جمهوری اسلامی را به پای خود تمام کردند و مثلا اگر راهی ساخته شده یا لوله آبی کار گذاشته شده همه را ارث پدری خود دانسته‌اند و جفا به خدمات بی‌شمار جمهوری اسلامی و امکانات و منابع آن شده است.

برای همین است که در گوشه گوشه استان کهگیلویه و بویراحمد امروز مناطق محرومی وجود دارد که فقر و محرومیت از سر و روی مردم آن می بارد و یکی از این مناطق در شهرستان دنا و منطقه جلاله این شهرستان است.

منطقه‌ای که مردمان آن دیندار و دوستدار نظام جمهوری اسلامی و البته کم توقع و با حیا هستند جلاله هم مرز میان استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری در بحث جاده دسترسی اوضاع و احوالی ندارد وضعیت آب آشامیدنی مطلوب نیست اینترنت به هیچ وجه در این منطقه جواب نمی‌دهد و تلفن همراه که تعطیل است وضعیت خانه بهداشت جلاله قابل تعریف نیست و اصولاً وسیله ای برای حمل بیمار و مادران باردار وجود ندارد با این همه محرومیت مردم جلاله بازهم از مسئولان به زیبایی استقبال و پذیرایی کردند و توقع چندانی از آنها ندارند.

در سفر یک روزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به جلاله معلوم شد که خدمات به درستی به مردم این منطقه داده نشده و هر آنچه در سالهای گذشته از زبان نمایندگان مجلس و مسئولان شنیدیم بیشتر وعده‌های روی کاغذ بوده و کوهی از مشکلات و کمبودها در جلاله باقی مانده و با اعتبارات ۳۰۰ یا ۴۰۰ و ۵۰۰ و حتی هزار میلیارد تومانی هم نمی‌توان مرهمی بر درد مردم محروم این منطقه گذاشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با سفر به منطقه محروم و دورافتاده جلاله مشکلات مردم این منطقه را شنید و سپس وعده‌هایی داد که امید است در دولت مردمی آیت الله رئیسی مردم جلاله طعم خوش خدمت را به صورت عملی بچشند و وعده‌های مسئولان اجرایی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این سفر در جمع مردم منطقه جلاله گفت: مردم جلاله زندگی سختی دارند به همین دلیل به صورت حضوری در منطقه حاضر شدیم تا حرف های شما را بشنویم.

او افزود: به خاطر وضعیت جاده ها و عدم دسترسی به خصوص در فصل زمستان مردم در رنج و سختی هستند و از بسیاری خدمات بهره‌مند نیستند در آب و جاده مشکلات زیادی وجود دارد.

استاندار گفت: باید جاده های منطقه جلاله تا آخرین روستا تکمیل شود به همین دلیل با مسئولان نشستی برگزار می‌کنیم تا به سرعت کار ها صورت گیرد همه ساله امور عشایر تانکر آبرسانی به این منطقه می رساند که امسال سه برابر شده و ۱۵ تانکر مد نظر قرار داده ایم.

استاندار در ادامه افزود: یک اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به صدا و سیما می‌دهیم تا هیچ نقطه ای در استان بدون شبکه تلویزیونی نباشد که تعداد زیادی از روستاهای جلاله نیز از کانال‌های تلویزیونی برخوردار شوند در اینترنت و موبایل در کل استان معضلاتی داریم هزینه فیبر نوری بسیار است برای ۴ کیلومتر باید ۲۰ میلیارد تومان هزینه انجام دهیم که باید برای منطقه‌ جلاله فکری کرد.

در ادامه کورش درخشان‌زاده فرماندار شهرستان دنا هم با بیان اینکه جلاله جمعیت هزار نفری داشت اما به دلیل نبود امکانات کوچ کرده‌اند گفت: اینجا فاقد امکانات اولیه است جاده ارتباطی جلاله با بارش برف ۶ ماه از سال بسته می‌شود و باید از طرف لردگان عبور و مرور کنند عدم پوشش شبکه تلویزیونی باعث شده تا بسیاری از جوانان رو به ماهواره ببرند اینترنت هم در منطقه وجود ندارد در حوزه بهداشت مشکلات درد آور است در آب شبکه آب فرسوده و قدیمی است که باید فکری به حال آن کرد.

به گزارش فارس در این سفر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا و مارگون نیز حضور داشت که وی نیز همراه با مسئولان به مردم وعده داد تا هرچه سریعتر پاره‌ای از مشکلات منطقه محروم جلاله برطرف شود.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول