اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

تعامل بنیاد شهید و مجلس برای ایثارگران چه ثمراتی داشته است؟

حاصل تعامل هشت ماهه مجلس و بنیاد شهید تغییرات وسیع در بودجه سال ۱۴۰۱ به نفع جامعه ایثارگری است که در افزایش حقوق خانواده ایثارگران، پرداخت بدهی‌های بنیاد شهید، تمدید قانون تبدیل وضعیت ایثارگران و غیره آشکار شده است.

تعامل بنیاد شهید و  مجلس برای ایثارگران چه ثمراتی داشته است؟

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدامیرحسین قاضی‌زاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در هشت ماه گذشته بارها به مجلس شورای اسلامی رفته و با کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف مجلس در مورد مشکلات و دغدغه‌های جامعه ایثارگری به گفت‌وگو نشسته و یا میزبان نمایندگان مجلس بوده است.

حاصل این تلاش‌ها و تعامل بی‌سابقه تغییرات وسیع در بودجه سال ۱۴۰۱ به نفع جامعه ایثارگری بوده است که هم‌اکنون در افزایش بی‌سابقه حقوق خانواده معظم شهدا و ایثارگران، پرداخت بدهی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران، آغاز پرداخت پاداش بازنشستگی برخی گروه‌های ایثارگری، تصویب واگذاری خودرو به ۱۰ هزار نفر از ایثارگران در قانون، تمدید قانون تبدیل وضعیت ایثارگران و سایر قوانین به نفع جامعه ایثارگری آشکار شده است.

در چند ماه اخیر نیز روسای کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مرتبط با ایثارگران با ارسال نامه و انجام گفت‌وگو از تحولات رخ داده در بنیاد شهید و امور ایثارگران ابراز رضایت و حمایت کرده‌اند که نمونه آن اظهارنظرهای روسای ۲ کمیسیون و ۲ فراکسیون مرتبط با موضوعات بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

اقدامات بنیاد شهید موجب ارتقای جایگاه این بنیاد و رضایت ایثارگران می‌شود

محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور بیان داشت: ضروری می‌دانم ضمن تأکید بر تداوم اصلاحات اخیر که به طور خاص نیازمند حمایت‌های حضرتعالی می‌باشد از تلاش عالمانه، چشمگیر و خستگی‌ناپذیر قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صمیمانه تشکر و قدردانی کنم.

وی با اشاره نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: سیاست‌های اخیر و رویکرد جدید حاکم بر بخش اقتصادی بنیاد که برخلاف چند دهه گذشته ضمن ارج نهادن به زحمات گذشتگان نه تنها نقش مؤثری را در تأمین منابع مالی بنیاد ایفا نکرده بود، بلکه با اصرار بر استمرار اداره شرکت‌های زیان ده، عدم حضور در فعالیت‌های اقتصادی غیر مرتبط، حواشی جدی را به همراه داشت. بدون شک می‌تواند فرصت‌های از دست رفته گذشته را جبران کند.

 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این نامه آورده است: خروج از بنگاه‌داری به ویژه در شرکت‌های زیان ده و حضور در بازار سهام، مولدسازی دارایی‌ها و اموال و اصلاح پرتفوی سازمان‌های اقتصادی با رویکرد تأمین نیازهای جامعه هدف، تأکید بر افزایش نرخ بازدهی فعالیت‌های اقتصادی حداقل به میزان ۱۰ درصد بیشتر از سود بانکی و اوراق مشارکت، مبارزه نظام‌مند و سیستمی با فساد، تبعیض، شفاف‌سازی و اصلاح نظام مالی حاکم بر شرکت‌ها و از همه مهمتر مقید نمودن مجموعه بنیاد شهید و سازمان‌های وابسته در پرهیز از روزمرگی و حرکت پویا و مؤثر در چارچوب برنامه عملیاتی منبعث از اسناد بالادستی، اقدامات ارزشمندی است که می‌تواند کارآمدی بیشتر و مؤثرتر و ارتقاء جایگاه بنیاد را در نظام حاکمیت کشور ایجاد کرده و منجر به رضایت جامعه معزز ایثارگری شود.

اقدامات قاضی‌زاده هاشمی نویددهنده تحولی بزرگ در خدمت‌رسانی به ایثارگران است

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز طی نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات مؤثری که در حوزه سلامت ایثارگران در دست اقدام قرار دارد، ابراز داشت: استقرار پرونده سلامت الکترونیک، پایش دوره‌ای سلامت با اولویت والدین معظم شهدا، استانداردسازی و توسعه بخش‌های اعصاب و روان و آسایشگاه‌های جانبازان معزز، ایجاد مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی در کنار احداث خانه‌های ایثار با هدف تأمین نیازهای نوظهور ایثارگران ناشی از افزایش سن ایشان و ورود به حوزه سالمندی، نشان از نگاه عالمانه قاضی‌زاده در بخش بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران دارد که نیازمند تقدیر و تشکر است.

وی ادامه داده است: این اقدامات نوید تحولی بزرگ در مجموعه ارزشمند بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌دهد و بر خود لازم می‌دانم مراتب سپاس و قدردانی خود را از تلاش‌های ارزشمند و ستودنی ایشان به محضر جناب‌عالی تقدیم کنم.

شهریاری در پایان خاطرنشان کرد: با این‌ حال به نظر می‌رسد علیرغم تدابیر صورت گرفته، حذف ارز ترجیحی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، به‌ واسطه تکلیف قانونی بنیاد در تأمین رایگان تمام هزینه‌های درمانی ایثارگران عزیز موجب افزایش جدی هزینه‌ها در این بخش شده که انتظار می‌رود با دستور جنابعالی نگرانی‌های موجود مرتفع شود.

حرکت تحولی بنیاد شهید و امور ایثارگران مثبت ارزیابی شده است

احمد امیرآبادی فراهانی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی درباره برخی ادعاهای مطرح شده در فضای مجازی گفت: به اتفاق رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نشستی با مسؤولان یکی از دستگاه‌های نظارتی برگزار شد که جمع‌بندی آن جلسه بسیار مثبت و راهگشا بود.

وی افزود: در این نشست اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران بررسی شد و در مجموع روند و اقدامات مدیریتی بنیاد شهید و امور ایثارگران مثبت ارزیابی شد.

 امیرآبادی فراهانی درباره نکات مطرح شده در این نشست بیان داشت: تغییر هر چه سریع‌تر مدیران ناکارآمد در بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین اهتمام بیشتر مدیران بنیاد در رسیدگی و دلجویی بیشتر از جامعه معزز ایثارگری از مطالبی بود که مورد تأکید قرار گرفت.

وی با اشاره به نگاه مثبت به طرح تحولی قاضی‌زاده هاشمی تا سال ۱۴۰۲ گفت: نگاه‌ها به این طرح تحولی بسیار مثبت است و این طرح با حمایت تمامی ارکان کشور، می‌تواند تحولی جدی در خدمات رسانی به ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد کند.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه ویژه مجلس شورای اسلامی به جامعه ایثارگری گفت: رشد قابل توجه بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران نشان از اهتمام دولت و مجلس به رفع مشکلات ایثارگران عزیز است و بخشی از مطالبات ایثارگران عزیز برای نخستین بار در سال جاری پرداخت خواهد شد.

قاضی‌زاده هاشمی درد آشنا به ایثارگران است

حجت‌‌الاسلام حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی با تشریح اقدامات این فراکسیون برای حل مشکلات ایثارگران از آمادگی نمایندگان مجلس برای همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و گفت: قاضی‌زاده هاشمی شخصیت دقیق، هوشمند، درد آشنا به ایثارگران و یک کارشناس و مسلط به کار هستند. فکر می‌کنیم این هدیه الهی برای جامعه ایثارگران بوده است که این مرد بزرگ، متفکر و زیرک این مسؤولیت را به دوش بگیرد. ما به ایشان در مجلس ارادت داشتیم، ولی در مذاکره‌ای که با ایشان داشتیم احساس کردیم که آقای قاضی‌زاده هاشمی مرد میدان خدمت به ایثارگران هستند، ما در کنار ایشان بودیم، ولی امروز با دیدن این برادر مخلص و مشفق بیشتر در کنار ایشان خواهیم بود.

وی درباره افزایش بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۴۰۱ گفت: سال گذشته با رئیس سازمان برنامه و بودجه صحبت‌هایی در مورد افزایش بودجه ایثارگران انجام شد و بخش زیادی از این بودجه پرداخت شد. ما در مورد موضوع بودجه و معوقات جامعه ایثارگری با بنیاد شهید و امور ایثارگران هماهنگ خواهیم بود تا بتوانیم با سازمان برنامه و بودجه برای حل مشکلات صحبت کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول