اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تضامین بانکی مانع جدی برای دریافت وام زنان سرپرست خانوار

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس گفت: تضامین بانکی برای دریافت تسهیلات بانکی برای زنان سرپرست خانوار، معلولان و جامعه هدف بهزیستی یکی از موانع جدی بوده که آنها را از ایجاد اشتغال منصرف می‌کند.

تضامین بانکی مانع جدی برای دریافت وام زنان سرپرست خانوار

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مسلم نوروزی امروز در جلسه ستاد اشتغال شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: زنان سرپرست خانوار و مددجویان بهزیستی با توجه به اینکه مشکلاتی در زندگی شخصی خود داشتند برای تضامین بانکی موانعی داشته و معمولا افراد کارمند و یا بازاری حاضر به ضمانت این افراد در بانک نیستند.

وی تصریح کرد: باید قانون یا تبصره و ماده‌ای ابلاغ شد تا تضامین بانکی به روش دیگر از این افراد اخذ شود تا هم بانک به سرمایه خود برسد و هم مددجویان بتوانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به معتادان بهبودیافته خاطرنشان کرد: این دسته افراد مشکلات بیشتری نسبت به دیگر مددجویان داشته و متاسفانه فردی برای تضمین بانکی و یا بکار گماردن این افراد راغب نیست.

وی ادامه داد: این افراد که اغلب سرپرست خانوار هستند بعد از بهبودی به دلیل اینکه از تسهیلات بانکی و یا اشتغال در کارگاه‌ها و کارخانجات محروم می‌شوند احتمال برگشت دوباره به سوی موادمخدر بسیار زیاد بوده و متاسفانه به‌خاطر این مشکلات خانواده از هم پاشیده و منجر به طلاق می‌شود.

نوروزی گفت: علاوه بر فرهنگ‌سازی در جامعه برای اعتماد به این افراد و در گام بعدی کمک به آنها باید خیرین وارد میدان شده و کمک‌هایی ارائه شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته از محل تبصره ۱۸ تعداد ۱۵۷ فقره پرونده به مبلغ ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده و ۱۰۷ نفر اشتغالزایی شدند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: تعداد ۵۷ نفر دیگر نیز به عنوان شاگرد، منشی، مددکار و یا نگهبان مشغول به کار شده و همگی این افراد بیمه شدند.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول