اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پس لرزه‌های قصرشیرین از زلزله‌‌های بزرگ جلوگیری می‌کند/ انرژی زمین تخلیه می‌شود

مسؤول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه با اشاره به ثبت هشت مورد زلزله در قصرشرین از هشتم خردادماه تا بامداد امروز، گفت: این تعداد زلزله‌های انرژی منطقه را تخلیه می‌کند و سبب می‌شود عموما زلزله‌های بزرگتر اتفاق نیافتد.

پس لرزه‌های قصرشیرین از زلزله‌‌های بزرگ جلوگیری می‌کند/ انرژی زمین تخلیه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، روز یکشنبه، هشتم خرداد ماه قصرشیرین در کمتر از ۳ دقیقه ۲ بار لرزید؛ ابتدا زلزله‌ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر در ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه  رخ داد و بلافاصله پس از آن، زلزله‌ای دیگر این شهر را باری دیگر (ساعت ۱۰ و ۲۲ دقیقه) با قدرت ۴ ریشتر لرزاند.

به دنبال آن بامداد روز دوشنبه زلزله‌‌هایی به بزرگی ۳.۴ ریشتر (ساعت ۳ و ۳۷ دقیقه) و زلزله‌ای دیگر با بزرگی ۴.۱ ریشتر (ساعت ۵ و ۵۳ دقیقه) در همین منطقه رخ داد و بامداد امروز هم به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران سه زمین لرزه دیگر به قدرت ۳.۶ ساعت ۳ و ۹ دقیقه، ۲.۶ ریشتر ساعت ۳ و ۱۱ دقیقه و چهار ریشتری ساعت ۴ و ۴۳ دقیقه در قصرشیرین اتفاق افتاده است.

به گفته مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین، این زلزله‌ها تاکنون هیچگونه خسارت جانی و مالی در پی نداشته چون اماکن مسکونی شهری و روستایی این شهرستان بعد از زلزله‌های مهیب سال‌های ۹۶ و ۹۷  نوسازی،  بازسازی و مقاوم‌سازی شده است.

با توجه به نگرانی‌های مردم شهرستان‌های مرزی استان، فرهاد فروزی مسؤول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه در خصوص زلزله‌های پی درپی قصرشیرین توضیحات ارائه داد.

وی اظهار کرد: از روز هشتم خردادماه منطقه قصرشیرین با رخ داد زمین‌لرزه‌های مجددا فعالیت خود را شروع کرده است.

مسؤول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه ادامه داد: نخستین زلزله ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه صبح روز یکشنبه با قدرت ۴.۴ ریشتر در این منطقه اتفاق افتاد که به دنبال آن کمتر از سه دقیقه دیگر شاهد زلزله‌ای ۴ ریشتر دیگری بودیم.

فروزی با اشاره به ثبت هشت مورد زلزله در این منطقه تا بامداد امروز، گفت: اکثر زلزله‌های که در این نقطه اتفاق می‌افتد روی نقاط مرزی و در خاک عراق اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود گسل‌های فراوان در سرپل‌ذهاب و قصرشیرین، رخ داد این تعداد زلزله‌های انرژی منطقه را تخلیه می‌کند و سبب می‌شود عموما زلزله‌های بزرگتر اتفاق نیافتد.

فروزی در پایان، خاطرنشان کرد: هر چند عادی است که مردم این منطقه به خاطر این زلزله‌ها استرس داشته باشند، اما جای نگرانی نیست چون براساس داده‌های مرکز لرزه‌نگاری، روند غیرطبیعی و خطرسازی در این منطقه مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول