اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بازدید هوایی وزیر نیرو از سد«مشمپا» در زنجان

وزیر نیرو در ادامه سفر یک روز خود به استان زنجان از سد در حال ساخت «مشمپا» بازدید کرد.

بازدید هوایی وزیر نیرو از سد«مشمپا» در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، همزمان با سفر یک روزه علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو به استان زنجان، وی و هیأت همراه به صورت هوایی از سد مشمپا در زنجان بازدید کرد.

اسماعیل افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در این بازدید با ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبی و حوزه‌های آبریز استان گفت: با توجه منابع آب زیر زمینی و سطحی محدود در استان نیازمند اتمام پروژه‌های آبی نیمه تمام در استان هستیم و در صورت تکمیل این طرح‌ها می‌توان به تامین آب مطمئن و پایدار در افق ۱۴۲۵ امیدوار بود.

افشاری به ضرورت اتمام سد مشمپا در غرب زنجان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: آغاز مطالعات سد مشمپا در سال ۱۳۸۳ آغاز و کلنگ ساخت سد مشمپا در سال ۱۳۸۸ به زمین زده شده است و در سال ۱۳۹۲ طی قراردادی به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان پیشرفت فیزیکی این سد را حدود ۳۹ درصد اعلام کرد و اظهارداشت:در صورت تکمیل این پروژه مهم تامین آب صنعت و کشاورزی اراضی پائین دست در آینده نزدیک برای این منطقه دور از انتظار نخواهد بود.

شایان ذکر است، در این بازدید استاندار زنجان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی وزیر نیرو را همراهی کردند.

گفتنی است، «سد مشمپا» یکی از سد های مهم ایران و استان زنجان محسوب می‌شود که در نزدیکی روستای مشپما و در جنوب غربی استان زنجان روی رودخانه پر آب و دائمی قزل اوزن در حال احداث است.

هدف از احداث سد مشمپا رفع کمبود نیاز آب  شرب و صنعت شهرستان زنجان و ۲۱۹ روستا تا افق ۱۴۲۵، بهبود در تأمین نیاز آبی اراضی کشاورزی پایین‌دست سد، استفاده حداکثر از ظرفیت رودخانه برای تولید انرژی برقآبی، افزایش حیات اقتصادی سد سفید  رود و سد شهریار،  اشتغال‌زایی برای جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه و کنترل سیلاب‌های رودخانه قزل‌اوزن از اهداف اجرای این سد است. 

انتهای پیام/73009/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول