اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

طرح توسعه 500 مگاواتی نیروگاه شازند با احداث واحدهای سیکل ترکیبی اجرا می‌شود

مدیرعامل نیروگاه شازند از اجرای طرح توسعه 500 مگاواتی نیروگاه شازند با احداث واحدهای سیکل ترکیبی در نیروگاه خبر داد.

طرح توسعه 500 مگاواتی نیروگاه شازند با احداث واحدهای سیکل ترکیبی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، نشست تخصصی مانع‌زدایی از طرح توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی شازند به منظور بررسی طرح توسعه ۵۰۰ مگاواتی نیروگاه شازند با حضور معاون برق و انرژی وزارت نیرو، مدیرعامل تولید نیروی برق حرارتی کشور، استاندار مرکزی، نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان شازند، مدیرعامل نیروگاه شازند، مدیر عامل تولید نیروی برق منطقه مرکزی، و جمعی از معاونین و مدیران، در نیروگاه حرارتی شازند تشکیل شد.

 در این نشست شهرام ایرانپاک مدیرعامل نیروگاه شازند گزارشی از وضعیت تعمیرات انجام شده و آمادگی لازم برای حداکثر تولید انرژی الکتریکی در پیک بار تابستان ارائه کرد.

وی گفت: طرح توسعه ۵۰۰ مگاواتی نیروگاه شازند با احداث واحدهای سیکل ترکیبی اجرا می‌شود.

احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی راندمان تولید انرژی الکتریکی را افزایش می‌دهد

معاون برق و انرژی وزارت نیرو نیز ضمن تشکر از مدیریت و کارکنان، با توجه به اهمیت نیروگاه شازند در تولید برق گفت: این نیروگاه در منطقه حساسی از کریدور برق شمال ـ  جنوب و خط تبادلی انرژی الکتریکی قرار دارد و با داشتن نیروهای متخصص و جوان و دارا بودن زیرساخت‌های لازم اعم از ساختمان اداری، انبار، مخازن سوخت و... از پتانسیل خوبی برای ایجاد واحدهای سیکل ترکیبی برخوردار است.

همایون حایری افزود: احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی راه حل بسیار کارآمد، انعطاف‌پذیر، قابل اعتماد، مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست برای تولید برق مورد نیاز کشور خواهد بود که راندمان تولید انرژی الکتریکی بیش از ۶۰ درصد را به همراه خواهد داشت.

نیروگاه شازند از مهمترین نیروگاه‌های کشور در پایداری شبکه برق است

در ادامه این نشست مدیرعامل تولید نیروی برق حرارتی کشور ضمن تقدیر از عملکرد کارکنان نیروگاه در تولید پایدار انرژی الکتریکی گفت: نیروگاه شازند یکی از مهمترین نیروگاه‌های کشور در حفظ و پایداری شبکه برق است.

عبدالرسول پیشاهنگ افزود: هدف از احداث واحدهای سیکل ترکیبی در نیروگاه شازند به منظور تامین بیشتر نیاز مشترکان و رفع کمبود تولید انرژی الکتریکی می‌باشد.

مرکزی پتانسیل لازم برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی را دارد

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: تولید انرژی الکتریکی و احداث نیروگاه‌ها با راندمان بالا و انرژی‌های تجدید پذیر از اهداف راهبردی کشور است.

مخلص‌الائمه در ادامه بیان کرد: استان مرکزی با توجه به اینکه چهارمین استان صنعتی کشور است پتانسیل لازم برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی را نیز دارد.

وی ادامه داد: بزرگترین پروژه نیروگاه خورشیدی به یاری خداوند در شهریور ماه امسال در استان مرکزی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

در پایان جلسه مدعوین از بخش‌های مختلف نیروگاه خصوصاً پروژه جدید سامانه خنک‌کن کمکی واحد چهار نیروگاه شازند که با همت و تلاش متخصصان داخلی برای اولین بار در کشورساخته شده است، بازدید به عمل آوردند.

این سامانه با هدف بهبود عملکرد برج‌های هلر نیروگاهی طراحی و ساخته شده است که با بهره‌برداری از این سامانه تولید نیروگاه به میزان تقریبی ۳۰ مگاوات افزایش یافته است.

این سامانه همچنین نقش موثری در افزایش پایداری شبکه سراسری و صرفه‌جویی در مصرف آب خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول