اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی در اصلاح ساختار بودجه مورد توجه قرار گیرد

عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت: کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و افزایش منابع درآمدی بودجه از محل مالیات‌ها باید در اصلاح ساختار بودجه مد نظر قرار گیرد.

کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی در اصلاح ساختار بودجه مورد توجه قرار گیرد

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با تاکید بر اهمیت اصلاح ساختار بودجه گفت: موضوعی که در اصلاح ساختار بودجه باید مدنظر قرار گیرد کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و تکیه ما در بودجه به دیگر منابع درآمدی در کشور است.

وی افزود: علاوه بر این باید بحث افزایش درآمدهای مالیاتی در بودجه مد نظر قرار گیرد البته به جای مالیات بر تولید، ما مالیات بر مصرف را باید در دستور کار خودمان قرار دهیم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: مواردی که باید در بسته درآمدهای مالیاتی از آنها مالیات اخذ شود مواردی همچون خودروهای لوکس س و امثال آن هستند و ما باید به جای مالیات گرفتن از بخش تولید اخذ مالیات از عایدی سرمایه مالیات بر درآمد و امثال آن را در دستور کار خود قرار دهیم.

قادری خاطرنشان کرد: دولت باید زمینه واگذاری پروژه‌های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی را برای تکمیل این پروژه ها فراهم کند و زمینه را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه فراهم آورد.

وی افزود: منابع بودجه باید بیشتر سرفه حمایت از اقشار ضعیف جامعه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و آموزشی و خدمات اجتماعی و امثال آن شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در اصلاح ساختار بودجه باید این موضوع مد نظر قرار گیرد که دولت بیشتر باید تسهیل‌کننده در امور اقتصادی باشد باید دست از تصدی‌گری در این حوزه بردارد.

انتهای پیام/ ت 23

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول