اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

قصرشیرین همچنان روی مدار زلزله/ قصرشیرینی‌ها؛ برای زلزله‌های اخیر نگران نباشید

در چهار روز گذشته زلزله‌های متعددی در شهرستان قصرشیرین رخ داده که بزرگترین آن‌ها ۴.۴ در مقیاس ریشتر بوده است.

قصرشیرین همچنان روی مدار زلزله/ قصرشیرینی‌ها؛ برای زلزله‌های اخیر نگران نباشید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، در چهار روز گذشته زلزله‌های متعددی در شهرستان قصرشرین رخ داده که این روند همچنان ادامه دارد.

از هشتم خردادماه تا بامداد امروز تاکنون هشت زمین‌لرزه دیگر در سامانه زلزله‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ثبت شده است که هفت زمین‌لرزه بالای ۳ ریشتر (دو مورد چهار ریشتری) و بزرگترین آن‌ها ۴.۴ در مقیاس ریشتر بوده است.

این زلزله‌های پیاپی موجب شد تا بسیاری از مردم دچار استرس و نگرانی‌هایی شوند، اما با این وجود بازار، مراکز خرید و بانک‌ها و ادارات، مراکز درمانی و مدارس شهر قصرشیرین باز است و زندگی روال عادی خود را دارد.

فرهاد فروزی مسؤول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه در این رابطه به خبرنگار فارس، گفت: اکثر زلزله‌های که در این نقطه اتفاق می‌افتد روی نقاط مرزی و در خاک عراق اتفاق می‌افتد. و با توجه به وجود گسل‌های فراوان در سرپل‌ذهاب و قصرشیرین، رخ داد این تعداد زلزله‌های انرژی منطقه را تخلیه می‌کند و جای نگرانی ندارد چون سبب می‌شود عموما زلزله‌های بزرگتر اتفاق نیافتد.

مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین نیز با اشاره به آماده‌باش ستاد بحران، اظهار کرد: این زلزله‌ها تاکنون هیچگونه خسارت جانی و مالی در پی نداشته چون اماکن مسکونی شهری و روستایی این شهرستان بعد از زلزله‌های مهیب سال‌های ۹۶ و ۹۷ نوسازی، بازسازی و مقاوم‌سازی شده است.

گفتنی است، روز یکشنبه، هشتم خرداد ماه قصرشیرین در کمتر از ۳ دقیقه ۲ بار لرزید؛ ابتدا زلزله‌ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر در ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه رخ داد و بلافاصله پس از آن، زلزله‌ای دیگر این شهر را باری دیگر (ساعت ۱۰ و ۲۲ دقیقه) با قدرت ۴ ریشتر لرزاند.

به دنبال آن بامداد روز دوشنبه زلزله‌‌هایی به بزرگی ۳.۴ ریشتر (ساعت ۳ و ۳۷ دقیقه) و زلزله‌ای دیگر با بزرگی ۴.۱ ریشتر (ساعت ۵ و ۵۳ دقیقه) در همین منطقه رخ داد و بامداد روز گذشته هم به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران سه زمین لرزه دیگر به قدرت ۳.۶ ساعت ۳ و ۹ دقیقه، ۲.۶ ریشتر ساعت ۳ و ۱۱ دقیقه و چهار ریشتری ساعت ۴ و ۴۳ دقیقه در قصرشیرین اتفاق افتاده و اما ساعت ۲ و ۴۷ دقیقه امروز هم بار دیگر زلزله‌ای به قدرت ۳.۷ ریشتر این شهر مرزی را لرزاند.

انتهای پیام/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول