اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس من| اعتراض‌های ادامه‌دار مردم به جشنواره کن/ رکورد امضای امسال شکسته شد

می‌توان پویش محاکمه عوامل فیلم «عنکبوت مقدس» را رکورددار سرعت جمع آوری امضا در سامانه «فارس من» دانست. پویشی که در کمتر از ۸ ساعت توانست ۸۸۸۸ حامی داشته باشد و حالا پس از چهار روز، امضاهایش از 66 هزار گذشته است.

فارس من| اعتراض‌های ادامه‌دار مردم به جشنواره کن/ رکورد امضای امسال شکسته شد

گروه فارس من ؛ میلاد منیعی: وقتی پا را از پله هواپیما پایین می‌گذارند انگار فراموش می‌کنند که در چه کشوری به دنیا آمده‌اند و با چه فرهنگ غنی بزرگ شده‌اند؛ خیال می‌کنند اگر برعلیه کشورشان صحبت کنند و اظهار نظرهای تندی داشته باشند و پشت به فرهنگ ایرانی کنند مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند. قدم روی فرش قرمز می‌گذراند و با هر قدم به جای آن که فرهنگ ایرانی را به رخ دنیا بکشند در ذهن بینندگان جهانی چهره‌ای سیاه و دروغین و دور از شأن و جایگاه ایران و ایرانی به نمایش می‌گذارند.وقتی پشت تریبون می‌روند هم  با همان شگرد همیشگی خودشان شروع به سیاه نمایی می‌کنند و بر تار و پود ایران می‌تازند. همه این کارها برای جایزه است اما چیزی که عایدشان می‌شود وطن فروشی است.
جالب است؛ هیچ کدامشان در جشنواره‌‌های بین المللی فیلم که مورد توجه همه دنیا است یک‌بار هم از تحریم‌های آمریکا و دیگر کشورها نگفته‌اند. چرا دارو را تحریم کردید؟ چرا در طول این چند سال مردم ما را در تنگنا و سختی گذاشتید؟  چرا اینقدر علیه ایران و اسلام جوسازی می‌کنید؟ و هزاران چرای دیگر. اما برای دلخوشی هم که شده یک بار سلبریتی‌ها از مردم کشورمان در مقابل تحریم‌کنندگان دفاع نکردند.

حواشی بسیاری که سلبریتی‌ها و بازیگران ایرانی در جشنواره فیلم کن امسال داشتند آنقدر هنجارشکنانه بود که صدای بسیاری از مردم را درآورد. پای اعتراض مردم به «فارس من» کشیده شد و چندین پویش ثبت کردند. حامیان پویش‌ها به حجاب سلبریتی‌ها، اظهارنظرهای غیرکارشناسی و تند علیه ایران و اسلام،‌ همراهی با دشمنان و... معترض بودند.

ایران هراسی و اسلامی هراسی با پروژه  «عنکبوت مقدس»

یکی از اتفاقات سخیفی که در جشنواره فیلم کن  امسال افتاد نمایش فیلم موهن «عنکبوت مقدس» بود. فیلم بسیار ضعیفی که پایین ترین نمره را از تماشاگران گرفت و حتی عده ای حاضر نشدند تا پایان فیلم در سینما بمانند. اما در کمال تعجب جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن به آن هدیه شد.

بعد از این اتفاقات در سامانه مردمی «فارس من» پویشی با عنوان «برخورد قاطعانه با عوامل سازنده فیلم هتاک عنکبوت مقدس» ثبت شد. پویشی که ابتدا درسطح جامعه و سپس در فضای مجازی داغ شد و همچنان جزء داغ های شبکه های اجتماعی است.

ثبت‌کننده پویش در گفت وگو با خبرگزاری فارس از انگیزه خود برای راه اندازی این پویش می‌گوید: «فیلم سینمایی «عنکبوت مقدس»، با اهانت مستقیم به ساحت قدسی حضرت شمس‌الشموس امام رئوف حضرت امام رضا علیه‌السلام خشم مسلمانان و مردم ایران را برانگیخته است؛ مردمی که اعم از شیعه، سنی، ارمنی، کلیمی و زرتشتی، برای این امام بزرگوار و مهربان در کل جغرافیای ایران‌ زمین، تقدسی بی‌نظیر قائلند.»

سردبیر پویش معتقد است که دادستانی باید در اسرع وقت، علیه تمامی عوامل این فیلم موهن و هتاکانه، اعلام جرم و آنها را به اتهام توهین به مقدسات مسلمین، بازداشت و محاکمه کند.

رکورد امضای امسال فارس من شکسته شد

می‌توان پویش محاکمه  عوامل فیلم «عنکبوت مقدس» را رکورددار سرعت جمع آوری امضا در سامانه «فارس من» دانست. شاید برایتان جالب باشد که وقتی ساعت ۹ صبح این پویش انتشار یافت در کمتر از ۸ ساعت توانست ۸۸۸۸ حامی داشته باشد.  تا امروز بیش از ۶۳ هزار نفر از این پویش حمایت کرده اند و همچنان امضاها رو به افزایش است. پیگیری این موضوع بلافاصله در دستور خبرگزاری فارس قرار گرفت و تاکنون بیش از ۲۰ مطلب در این رابطه منتشر شده است.

 

حضور فیلم‌‌های سیاه در جشنواره‌های خارجی ممنوع شود

پویش «حضور فیلم‌‌های سیاه در جشنواره‌های خارجی ممنوع شود» بابیش ۳ هزار امضا یکی از پویش‌های پرطرفدار این روزهای «فارس من» است.  ثبت‌کنندگان پویش اینگونه مطالبه خود را مطرح کردند: «هدف از ساخت این فیلم‌ها کاملاً مشهود است، این جشنواره‌ها می‌خواهند از ایران یک چهره سیاه نشان دهند به همین سبب کارگردانی که سودای جایزه در این جشنواره‌ها را دارد به ساخت فیلم‌های بی‌کیفیت، سیاه و دروغین از ایران می‌پردازد و پول بیت‌المال را صرف دشمنان می‌کند.»

حامیان پویش از وزارت ارشاد درخواست دارند قوانین سختی تنظیم کند تا به این دست فیلم‌ها مجوز ساخت داده نشود.

 

 قوانین نظارتی جدی و سرسختانه ای بر رفتار هنرمندان وضع شود

پویش دیگری با عنوان «تصویب قانون برای ضابطه‌مند کردن پوشش و رفتار هنرمندان» در سامانه «فارس‌من» کلید خورد. ثبت‌کنندگان در توضیح این پویش نوشتند: «تصاویر مربوط به بازیگران مشهور سینما و تئاتر در جشنواره کن ۲۰۲۲ با آن پوشش زننده نمی‌تواند نشان دهنده شرافت و حیای فرهنگ ایرانی در جلوی دوربین‌های خارجی باشد. مشخص شده است آزاد گذاشتن فضا منجر به فهم و درک برخی از سلبریتی‌ها از هویت انسانی خود نمی‌شود و از این جهت صدمات و لطمات فرهنگی فراوانی به ملت ایران وارد می شود.»

طرفداران این پویش از دستگاه‌های مربوطه درخواست دارند «قوانین نظارتی جدی و سرسختانه ای بر رفتار و پوشش هنرمندان که تاثیرگذار بر افراد جامعه هستند وضع کنند.»

 

قبح‌شکنی نوید محمدزاده در جشنواره کن

وقتی پویش‌های مربوط به جشنواره کن را بررسی می‌کنیم به پویش متفاوتی با عنوان «وزارت ارشاد به قبح‌شکنی نوید محمدزاده و فرشته حسینی بی‌تفاوت نباشد» برمی‌خوریم. ثبت‌کننده پویش نوشته: «رفتار نوید محمدزاده و همسرش (فرشته حسینی) در جشنواره کن تازگی ندارد و روز به روز هم بدتر می‌شود. قطعا این رفتارها در راستای قبح شکنی و ترویج فساد در جامعه است.»
هواداران این پویش درخواست دارند که هرچه سریعتر این دو بازیگر در کشور ممنوع الفعالیت شوند تا از این پس افرادی که با واسطه همین مردم به شهرتی دست پیدا می‌کنند به خود اجازه چنین رفتاری را ندهند.
 

دروغ ‌پراکنی سلبریتی‌ها در جشنواره کن

دو پویش دیگر با عناوین «پاسخگو کردن سلبریتی‌ها به اظهارنظرهای سیاسی و اقتصادی»،  «سیاه‌نمایی سلبریتی‌ها در جشنواره‌های بین‌المللی بی‌جواب نماند» در سامانه «فارس من» ثبت شده است. مصاحبه ترانه علیدوستی با بی بی سی فارسی، اظهارات پیمان معادی و دیگر بازیگران در جشنواره کن موضوع این پویش‌هاست.

ترانه علیدوستی اولین سخنان توهین آمیز را درباره ایران در این جشنواره مطرح کرد. او گفت: «وقتی در کشوری همه‌چیز ممنوع باشد، پس شما از صبح که بیدار می‌شوید تا شب، مشغول جنگیدن خواهید بود! ». ترانه علیدوستی همچنین در مصاحبه‌ای اختصاصی با بی‌بی‌سی فارسی گفت: «ما در ایران رسانه‌ای برای زدنِ حرف‌هایمان نداریم و سرکوب می‌شویم!». علیدوستی در حالی چنین ادعاهایی را مطرح کرد که جزء معدود بازیگرانی است که به طور مداوم در حال نقش آفرینی در فیلم های سینمایی و سریال هاست. او حتی فراموش کرد که بیست سال پیش و در حالی که یک جوان ۱۸ ساله بود سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد و از آن زمان به عنوان یک بازیگر جدی مطرح شد.

پیمان معادی نیز درباره تورم ایران در جشنواره کن صحبت کرد و گفت: «تورم و تاثیراتش در ایران از جنگ ویران‌گرتر است. شما برای اینکه هزینه خانواده‌ات را تامین کنی هر روز باید ببینی رئیس جمهور آمریکا چه گفته است». او هیچ اشاره ای به نقش آمریکا و رئیس جمهورش بر این وضعیت نکرد و سخنی از تحریم های ظالمانه آمریکایی نگفت.

اصغر فرهادی نیز در نشست خبری هیات داوران کن گفته بود: «با آن که کشورم در شرایط خیلی سختی به لحاظ اقتصادی و…  به سر می‌برد خوشحالم که توانستم امسال در این جشنواره به عنوان داور حضور داشته باشم». بسیاری از کارشناسان معتقدند که فرهادی نقش موثری در ارائه جایزه به فیلم سخیف «عنکبوت مقدس» داشته است.

حامیان این  پویش‌ها نوشتند: چرا سلبریتی‌ها با اظهارات خلاف واقع و سخیف‌شان پیرامون وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور در جهت اهداف دشمن حرکت می‌کنند و تصویری دروغ از ایران در ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند.


شما هم می‌توانید مشکلات و دغدغه های خود را در سامانه فارس من ثبت کنید تا در اولین فرصت خبرنگاران فارس مطالبه شما را از مسئولان پیگیری کنند. 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول