به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، غلامرضا شهمرادی در جلسه مشترک جمعیت هلال احمر گلستان و اداره کل مخابرات استان در راستای همکاریهای مشترک بین دو سازمان اظهار کرد: هلال احمر جزو سازمانهای مؤثر و خوشنام است و در بحرانها همیشه در میدان است خدمات بیمنت به مردم ارائه میدهد، مخابرات هم در بحرانها جزو دستگاههای حساس است، نمونه عملکرد مخابرات در سیل آققلا بود که با وجود آسیب دیدن اکثر زیرساختها، ارتباطات موبایلی و سیار مختل نشد.
وی تصریح کرد: از لحاظ زیرساخت ارتباطی استان در وضعیت خوبی قرار دارد در همه شهرها و ۹۵ درصد روستاها اینترنت پرسرعت داریم، اما دغدغه هلال احمر پوشش جغرافیایی در مناطق کوهستانی و نقاط کور است و ما این آمادگی را داریم که با هدفگذاری و نقاطی که از سوی هلال احمر اعلام میشود وضعیت ارتباطات آن نقاط را تقویت کنیم.
مدیرکل مخابرات گلستان خاطرنشان کرد: ما در کنار شما و معین شما هستیم کار هلال احمر خدمت مستقیم به مردم در زمان بحران است و این ارزشمند است، با توجه به تعدادی بالای نیرو در مخابرات به عنوان مکان حساس آموزشهای امدادی به نیروها در زمان بحرانها کمککننده است و از پیشنهاد تاسیس خانه هلال در مخابرات هم استقبال میکنیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در این جلسه گفت: مخابرات حوزه بسیار حساسی است و مانند هلال احمر در زمان حوادث جزو کانون های بحران و همراه با استرس است.
قاسم غریبآبادی اظهار کرد: در بحرانها یکی از حوزه های مهم که می تواند تسهیل کننده باشد ارتباطات است، از قبیل حوادث کوهستان، هلال احمر به ارتباطات سیار نیاز دارد و یا در حوادثی همچون زلزله زیرساخت های مخابراتی آسیب می بیند قطعا تقویت ارتباطات به ویژه ارتباطات سیار کمک زیادی در امدادرسانی خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف هلال احمر آماده کردن مردم با آموزش در زمان بحرانها و حوادث است و این ظرفیت در استان وجود دارد که نیروهای مخابرات هم از آموزشهای امدادی برخوردار شوند و برای این منظور با تاسیس خانه هلال در مجموعه مخابرات تعامل بین سازمانی تسهیل خواهد شد.
لازم به ذکر است در پایان جلسه ضمن توافق برای انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک، مهندس شهمرادی مدیرکل مخابرات منطقه گلستان، با به تن کردنِ لباس داوطلبی هلال احمر، به جمع داوطلبان این جمعیت پیوست.
انتهای پیام/۲۳۰۷/