اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دستور رئیس جمهور برای تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان

رئیس جمهور کشورمان در نخستین برنامه خود به آذربایجان‌شرقی برای بازدید از معدن سونگون به این منطقه عزیمت و در جمع کارگران این معدن حضور و با آنان به گفت‌وگو نشست.

دستور رئیس جمهور برای تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز پنجشنبه بعد از ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز در جریان 22امین سفر استانی دولت سیزدهم و استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان‌شرقی و نمایندگان استان در مجلس به عنوان نخستین برنامه سفر خود به آذربایجان‌شرقی، این فرودگاه را با بالگرد به مقصد مس سونگون به منظور بازدید از این معدن ترک کرد.

رئیس جمهور با حضور در جمع کارگران معدن مس سونگون ورزقان بزرگترین معدن شمال غرب کشور در جریان مشکلات این معدن و ‌مطالبات کارگران قرار گرفت.
 
وی همچنین با حضور در کارخانه تولید مس سونگون از روند استخراج و تولید این محصول معدنی بازدید و دستور تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان را صادر کرد.

ارزش ذخایر معدن مس سونگون ورزقان که حدود نیمی از ذخایر مس ایران را دارد ۳۲۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

 

معدن مس سونگون ورزقان یک درصد ذخیره مس دنیا و ۵۲ درصد ذخایر مس کشورمان را در دل خود جای داده و معدنی واقع در یک منطقه کوهستانی در شمال‌غرب ایران بر روی کمربند مس جهانی با ذخیره بیش از یک میلیارد تن و ذخیره قابل استخراجی در حدود ۷۹۶ میلیون تن، معدنی بر روی ویرانه‌های روستای تخریب شده روستای سونگون در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۰ کیلومتری شهرستان ورزقان است که تخمین‌ها در مورد مجموع کل ذخایر قطعی، احتمالی و ممکن آن عددی در حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن سنگ مس با عیار ۰/۶۱ درصد است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول