اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سردار تنگسیری: شهید رودکی از طراحان و همیاران سیدین حزب الله لبنان بود

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: شهید رودکی نمونه بارز وحدت بین ارتش و سپاه بود و این دو مجموعه نظامی را یک ید واحد و مقتدر می‌دانست.

سردار تنگسیری: شهید رودکی از طراحان و همیاران سیدین حزب الله لبنان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه امروز در مراسم یادواره شهید دریادار پاسدار عبداله رودکی و شهدای نیروی دریایی سپاه که در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: شهید رودکی همیشه ولایت‌مدار و عاشق امام راحل و انقلاب بود; از ارادت او به اهل بیت(ع) وقتی نام بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) برده می‌شد در پهنای صورت گریه می‌کرد و افتخار نوکری امام حسین(ع) را داشت.

سردار تنگسیری به حساسیت شهید رودکی بر اقتدار کشور اشاره کرد و افزود: وقتی یک پروژه را شروع می‌کرد از ابتدای کار روزه می‌گرفت تا  آن پروژه به سرانجام برسد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره‌ به اینکه شهید رودکی نمونه بارز وحدت بین ارتش و سپاه بود، افزود: هیچ گاه بین ارتش و سپاه تفاوت خاصی قائل نبود و هر کجا حاضر می‌شد جمع را با صمیمت همراه کرده و خستگی را از تن همرزمان خود بیرون می‌کرد.

وی نگاه خاص و راهبردی شهید رودکی را نقشی تعیین کننده  در دفاع مقدس و شکل گیری یگان‌های غواصی و شناورهای  تندرو سپاه دانست و اضافه کرد: این شهید بزرگوار در تشکیل سازمان جبهه مقاومت نیز از طراحان و همیاران سیدین حزب الله لبنان( سیدعباس موسوی و سید حسن نصرالله) بود و امروز تاثیر اندیشه‌ها و تاکتیک‌های ابداعی این شهید در سراسر جبهه مقاومت، برای تربیت شدگانش راهگشا و پیش برنده است.

این فرمانده دریایی سپاه با اشاره به اینکه افتخاری که امروز در عرصه نیرو دریایی داریم مرهون خدمات شهید رودکی است، اظهار داشت: شهید رودکی با اینکه طراح سازمان رزم و عملیات نوین نیروی دریایی سپاه بود، برای تسلیح نمودن شناورهای تندرو به راکت ها و موشک‌های هدایت شونده و راه اندازی پدافند هوایی همچنین شکل گیری هسته اولیه جبهه مقاومت، تلاش های موفقیت آمیزی انجام داد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: ما اگر به دنبال سرافرازی، اقتدار، عزت و پیشرفت انقلاب و کشورمان هستیم، باید مسیر شهدا را دنبال کنیم.

سردار تنگسیری افزود: همان‌گونه که با توکل به خدای متعال در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن ایستادگی کردیم، با همان روحیه هم می‌توانیم در برابر دشمنان در عرصه‌های مختلف پیروز شویم.

وی تاکید کرد: اگر امروز ما مفتخر هستیم که فارسی صحبت می‌کنیم و در کشور خود سرافرازی و اقتدار داریم، به برکت خون شهدا است; شهدای ما خون خود را با خدای متعال معامله کردند و امروز ما بر سر سفره برکت آنها قرار داریم.

به گزارش فارس، در این مراسم از تابلویی مزین به تصویر شهید رودکی با حضور خانواده این شهید رونمایی شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول