اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

جنایات غرب| اردوگاه کار اجباری یا قتلگاه ۲۲هزار کودک؟

در سال ۱۹۰۱، جنگی بین بریتانیا و مهاجران سفیدپوست هلندی ( بوئرها که خود اشغالگر آفریقا بودند) در آفریقای جنوبی آغاز شد. از ۱۱۵۰۰۰ نفر در اردوگاه‌ها، تقریباً ۲۸۰۰۰ نفر جان باختند که حدود ۲۲۰۰۰ نفر از آنها کودک بودند.

جنایات غرب| اردوگاه کار اجباری یا قتلگاه ۲۲هزار کودک؟

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، کانال جنایات غرب نوشت: در سال ۱۹۰۱، جنگی بین بریتانیا و مهاجران سفیدپوست هلندی ( بوئرها که خود اشغالگر آفریقا بودند ) در آفریقای جنوبی آغاز شد.

با توجه به برتری نظامی و عددی بریتانیا، بوئرها تصمیم به جنگ چریکی گرفتند. در پاسخ، انگلیسی‌ها سیاست «زمین سوخته» را اتخاذ کردند که در آن شهرک های بوئر را سوزانده و ویران می کردند تا آنها را از خانه و منابع غذایی محروم کنند.

ده‌ها هزار مرد ، زن و کودک به زور به اردوگاه ها منتقل شدند. بریتانیایی‌ها ادعا کردند که این یک اقدام بشردوستانه برای مراقبت از بوئرهای آواره می باشد.

از ۱۱۵۰۰۰ نفر در اردوگاه ها، تقریباً ۲۸۰۰۰ نفر جان باختند که حدود ۲۲۰۰۰ نفر از آنها کودک بودند. تعداد کشته شدگان حدود ۱۰ درصد از جمعیت بوئر را تشکیل می دادند. حدود ۲۰۰۰۰ سیاه پوست نیز در اردوگاه های دیگر جان باختند.

در سیستم اردوگاه‌های کار اجباری اولین باری بود که یک ملت به طور کامل و سیستماتیک هدف قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول